Hei sinä ujo, hiljainen, epävakaa...
...masentuneisuuteen taipuvainen, huonolla itseluottamuksella varustettu...
Missä olet töissä?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:34"]
Ja 28:lla samanlaista työtä kuin 27:lla.
[/quote]Onko se sitten sinulle sopiva työpaikka? Jos sinuakin joka työpäivän päätteeksi itkettää?
En ole kovin epävakaa, mutta muut sopivat. Ja niin: olen työtön. Vaikeaa löytää sellaista työtä nykypäivänä, joka ei sisältäisi asiakaspalvelua ja vaatisi "hyviä sosiaalisia taitoja".
Pisti kyllä vähän silmään, että oikeastiko meidät on laitettu ajattelemaan näin - parempi kuolla pian pois, ettemme kuluta verorahoja? Kun ei ole hyödyllinen, on syytä häipyä muiden silmistä?
En tiedä tarkoittaako ap samaa kuin erityisherkkä mutta sellainen olen ja vaikea on löytää omaa paikkaansa yhteiskunnassa. En ole ujo mutta introvertti ja olen "kaukaa sosiaalinen" kuten joku minut joskus määritteli. Väsyn siis todella helposti ihmisistä enkä usein jaksa keskittyä sosiaalisiin tilanteisiin. En pidä siitä että joku katselee työntekoani.
Lastenhoitajana perheissä olen paljon ollut, se sopi minulle. Paitsi kerran johtuen vanhemmista.
Työtön. Akateemisesti koulutettu ihmisläheiselle alalle. Täysin loppuunpalanut.
Joo erityisherkkä introvertti minäkin. Pelkään kritiikkiä ja ajattelen jatkuvasti muiden ihmisten mielipiteitä. Lisäksi tuntuu että ahdistun ja stressaan jatkuvasti joka asiasta. Päässäni saattaa pyöriä miljoona stressiä aiheuttavaa asiaa samaan aikaan. Välillä saan kyllä ihmeellisiä energiapuuskia, mutta sitten väsähdän senkin edestä. Voimavarani riippuvat siis ihan päivästä... Mietityttää mihin tällainen ihminen soveltuu, vai soveltuuko mihinkään..?
Opettaja. Olen introvertti ja erityisherkkä. Oppilaiden kanssa tulen toimeen, ja tunnen, että minulla on annettavaa niille hiljaisemmille ja introverteimmille tai ujoimmille (ei sama asia). Mutta opehuoneen jatkuva kuhina, vaatimus tiimityöstä yms rasittaa ja kuormittaa todella paljon. Pikkujouluja olen vältellyt jo vuosia. Työ itse on palkitsevaa, kaikki muu väsyttää, etenkin palaverit jne. Ja niitä tulee koko ajan lisää.
Tässä oisikin ideaa...Perustaa firma johon palkattuna ainoastaan ujoja ja masennukseen taipuvaisia ihmisiä. Monestihan tällaiset ihmiset ajattelevat keskivertoa enemmän, joten varmasti tulisi olla jokin ajattelua vaativa työ/ihan oman osaamisen mukaan jotain. Ja pomo osaisi myös varautua että työt valmistuisi omalla painollaan/poissaoloja saattaa tulla. Palkat maksetaan aina tehdyn työn mukaan. Tuota suunnitelmaa pitäisi aikalailla vielä hioa, jos sen meinaisi toteuttaa käytännössä. :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:32"]
Kyllä ujot ja hiljaisetkin työelämään sopii, olishan se henkilökohtainen ja kansantaloudellinen katastrofi suurelle osalle ihmisistä, jos eivät sopisi. Helppoa ei ole, sitä en väitä. Mutta kannattaa etsiä itselleen sopiva paikka! Ei mekään kaikki samanlaisia olla :) Ujous kunniaan, lopetetaan yhdessä ja erikseen (ujouden) häpeäminen!
[/quote]
Kyse ei välttis ole siitä, vaan siitä että ujot ja hiljaiset saavat helposti kenkää yyteissä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:38"]
En tiedä tarkoittaako ap samaa kuin erityisherkkä mutta sellainen olen ja vaikea on löytää omaa paikkaansa yhteiskunnassa. En ole ujo mutta introvertti ja olen "kaukaa sosiaalinen" kuten joku minut joskus määritteli. Väsyn siis todella helposti ihmisistä enkä usein jaksa keskittyä sosiaalisiin tilanteisiin. En pidä siitä että joku katselee työntekoani.
Lastenhoitajana perheissä olen paljon ollut, se sopi minulle. Paitsi kerran johtuen vanhemmista.
[/quote]
Ai vitsit, miten ovela lusmu!! :D D
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:38"]
[/quote]
Ai vitsit, miten ovela lusmu!! :D D
[/quote]? Miten? Tuo voisi olla minun kirjoittamani mutta en ole kenenkään mielestä koskaan mikään lusmu ollut. En ole edes ovela :(
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:32"]
Kyllä ujot ja hiljaisetkin työelämään sopii, olishan se henkilökohtainen ja kansantaloudellinen katastrofi suurelle osalle ihmisistä, jos eivät sopisi. Helppoa ei ole, sitä en väitä. Mutta kannattaa etsiä itselleen sopiva paikka! Ei mekään kaikki samanlaisia olla :) Ujous kunniaan, lopetetaan yhdessä ja erikseen (ujouden) häpeäminen!
[/quote]En häpeä.