Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen tuo toistuvasti

Vierailija
10.11.2014 |

Kotiimme tavaroita, jotka toi "kun halvalla sai". Koriste-esineitä enimmäkseen, mutta myös astioita, joita ei arkisin voi käyttää, vaan ne on tarkoitettu suurempiin juhliin. Ja sukulainen aina alustaa tuomisensa kysymyksellä, että haluaisinko sitä, tätä ja tuota.

Olen nyt joutunut opettelemaan kieltäytymään, sillä kotimme on pieni ja muutenkin liian täynnä tavaraa, joka on itse hankittua. En myöskään asu sellaisessa paikassa, jossa helposti pääsisi noita kaikkia lahjoja myymään esimerkiksi kirpputorille ja olen autoton. Olen siis kieltäytynyt, ja siitä sukulainen sitten tietysti suuttuu.

Mitä mieltä olette, voiko tavaralahjoista ja muista kieltäytyä, jos erikseen vielä kysytään haluaisinko jotakin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos suuttuu niin on pikkusieluinen mut onpahan yksi vähemmän jolle pitää jauhaa liibalaabaa

Vierailija
2/2 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meidän on pohdittava sukuaisen motiiveja ja mielenterveyttä ja vielä mietittävä miten hän kestää, kun tämä vastaanottava sukuainen kieltäytyy hänen epäkäytännöllisistä lahjoistaan liian pienissä tiloissaan, joissa on jo muutenkin liikaa hänen itse hankkimaansa tavaraa. Onko mahdollista, että sukulainen haluaa toimillaan aiheuttaa näkyvää haittaa ja henkistä painolastia sukulaiselleen näillä tarpeettomilla tavaroilla, vai onko kyse hänen rajoittuneesta ymmärryksestään toimia sosiaalissa tilanteissa ja samalla havainnoida  estetiikka ympäristössään. Perin ongelmallinen tilanne kyllä, toivottavasti löydämme ratkaisun autottoman, kirpputorien ulottumattomissa olevan ihmisen tuskalliseen tilanteeseen yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi