Isän mielenterveysongelmat. Raivostuttaa itseäkin
Tuota paskaa saanut sietää jo riittävän kauan.
Viimevuoden isänpäivänä uhkasi tappaa kaikki lekalla ja mökötti koko loppu päivän kun olin uskaltanut sanoa hänen korkeuttaan vastaan että no vittu anna mennä sitten.
Tänään ihan ihmeellistä mököttämistä pitkin päivää, purkaa kiukkuaan jopa eläimiin jättämällä ne ulos ja toteamalla että ei kiinnosta vaikka kuolisivat sinne.
Ollessani lapsi hän uhkasi tappaa mut kerran, hakkasi ovea niin että se vääntyi ja uhkasi tulla kirveen kanssa sisään. En poistunut huoneestani kahteen päivään.
Saa ihan ihmeellisiä kohtauksia muutenkin, vetää kunnon "draamakuningatar" osaa ja purkaa kaikki ongelmansa ulkopuolisiin. Ulkopuolisille esittää hahahahaha niin hauskaa ai että!
Ja kaikki tämä aina 110% selvinpäin, alkoholilla ei ole koskaan ollut osuutta asiaan.
Joskus jopa toivon että hän saisi joskus sellaisen raivarin että sydän pettäisi ja kuolisi pois, anteeksi mutta mulla ei enää riitä into jatkuvaan pelkäämiseen. Olen siis aikuinen ja asun muualla, mutta sattuneesta syystä ei paljoakaan tekisi mieli viettää mitään juhlapäiviä siellä. Ja Joulu on sellainen helvetti että oksat pois.
Kommentit (19)
Siis ihan kamalaa!!! Ja tuollaiset sitten huonontaa muidenkin mielenterveysongelmaisten mainetta. Sellaisten jotka vaativat itseltään jopa liikaa.
Olen niin ääriäni myöten kyllästynyt. Eihän tuollaista sekopäätä edes saa hoitoonkaan millään, kun se ei näe itsessään mitään vikaa kun on niin täydellinen. -Ap
Onko sun äiti kuvioissa mukana? Miten niillä menee? Miten sun sisarukset suhtautuu isään?
No eihän tuollaisen kanssa tarvitse olla tekemisissä. Minkä vuoksi vietät joulua isäsi kanssa?
Älä tapaa häntä. On parempi päästää irti kun kärsiä. Itse olen nykyisin aika hyvissä väleissä masentuneen isäni kanssa joka on aina äksy, vittuilee, tiuskii ja pummaa rahaa. Tämä siksi että muutin pois paikkakunnalta ja tapaamme muutaman kerran vuodessa. Omani on puhelimessa ystävällinen, mutta ei vaan kestä ihmisiä lähellään. Ehkä isäsi pitäisi jättää omiin oloihinsa? Pärjäisikö hän?
Voimia, se on niin surullista kun ajattelee, ettei ole saanut omalta isältään tukea tai ymmärrystä koskaan. Että omat lapset ovat saaneet ukin joka on yleensä väsynyt tai puhuu pelkkää pahaa muista ihmisistä... No, joskus vie lapset leikkipuistoon ja seisoo siellä laidalla myrtsinä ;)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:53"]
Onko sun äiti kuvioissa mukana? Miten niillä menee? Miten sun sisarukset suhtautuu isään?
[/quote]
Vanhemmat ovat yhdessä. Ovat molemmat eläkeläisiä, vanhempia ihmisiä mutta isä vain tytöttelee äitiä tyyliin: "Oo flikka hiljaa!", "Et sä flikka tiedä mistään mitään!", "Älä ny flikka taas ala..."
Äiti on melkolailla sopeutunut tilanteeseen, ei ainakaan koskaan erityisemmin valita, vaikka kyllä siitä pystyy välillä vaistoamaan että sitäkin inhottaa tilanne vaikkei hän sitä myönnnä.
Voi mä niin pelkään että mun tytär kertoo joskus isästään näin enkä haluaisi sitä mun tytölle :( Olen siis juuri eronnut epävakaasta persoonallisuushäiriöisestä ja hän ei juuri näe tuota omaa käytöstään vaikka sitä kuinka yrittää hänelle osoittaa, se on vain syyttelyä tai riidan haastamista.
Hän ei ole vielä ollut väkivaltainen mutta geenit siihen on joten jos nyt eron myötä oikein rämpii suossa ja ratkeaa (taas) juomaan (jota ei ole koskaan myöntänyt ongelmaksi, edes nyt kun on ollut raitis) niin sitten varmasti tuleekin näitä heitellään tuoleja päissään ym.
Mutta niin kauan kuin mitään ei myönnetä, vika on vain ja ainoastaan muissa. Eikä parantuminen ala. SINUN vuoksesi sanon että pysy isästäsi kaukana, jos hän haluaa muuttua niin hän kyllä tekee sen.
Miksi ihmeessä menet sinne? Olet aikuinen ja saat tehdä niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.
Mulla oli samanlainen isä, tosin suurin osa riehumisista tapahtui kännissä, mutta osasi olla täysi mulkku selvänäkin. On jo kuollut, eikä isänpäivä herätä juuri minkäänlaisia fiiliksiä ja haudalla en käy koskaan. Ei vaan huvita.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:27"]
Onko taustalla esim. kovaa stressiä?
[/quote]
Kai sitäkin on joskus ajoittain ollut, mutta en kyllä pelkän stressin piikkiin laittaisi kun tätä on kuitenkin jo jatkunut pitkälti yli kaksikymmentä vuotta.
Onko isäsi käyttänyt väkivaltaa teitä lapsia tai äitiänne kohtaan? Mietin vain, että jos on, niin kannattaisi tehdä ilmoitus - voisi itsekin ymmärtää avuntarpeensa.
Pidä vähän etäisyyttä, jos ihmettelee, niin voithan kertoa miltä sinusta tuntuu. Ei itseään tarvitse hajottaa toisen ihmisen vuoksi, olkoonkin kuinka läheistä sukua hyvänsä. Jokaisen täytyy ottaa vastuu omasta elämästään ja omista toimistaan. Niin sinun kuin isäsi. Jos hän ei parempaan pysty, niin ei se ole kenenkään muun vika.
jos täysin selvinpäin pystyy noin paljon sekoamaan niin on pakko olla joku persoonallisuushäiriö taustalla
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:07"]jos täysin selvinpäin pystyy noin paljon sekoamaan niin on pakko olla joku persoonallisuushäiriö taustalla
[/quote]
On ja usein se on juuri tuo epävakaa kun siinä kuuluu jo taudinkuvaan tämä "sairaudentunnottomuus". Se että ei tunnista kärsivänsä mistään muusta vaivasta kuin ärsyttävistä ihmisistä ympärillään, kertoo jo kaiken.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:01"]Voi mä niin pelkään että mun tytär kertoo joskus isästään näin enkä haluaisi sitä mun tytölle :( Olen siis juuri eronnut epävakaasta persoonallisuushäiriöisestä ja hän ei juuri näe tuota omaa käytöstään vaikka sitä kuinka yrittää hänelle osoittaa, se on vain syyttelyä tai riidan haastamista.
Hän ei ole vielä ollut väkivaltainen mutta geenit siihen on joten jos nyt eron myötä oikein rämpii suossa ja ratkeaa (taas) juomaan (jota ei ole koskaan myöntänyt ongelmaksi, edes nyt kun on ollut raitis) niin sitten varmasti tuleekin näitä heitellään tuoleja päissään ym.
Mutta niin kauan kuin mitään ei myönnetä, vika on vain ja ainoastaan muissa. Eikä parantuminen ala. SINUN vuoksesi sanon että pysy isästäsi kaukana, jos hän haluaa muuttua niin hän kyllä tekee sen.
[/quote]
Ja tytön isä, jos luet tätä niin turha lähetellä kohta mulle viestejä siitä kuinka mä valehtelen tällä palstalla. Ota se pääsi pois perseestäs niin näet joskus sinäkin asiat niinkuin ne on.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:07"]
jos täysin selvinpäin pystyy noin paljon sekoamaan niin on pakko olla joku persoonallisuushäiriö taustalla
[/quote]
Pakko tulla heittämään narsismikortti pöytään. Siihenhän tuollainen käytös viittaa: näkee itsensä virheettömänä, saa kohdella muita miten haluaa, saa kovia raivokohtauksia selvinpäin.
"purkaa kaikki ongelmansa ulkopuolisiin. Ulkopuolisille esittää hahahahaha niin hauskaa ai että!"
siis purkaa ongelmansa meihin muihin perheenjäseniin. -AP