Ensimmäistä tatuointia ottamaan! :)
Ensi viikolla olisi ensimmäisen tatuoinnin aika. Jännitää aika pirusti. Mielestäni mulla on aika korkea kipukynnys mutta pelkään silti että kestänköhän. Tautuointi tulee pohkeen ulkosivuun ja on kooltaan noin 10x5cm. Tarkkaa kokoa en tiedä vielä kun ei ole piirretty mutta suurinpiirtein semmonen. Niin ja ihan mustavalkoinen (eikös niissäkin ole eroja että värit sattu enemmän/vähemmän kun musta? en muista kumminpäin). Olen neulakammoinen mutta minulle on kerrottu ettei tatuointikoneen neula ole niin kammottava kun esim rokotuksissa, eikä neulaa juuri edes näy. Kaikista eniten mua pelottaa se että siinä kestää niin kauan. Entisessä harrastuksessani haavereita sattui jatkuvasti, milloin revähteli jotain, milloin murtui luita tai repesi nivelside. Sellaisen kivun kestää kun siihen saa pian helpotuksen (lääkettä) mutta tatuointi kestää kauan eikä varmaan mikään burana auta :D Moni sanoo myös että jos on synnyttänyt niin tatska on ihan helppo rasti.
Kysyisinkin nyt onko mitään kikkoja? Millä te lievitätte kipua? Auttaako musiikin kuuntelu? juttelu? mahdollisesti joku stressilelu? kirjan lukeminen? Vai onko se edes niin kauheaa? Kertokaa mikä teillä auttoi ja muutenkin kertokaa kokemuksianne ensimmäisestä tatuoinnista :) Olisi kiva lukea.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:03"]
Hyi vittu miks ihmiset ottaa tatuointeja? Itse ainakin arvostan PUHDASTA Ihoa. Näyttää kanssa kamalalta vanhana.
[/quote]
miksi alapeukutetaan vaikka hän puhuu asiaa? Myös 4 ja 20? Minusta ainakin he puhuvat totta. Kuka haluu pilata oman ihon jollain paskalla? Tätäkin Alapeukutetaan...
Hei muuten! Osaako kukaan arvioida kuvan hintaa? Tatuoija on todella taitava ja hänelle on monen kuukauden jonot.
-ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:29"]Jep! Tauoidut kaikki WT-kansaa... Tuntemani tatuoidut "wt:t" : naimisissa oleva kahden lapsen isä ja poliisi, avoliitossa elävä yhden lapsen äiti ja kätilö, opettajan työstä eläköitynyt isoäiti, julkisessa työssä oleva (siksi en mainitse ammattia, koska tunnistaisitte varmasti) hyvätuloinen sinkku mies, kosmetologi ja äiti, farmaseuttiopiskelija.... Näitä riittää. Tatuoinnit on vaan yksi piirre joka usein löytyy ns. "wt" ihmisiltä, se ei tarkoita että kaikki joilla on tatuointeja, on wt. Kukas filosofi se nyt kysyikään: "kalat osaavat uida, osaan uida, olenko siis kala?" Älkää siis aina jaksako hokea tota teidän mantraa...
Pohkeen ulkosyrjä ei pitäisi olla kovin herkkä alue. Hyvin se menee ap! :)
[/quote]
Mun tatuoija ainakin sanoi sen olevan melko herkkä alue. Ja josku väitti että myös puoli vaikuttaisi, niin että oikeakätisellä vasen puoli sattuisi enemmän. Mulla on 4 kuvaa, 2 oikealla puolella kehoa ja 2 vasemmalla. Ja niin hullulta kun tuo juttu kuulostikin, niin kyllä sattui vasen enemmän. Oikea pohje oli ihan kivuton, vasen sitten teki todella kipeää!
Peru se tatuointiaikasi. Ei ihmisellä, eikä etenkään naisella, kuulu olla ensimmäistäkään tatuointia.
Olen pärjännyt hyvin ilmankin.
M47
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:10"]Hei muuten! Osaako kukaan arvioida kuvan hintaa? Tatuoija on todella taitava ja hänelle on monen kuukauden jonot.
-ap
[/quote]
Tuo riippuu niin paljon tatuoijasta. Myös mun tatuoijalle on kuukausien jonot, mutta on ehkä keskimääräistä edullisempi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:18"]
Peru se tatuointiaikasi. Ei ihmisellä, eikä etenkään naisella, kuulu olla ensimmäistäkään tatuointia.
Olen pärjännyt hyvin ilmankin.
M47
[/quote]
Pärjäile sinä vaan ilman, minä olen pärjännyt tatuointien kanssakin.
Sattuu huomattavasti vähemmän kuin poistaminen, voin kertoa. Plus että poistattaminen on myös sata kertaa kalliimpaa. Mutta kukin tyylillään, toivottavasti olet ajatellut ihan loppuun asti.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:32"]Älä helvetin ääliö mene ottamaan mitään tatuointia. Sillä naulaat itsesi pysyvästi alempaan yhteiskuntaluokkaan.
[/quote]
Onneks normaalille ihmiselle merkkaa enemmän ihan muut asiat kuin se onko toisella tatuointi vai ei...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:21"]
Sattuu huomattavasti vähemmän kuin poistaminen, voin kertoa. Plus että poistattaminen on myös sata kertaa kalliimpaa. Mutta kukin tyylillään, toivottavasti olet ajatellut ihan loppuun asti.
[/quote]
Sä et aikoinas ajatellut?
Mulla on pienempi tatuointi kuin sulla, ja mä kestin ilman mitään lievityksiä. :) Sattuu vähemmän kuin synnytys, eli ei ole mitään maailman kauheinta. :)
Mä olen aika pahasti neulakammoinen ja ekalla kerralla lähes paniikissa. Onneksi tatskaaja oli vanha koulukaveri, ehkä oli helpompaa kun ei ollut ventovieras. Ja juuri pohkeen ulkosyrjälle sen ekan otin. Ei ollut läheskään niin paha kuin alkuun luulin. Kyllä se epämukavalta tuntuu mutta siitä selviää.
Tatuoinnit on ihan typerä muotihömpötys. Kaikki tuntuu hankkivan tatuoinnin vain sen takia kun se on "cool" ja kun kaverillakin on. Nauran sitten joskus kun leimaton iho onkin "cool" ja teillä tatskahipeillä kaikki naamaa myöten musteessa.
Mulla on yksi tatuointi yläselässä; kyllä sen ottaminen sattui, mutta ei ollut mitenkään sietämätöntä kuitenkaan. N. 10x10 cm kuvaan meni reilu pari tuntia, ja lähinnä loppuvaiheessa oli vähän tuskainen olo, kun tehtiin varjostuksia. Varjostukset, väritykset ym. sattuu kai helposti enemmän kuin alussa tehdyt ääriviivat, koska ne tehdään aivan sen alueen viereen, jossa iho on jo auki ja siksi herkkänä. Mun mielestä ei ole ollenkaan huono idea ottaa varalta mukaan joku stressipallo, jota voi puserrella, jos tuntuu hankalalta. Vie ajatukset vähän pois siitä kivusta.
Monilla on menkkojen aikaan koko kehon iho herkempi kivulle kuin normaalisti, eli jos sulla ap on sellaiseen taipumusta, niin kannattaa yrittää sopia tatskaus johonkin muuhun ajankohtaan, jos pystyt.
Kipukynnykset tosiaan vaihtelee ihmisillä ja tatuoinnin paikkakin vaikuttaa, eli voi hyvin olla, että sulla ei satukaan yhtä paljon. :) Reippaana vaan neulan alle, hyvin se menee. (Ja hitot näistä wt-puheista, on niitä tatskoja ihan kaiken sorttisilla ihmisillä!)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:35"]
Mäkin haluaisin ottaa tatskan, mutta ei mitään hajua minkälaisen :D minkälaisen otat?
[/quote]
Otan lapseni jalasta vauvana painetun muotin mukaan jalanjäljen (painauman näköisesti) jonka sisään kirjoitetaan lapseni nimi. Tatuointi jatkuu sitten kun saan lisää lapsia, kaikilta tulee oma jalka muodostaen "polun". Äläkä sitten matki ;)
-ap
[/quote]
Kuolisin häpeästä jos äidilläni olisi jalassaan tatuoituna minun nimeni.
Jos ei kestä kipua, ei ota tatuointia. Ei se kipeää käy, itse nukahdin kun otin lapaluuhuni kookasta tatuointia.
Mulla kanssa tatuointiaika ensi viikolla ja voi kiesus että jännittää!!
Tsemppiä ap, eiköhän me selvitä :)
Jep! Tauoidut kaikki WT-kansaa... Tuntemani tatuoidut "wt:t" : naimisissa oleva kahden lapsen isä ja poliisi, avoliitossa elävä yhden lapsen äiti ja kätilö, opettajan työstä eläköitynyt isoäiti, julkisessa työssä oleva (siksi en mainitse ammattia, koska tunnistaisitte varmasti) hyvätuloinen sinkku mies, kosmetologi ja äiti, farmaseuttiopiskelija.... Näitä riittää. Tatuoinnit on vaan yksi piirre joka usein löytyy ns. "wt" ihmisiltä, se ei tarkoita että kaikki joilla on tatuointeja, on wt. Kukas filosofi se nyt kysyikään: "kalat osaavat uida, osaan uida, olenko siis kala?" Älkää siis aina jaksako hokea tota teidän mantraa...
Pohkeen ulkosyrjä ei pitäisi olla kovin herkkä alue. Hyvin se menee ap! :)
Se on kiva sitten vaikkapa sen muksun häihin laittaa mekko päälle, kun säärtä "koristaa" kulahtanut ja vwnähtänyt vauvanjalka...