Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä tatuointia ottamaan! :)

Vierailija
09.11.2014 |

Ensi viikolla olisi ensimmäisen tatuoinnin aika. Jännitää aika pirusti. Mielestäni mulla on aika korkea kipukynnys mutta pelkään silti että kestänköhän. Tautuointi tulee pohkeen ulkosivuun ja on kooltaan noin 10x5cm. Tarkkaa kokoa en tiedä vielä kun ei ole piirretty mutta suurinpiirtein semmonen. Niin ja ihan mustavalkoinen (eikös niissäkin ole eroja että värit sattu enemmän/vähemmän kun musta? en muista kumminpäin). Olen neulakammoinen mutta minulle on kerrottu ettei tatuointikoneen neula ole niin kammottava kun esim rokotuksissa, eikä neulaa juuri edes näy. Kaikista eniten mua pelottaa se että siinä kestää niin kauan. Entisessä harrastuksessani haavereita sattui jatkuvasti, milloin revähteli jotain, milloin murtui luita tai repesi nivelside. Sellaisen kivun kestää kun siihen saa pian helpotuksen (lääkettä) mutta tatuointi kestää kauan eikä varmaan mikään burana auta :D Moni sanoo myös että jos on synnyttänyt niin tatska on ihan helppo rasti. 

Kysyisinkin nyt onko mitään kikkoja? Millä te lievitätte kipua? Auttaako musiikin kuuntelu? juttelu? mahdollisesti joku stressilelu? kirjan lukeminen? Vai onko se edes niin kauheaa? Kertokaa mikä teillä auttoi ja muutenkin kertokaa kokemuksianne ensimmäisestä tatuoinnista :) Olisi kiva lukea.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos sua pelottaa se kipu niin hae apteekista emlaa! Se on puuduttavaa voidetta ja maksaa muistaakseni jonkun kympin:) mulla ainakin autto tosi hyvin, en tuntenut kipua juuri lainkaan

Vierailija
2/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:21"]

Sattuu huomattavasti vähemmän kuin poistaminen, voin kertoa. Plus että poistattaminen on myös sata kertaa kalliimpaa. Mutta kukin tyylillään, toivottavasti olet ajatellut ihan loppuun asti.

[/quote]

Sä et aikoinas ajatellut? 

[/quote]

Luulin ajatelleeni, mutta kymmenen vuoden päästä en enää ollut samanlainen ajatusmaailmaltani kuin silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten Megan Fox, Angelina Jolie, Johnny Depp, Teemu Selänne, Kimi Räikkönen, Ville Valo jne.jne.myös sitten tätä wt-porukkaa?

No niinku ap tiedätkin niin sehän ei kuulu paskan vertaa kellekkään inisijälle mitä sinä ihoosi otat :D Tatuoinnit on helkkarin seksikkäitä ja olen sen verran esteetikko että rehellisesti sanottuna mun on vaikea kuvitella innostuvani miehestä jolla ei ole tatuointeja.Tatskoissa on toki hyviä ja vähemmän hyviä ja mauttomia eli kannattaa tosiaan harkita mitä ottaa ja minne. Muotivirtausten takia ei kenenkään kannata tatskaa ottaa iholleen, ajatuksenakin älytön.Itselläni on mm.mustaa pitsikuviointia kädessä. Älä missään nimessä säästä tässä asiassa hinnassa, vertaile tatuoijien työkansioita jne. ja tsekkaa liikkeen nettisivut tai käy vaikka etukäteen paikan päällä. Hyvä tatuoija osaa mielestäni myös piirtää ja ehdottaa itse tarvittaessa muutoksia eikä pelkästään kopioi valmiita kuvia. Se mikä toimii paperilla ei usein toimii suoraan sellaisenaan iholla.

Mun mielestä ei satu juuri yhtään, etenkään ääriviivat, värittäminen tuntuu enemmän. Kaiken herkin paikka tähän mennessä on ollut lähellä rannetta.

Vierailija
4/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:40"]Ei minua ainakaan sattunut, joten kikkoja ei tarvinnut. Jälkihoitoon hyvä rasva on bepanthen.
[/quote]
Jep, se punainen.

Vierailija
5/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:03"]

Hyi vittu miks ihmiset ottaa tatuointeja? Itse ainakin arvostan PUHDASTA Ihoa. Näyttää kanssa kamalalta vanhana. 

[/quote]

miksi alapeukutetaan vaikka hän puhuu asiaa? Myös 4 ja 20? Minusta ainakin he puhuvat totta. Kuka haluu pilata oman ihon jollain paskalla? Tätäkin Alapeukutetaan...

[/quote]

Koska me puhutaan täyttä asiaa ja se harmittaa noita tatskatyyppejä. Eikö se muka ole muodin mukana menemistä kun todella monella on ihan samanlaisia tatuointeja? Joillain on jotain tribaalihäkkyröitä ja joillain lukee vaikka lapsen nimi. Ettekö muista lastenne nimiä tai sitä, että perhe on tärkeä ilman mustetta ihollanne?

T. 20

Vierailija
6/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ensimmäisen ja ainoan tatuointini niskaan. Sattui paljon vähemmän kuin odotin, itse asiassa ei sattunut ollenkaan. Tuntui lähinnä omituiselta.

Vierailija
7/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täältä tatuoinneista, saat pelkkiä haukkuja.

Mutta oman kokemukseni mukaan tatuoiminen ei satu. Tuntuu toki inhottavalta ja ilkeältö, mutta kyllä sen kestää ilman poppaskonsteja. Pohje ei ole mikään erityisen herkkä alua, joten tuskin on kovin paha. Tatuoitava paikka alkaa jossain vaiheessa turtua siihen "kipuun" joten alku on aina pahin. Itselläni on 2 tatuointia herkässä paikassa ja jalkapöydän tatuoinnin jälkeen jouduin ottamaan buranaa kun astua ei meinannut pystyä turvotuksen ja säryn vuoksi. Turvotus kesti päivän ja kävely helpottui parissa.

Vierailija
8/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helvetin ääliö mene ottamaan mitään tatuointia. Sillä naulaat itsesi pysyvästi alempaan yhteiskuntaluokkaan.

Vierailija
9/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soooo wt.

Vierailija
10/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin ottaa tatskan, mutta ei mitään hajua minkälaisen :D minkälaisen otat?

Vierailija
11/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:35"]

Mäkin haluaisin ottaa tatskan, mutta ei mitään hajua minkälaisen :D minkälaisen otat?

[/quote]

Otan lapseni jalasta vauvana painetun muotin mukaan jalanjäljen (painauman näköisesti) jonka sisään kirjoitetaan lapseni nimi. Tatuointi jatkuu sitten kun saan lisää lapsia, kaikilta tulee oma jalka muodostaen "polun". Äläkä sitten matki ;)

-ap

Vierailija
12/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan sattunut, joten kikkoja ei tarvinnut. Jälkihoitoon hyvä rasva on bepanthen.

Vierailija
13/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tatuoinnin mutten pysty päättämään minkälaisen ja mihin kohtaan. Kyllästyn niin helposti. Hyvin se menee! Mua jännitti lävistykset ihan hirveästi, mutta kipu ei onneksi kestänyt kuin sekunnin kerta.

Vierailija
14/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vakavasti harkinnassa tatuoinnin ottaminen talven aikana, mutta minultakin puuttuu lopullinen ajatus siitä, millaisen kuvan haluan. Ehkä joku, jota voi myöhemmin kasvattaa. Haluan (ehkä) sen tatuoinnin pienen arven päälle ja arpia on kolme, mutta jos aloittaisi yhden kätkemisestä.

Vierailija
15/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:34"]

Soooo wt.

[/quote]

Näyttää olevan Pete Parkkosella tatuointi. Onko hän wt vai bt?

Vierailija
16/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mielestäni hassua, että kun aloituksessa lukee tatuointia ottamaan, eli päätös on tehty ja kysytään neuvoa, niin asiaa vastustavan on pakko avata keskustelu ja tulla kertomaan, että älä tee noin. Tämä pätee muihinkin aloituksiin. Mutta ap:n kysymykseen. Mä pelkäsin myös kipua, mutta ei se loppujen lopuksi ees ollut paha. Yksilöllistä tietenkin, mutta sanoisin, että turhaan pelkäät.

Vierailija
17/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niskassa ja kipu meni näin 4 tunnin aikana: Ekaksi ei sattunut, vähän ajan kuluttua alkoi jo tuntumaan, seuraavaksi tatuoitava kohta puutui eli ei tuntunut miltään ja loppupuolella sattui ihan helvetisti. Onneksi oli kavereita mukana, niin pystyi niiden kanssa ja tatuoijan kanssa juttelemaan niitä näitä, eikä vaan keskittynyt itse tapahtumaan.

Vierailija
18/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tää on kans semmonen juttu mitä olen pohtinut ja miettinyt jo kauan. Joskus teininä oli menossa ottamaan ihan typerän kuvan jonka kaverini (ei edes olla enää tekemisissä) piirsi. Luojan kiitos, peruin ajan ja päätin että otan sitten vasta ekan tatskan kun ensimmäinen lapseni syntyy, ja että se liittyisi jotenkin siihen. Kun sitten olin raskaana, aloin miettiä ja suunnitella ja nyt lapsi on jo melkein 2v kun olen vasta päässyt lopulliseen päätökseen :D Paikka on vieläkin auki silleen etten tiedä tarkalleen mihin kohtaan pohjetta se tulisi. Ajattelin kysyä tatuoijan mielipidettä mihin kävisi parhaiten ja miten esim polvitaive vaikuttaa mahdolliseen kuvan jatkamiseen jos sen verran lisäännyn että pitää reiteen jatkaa ;D Minulle on myös tehty kaksi lävistystä (napaan ja kieleen) eikä ne tosiaan kumpikaan sattunut niin paljoa kun pelkäsin. Kammottavin osuus molemmissa oli kun näin sen neulan :D Tosin lävistyksissä se kipu on lähes heti ohi.

-ap

Vierailija
19/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea toi jalanjälki, mutta itse en ottaisi pohkeeseen, mun mielestä rumaa. Voisin ottaa vaikka kylkeen ja siihen myöhemmin sitten jatkaisin sitä polkua tai selkään. Naisten tatuoidut jalat eivät ole kaunista katseltavaa, eikä naisellista ja tuosta monelle tulee just se "WT" mieleen.

Vierailija
20/39 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu miks ihmiset ottaa tatuointeja? Itse ainakin arvostan PUHDASTA Ihoa. Näyttää kanssa kamalalta vanhana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi