Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi psykiatri?

Vierailija
09.11.2014 |

Millainen hän on vapaa-ajallaan? Tai jos olet tavannut häntä vain potilaan roolissa,
millaiselta hän vaikutti, oliko empaattinen yms?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:44"]

Tervehenkinen vanhempi täti. Uskovainen. Todennäköisesti pysynyt järjissään siksi ettei mene liikaa mukaan potilaiden kärsimyksiin eikä leiki itse jumalaa. Ulkoilee paljon, elää aika vaatimatonta elämää vaikka kovat tulot. Todella tavallinen ihminen oikeastaan.

[/quote]

En tod agnostikkona ja kirkosta eronneena haluaisi uskista psykiatria (tai muutakaan lääkäriä)! Tuoko työssään uskoaan esille? 

[/quote]Ei kai se agnostikkoa häiritsisi?

[/quote]

Kyllä häiritsee, koska haluan lääkärini luottavan LÄÄKETIETEESEEN, ei Jumalaan parantavana voimana. Muutenhan voisin jäädä himaan ja rukoilla itse. 

[/quote]

Toivottavasti tämä tieto ei sinua järkytä, mutta aika moni lääkäri on uskovainen. Eivät korosta sitä mutta silti. Ei ihmisen vakaumus tee hänestä automaattisesti tyhmää. Ja eivät lääkärit ala sitä jumalaa tuputtamaan jos käyt vastaanotolla. 

T. Itsekin agnostikko hoitajatäti

[/quote]

Saiskohan jotakin tilastoa tästä tai linkkiä tutkimukseen? Ettei ole vaan uskiksen hoitajatädin omaa mutua. Lääkärit lienee yleensä aika älykkäitä kuitenkin. 

[/quote]

Uskonto=älykkyyden mittari? 

Voit ihan itse mennä tekemään empiiristä tutkimusta vaikka lähimpään terveyskeskukseen.

Ajattele, lapsesi opettajakin voi olla uskovainen, iiik. Ei se mua haittaa, jumalaa ei omasta mielestäni ole olemassa mutta jos joku niin tahtoo ajatella niin ajatelkoon, ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
22/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli psykiatri, joka aina huusi suoraa huutoa kaikki vastaanottoajat. Agressiivinen tyyppi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:58"]

Tervehenkinen vanhempi täti. Uskovainen. Todennäköisesti pysynyt järjissään siksi ettei mene liikaa mukaan potilaiden kärsimyksiin eikä leiki itse jumalaa. Ulkoilee paljon, elää aika vaatimatonta elämää vaikka kovat tulot. Todella tavallinen ihminen oikeastaan.

[/quote]

En tod agnostikkona ja kirkosta eronneena haluaisi uskista psykiatria (tai muutakaan lääkäriä)! Tuoko työssään uskoaan esille? 

[/quote]

Kyllä häiritsee, koska haluan lääkärini luottavan LÄÄKETIETEESEEN, ei Jumalaan parantavana voimana. Muutenhan voisin jäädä himaan ja rukoilla itse. 

[/quote]

Toivottavasti tämä tieto ei sinua järkytä, mutta aika moni lääkäri on uskovainen. Eivät korosta sitä mutta silti. Ei ihmisen vakaumus tee hänestä automaattisesti tyhmää. Ja eivät lääkärit ala sitä jumalaa tuputtamaan jos käyt vastaanotolla. 

[/quote]

Saiskohan jotakin tilastoa tästä tai linkkiä tutkimukseen? Ettei ole vaan uskiksen hoitajatädin omaa mutua. Lääkärit lienee yleensä aika älykkäitä kuitenkin. 

[/quote]

Voit ihan itse mennä tekemään empiiristä tutkimusta vaikka lähimpään terveyskeskukseen.

Ajattele, lapsesi opettajakin voi olla uskovainen, iiik. Ei se mua haittaa, jumalaa ei omasta mielestäni ole olemassa mutta jos joku niin tahtoo ajatella niin ajatelkoon, ihmisiä on erilaisia.

[/quote]

Jos voisin valita haluanko julkiuskiksen lääkärin vai sellaisen, joka pitää vakaumuksensa omana tietonaan, ehdottomasti valitsisin jälkimmäisen. Eli kun joku täällä luonnehtii psykiatria uskovaiseksi, niin en kyllä häntä ottaisi. Jos et tätä ymmärrä, niin et taida käsittää mistä terapiassa on kyse. Muuten ihan sama vaikka lääkäri / psykiatri uskoisi Osirikseen tai Lentävään Spaghettihirviöön, mutta jos häntä potilaana tapaan, en halua siitä tietää sen enempää kuin ko. lääkärin erektio-ongelmasta tms. 

Vierailija
24/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:55"]Tunnen muutamia:

1) erikoinen vanhempi nainen, hauska, huumorintajuinen, mutta outo: omistaa esim. rottia ja nukkuu niiden kanssa.

2) vanhempi mies, älykäs, sarkastinen, piikittelee vaimoaan, ei paljasta sisintään.

3) julkkispsykiatri, ei anna itsestään mitään, rahanahne, kylmäkiskoinen, vallanhaluinen.

4) toinen julkkispsykiatri, esittää julkisesti lämmintä, mutta on todellisuudessa juoruileva "ämmä", luova, innostuva, itsekeskeinen.

5) vanhempi nainen, juoppo, epätoivoinen tapaus.

6) nuorempi mies, petollinen, valehteleva, sulkeutunut.

7) keski-ikäinen nainen: hölö, mutta luotettava. Yrittää toimia eettisisesti ja oikein. Kehityshaluinen. Helposti loukkaantuva. Iloinen.

8) Keski-ikäinen mies: ei koskaan kerro mitään itsestään, ei edes, onko naimisissa vai ei. Eli perusasiatkin omasta itsestä piilossa. Epävarma tapaus. Kuitenkin mukava ja osaava.

Noin yleisesti ottaen, psykiatrit eivät ole kovin stabiili ammattiryhmä. Monilla on omia ongelmia kosolti. Lääkärikunnasta usein niitä, jotka ovat lähteneet hoitamaan opintojen kautta itseään. Tiedän, koska olen alalla itsekin :)
[/quote]

Tämä on vanha juttu, että psykiatrisen puolen ammatti-ihmiset hoitavat itseään.

Vierailija
25/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä psykiatrian puolella ja tunnen monia psykiatreja... no, niitä on joka lähtöön.

Vierailija
26/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani psykiatri on kans uskovainen :D
Taiteellinen, herkkä ihminen, huumorintajuinen, aika hyvännäköinen ikäisekseen.

Vierailija
27/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:55"]Tunnen muutamia: 1) erikoinen vanhempi nainen, hauska, huumorintajuinen, mutta outo: omistaa esim. rottia ja nukkuu niiden kanssa. 2) vanhempi mies, älykäs, sarkastinen, piikittelee vaimoaan, ei paljasta sisintään. 3) julkkispsykiatri, ei anna itsestään mitään, rahanahne, kylmäkiskoinen, vallanhaluinen. 4) toinen julkkispsykiatri, esittää julkisesti lämmintä, mutta on todellisuudessa juoruileva "ämmä", luova, innostuva, itsekeskeinen. 5) vanhempi nainen, juoppo, epätoivoinen tapaus. 6) nuorempi mies, petollinen, valehteleva, sulkeutunut. 7) keski-ikäinen nainen: hölö, mutta luotettava. Yrittää toimia eettisisesti ja oikein. Kehityshaluinen. Helposti loukkaantuva. Iloinen. 8) Keski-ikäinen mies: ei koskaan kerro mitään itsestään, ei edes, onko naimisissa vai ei. Eli perusasiatkin omasta itsestä piilossa. Epävarma tapaus. Kuitenkin mukava ja osaava. Noin yleisesti ottaen, psykiatrit eivät ole kovin stabiili ammattiryhmä. Monilla on omia ongelmia kosolti. Lääkärikunnasta usein niitä, jotka ovat lähteneet hoitamaan opintojen kautta itseään. Tiedän, koska olen alalla itsekin :) [/quote] Tämä on vanha juttu, että psykiatrisen puolen ammatti-ihmiset hoitavat itseään.

[/quote]

Vanha totuus siis.

Vierailija
28/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos voisin valita haluanko julkiuskiksen lääkärin vai sellaisen, joka pitää vakaumuksensa omana tietonaan, ehdottomasti valitsisin jälkimmäisen. Eli kun joku täällä luonnehtii psykiatria uskovaiseksi, niin en kyllä häntä ottaisi. Jos et tätä ymmärrä, niin et taida käsittää mistä terapiassa on kyse. Muuten ihan sama vaikka lääkäri / psykiatri uskoisi Osirikseen tai Lentävään Spaghettihirviöön, mutta jos häntä potilaana tapaan, en halua siitä tietää sen enempää kuin ko. lääkärin erektio-ongelmasta tms. 

[/quote]

Minä olen opettaja. Olen opettanut niin uskontoa kuin elämänkatsomustietoakin. IKINÄ en ole tuonut julki omaa uskonnollista vakaumustani / sen puutetta. En myöskään haluaisi käydä psykiatrilla / muulla lääkärillä, joka jotenkin toisi uskonnollisen vakaumuksensa julki. Ei se kuulu ammattikuvaan. 

Sen sijaan muistan, että eräät uskovaiset vanhemmat yrittivät aikoinaan saada selville olinko uskovainen. He sanoivat rukoilleensa uskovaista opettajaa lapsilleen. Koin tämän painostuksena, enkä kommentoinut. Minun tehtäväni on opettaa opetussuunnitelman mukaan. Uskonnollisuuteni, seksuaalinen suuntautumiseni jne eivät kuulu asiakkaille / vanhemmille / potilaille. Jos niitä erikseen toitottaa, täytyy hyväksyä, että kaikille ne eivät sovi. 

t. hetero agnostikko

Vierailija
29/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät erotu mitenkään tuntemistani hoitajista, osastonsihteereistä, postinkantajista, siivoojista, koodareista, muusikoista, joogaopettajista..

Vierailija
30/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:08"]

Tuntemani psykiatri on kans uskovainen :D Taiteellinen, herkkä ihminen, huumorintajuinen, aika hyvännäköinen ikäisekseen.

[/quote]Hmm..asuuko hän Jyväskylää pohjoisempana?

Vierailija
31/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi mieleen kun erään kerran yksi uskovainen sanoi, että "psykiatrit on sellaisia satanisteja"..
vieläkin hämmentää tuo lausahdus. :/

Vierailija
32/33 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
33/33 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi