Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa pukeutua. Vinkkejä?

Vierailija
09.11.2014 |

Olen pukeutunut koko ikäni T-paitoihin ja huonosti istuviin pöksyihin. Nyt haluaisin asiaan jotain muutosta.

Miten lähden selvittämään millaiset vaatteet minulle sopivat? Siis mistä tietää, että vaate istuu ja sopii? En osaa myöskään yhdistellä vaatteita yhtään.

Olen siis nainen, keskipituinen ja sellainen laihaläski, jos sillä on väliä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä on tärkeää mittailla ja katsoa, oletko pitkäselkäinen vai -jalkainen, onko sinulla leveä lantio ja takamus vai leveämmät hartiat yms. Tähän auttaa, että otat itsestäsi valokuvan kauempaa tai esim. kaupassa katsot itseäsi tarpeeksi kaukaa peilistä. Sovituskopin peilissä näät itsesi niin läheltä ja katsot koko vartaloa ylhäältä päin, että näytät pienemmältä kuin oikeasti olet. Itsekin huomaan vasta kauempaa otetuista valokuvista, kuinka leveä takamus mulla oikeasti onkaan, kun metrin päässä peilistä näytän mielestäni laihemmalta. Kun sovitat sitten housuja, hameita tai mitä vaan, niin tule ulos sovituskopista katsomaan kauempaa omaa kuvaasi, ja samalla pois siitä hirveästä valosta, jossa kukaan ei voi näyttää hyvältä.

Tästä viisastuneena ostan nykyään korkeavyötäröisiä housuja, näytän niin paljon paremmalta kuin niissä lantiofarkuissa, joita tuli ostettua aina ennen. Lisäksi käytän huiveja tai näyttävämpiä yläosia tai edes kiharran hiukset, niin saan lisää massaa ylävartalooni.

Vierailija
22/24 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ensin katsomaan täältä, minkä värinen sun iho on - kevät, kesä, syksy tai talvi. Sen pohjalta voit katsoa, minkä värisiä vaatteita ja koruja sun kannattaa suosia. Ei ole sattumaa, että jotkut värit saavat sut suorastaan sädehtimään, ja toiset saavat sut näyttämään väsyneeltä ja olmin väriseltä. Niitä sulle sopivia värejä kannattaa sitten suosia vaatteissa, jotka tulee lähelle ihoa ja etenkin kasvoja (paidat, neuleet, huivit). Esimerkiksi kevätihmiselle musta ei oikein sovi, mutta mustaa voi silti huoletta pitää alaosassa, kaukana kasvoista.

Esimerkiksi _hyvin_istuvat_ musta farkut voit hankkia ihonväristä riippumatta. Haluamasi värisillä sinisillä farkuilla on hyvä jatkaa, voit ostaa vaikka kahdet eri siniset farkut. Itselläni on oikeastaan vain kolmet vakiofarkut: keskisiniset, tummansiniset ja mustat, ja noiden ympärille pystyn kokoamaan vaikka mitä asukokonaisuuksia. Suosittelen pillifarkkuja, koska niiden kanssa lähes kaikki kengät (lenkkarit, uggit, saappaat, tennarit, korkkarit...) näyttää hyvältä, ja voit laittaa niiden kanssa oikeastaan minkä tahansa mallisia yläosia. Etenkin löysät yläosat ja muhkeat talvitakit tarvitsee seurakseen pillifarkut, ettei kokonaisuus levennä kantajaa. Sitten voit ostaa sen tyylisiä yläosia, joista tykkäät. Perus valkoinen t-paita on must-hankinta, ja siihen lisäksi pari muuta t-paitaa. Neuleet ovat pillifarkkujen kanssa todella suloisia ja trendikkäitä, ja niitä voi piristää rintojen alapuolelle tulevalla kaulakorulla, jos haluaa. Jos et ole varma vaatteiden väristä, mallista tai yhteensopivuudesta, ota mukaan tyylitajuinen kaveri - kauppojen myyjät hokee pelkästään "joojoo näyttää hyvältä, osta!!!", koska haluavat saada tavaraa myytyä.

Toivottavasti tää autto edes vähän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on  2kertaa tehty värianalyysi. Ekalla kerralla olin kevät ja toisella kesä. Minkävärisiä vaatteita kannattaa siis suosia? En oikein osaa pitää mitään värikästä. Mistä löytää kivoja neuleita?

t:7

Vierailija
24/24 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 23 lisää vielä, että normaalivartaloisen kannattaa suosia normaali- ja korkeavyötäröisiä farkkuja, ja mahdollisesti laittaa paidan tai neuleen helmaa osittain farkkuihin sisään. Huomio kiinnittyy kapeimpaan kohtaan, vyötäröön, ja se hoikentaa ja näyttää lähes aina hyvältä. Pienirintaisella kuviolliset, reilut yläosat näyttävät hyvältä, koska ne saavat rintamuksen näyttämään isommalta. Vastaavasti kurvikas voi käyttää simppeliä, peittävää yläosaa, mutta vyötäröä on korostettava - suurten rintojen ja leveän lantion väliin jäävä vatsan seutu näyttää löysässä yläosassa muuten valtavalta. Youtubesta löytyy vaikka mitä pukeutumisvinkkejä, esimerkiksi hakusanoilla ''how to dress for your body shape''.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän