Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxran käyttäjät! Auttaako annoksen nosto?

Vierailija
09.11.2014 |

Olen puoli vuotta syönyt Voxra 150 mg.Alku oli todella vaikeaa,noin 5 viikon päästä alkoi vasta helpottamaan ja auttamaan.Monta kuukautta menikin hyvin,mutta nyt on taas masennus tullut takaisin.Lääkärin kans oli puhetta annoksen nostosta,mutta pelkään,että taas tulee vaikeat viikot,ennenkuin alkaa helpottamaan.

Siis tekikö sinulle annoksen nosto samanlaisia vaikeuksia kuin lääkityksen alussa?Ja miten pian alkoi olo helpottumaan annosnoston jälkeen?

En nyt kestäis yhtään pahempia oloja enää tähän olotilaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨^

Vierailija
2/16 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida löytyä ketään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellainen kokemus Voxrasta että ei tuntunut missään. Tutkimusten mukaan se auttaa vain yhden ryhmän masennukseen. Masennus kun johtuu eri ihmisillä eri aivoalueiden ongelmista. Toisilla se ei vaan auta lainkaan. On mahdollista että sinullakin alkuun oli vain placebovaikutusta. Itse olen nyt käyttänyt Venlaflaxinia ja se tuntuu auttavan.

Vierailija
4/16 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään sivuvaikutuksia, ei aloittaessa eikö muöskään annoksen nostosta

Vierailija
5/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans. Muutaman viikon käytön jälkeen pari viikkoa kestänyt, saatanallinen ahdistus, heräily öisin ja pinnan totaalinen lyheneminen. Nyt ne oireet ovat jonkin verran helpottaneet kun kuuria pari kuukautta takana, mutta varsinaiseen masennukseen ei apua ainakaan vielä ole tullut. Minulla on vielä kuukauden satsi jäljellä, ajattelin syödä vielä ne ja jos ei ala tehoamaan, niin sitten taas psykiatrin juttusille.

Vierailija
6/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralexiin vaihto auttoi itseäni. Mielialat tasaantuneet, olo rauhallinen, yöuni parempi. Tosin aloitusoireet olivat hankalia.

Vierailija
7/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää masennuksesta kärsivien harrastuksista.

Vierailija
8/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin kertoa(masennuksesta parantuneena) ettei harrastukset poikenneet mitenkään normaalista. Toisaalta pahimmilla kausilla ei edes välttämättä jaksanut tehdä mitään, joten kaikki "ylimääräinen" jäi pois. Kuitenkin kaikilla oireet yms. koko sairaus vaihtelevat tasoltaan, se on aika lailla yksilöllistä, mitä jaksaa mitä ei. Muuten normaalia arkielämää, siihen vain päälle se kaikki ahdistus ja voimaton olotila(näin minulla).

Ja aloitukseen: eräs läheiseni käytti kyseistä lääkettä, ei pahemmin näyttänyt auttavan, ahdistus palasi pienen hyvän jakson jälkeen(n. 2kk)

Vierailija
9/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä...kiitos vastauksista.Nostin tänään siihen 300 mg:aan.Olen kärsinyt masennuksesta jo kauan,yli 20 v ja syönyt mm.cipramilia,cipralexia,efexoria...tämä voxra ollut paras,koska ei sellaisia sivuvaikutuksia,mitä nuissa aiemmissa.

En taida parantua koskaan...unettomuus on toinen pitkäaikainen seuralaiseni...

Vierailija
10/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:31"]Olisi kiva tietää masennuksesta kärsivien harrastuksista.
[/quote]
Kyllä ainakin minun harrastukseni on tässä.

Vierailija
11/16 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:55"]

ap tässä...kiitos vastauksista.Nostin tänään siihen 300 mg:aan.Olen kärsinyt masennuksesta jo kauan,yli 20 v ja syönyt mm.cipramilia,cipralexia,efexoria...tämä voxra ollut paras,koska ei sellaisia sivuvaikutuksia,mitä nuissa aiemmissa.

[/quote]

Kyllä se fakta on, että noin pitkäaikaisissa masennuksissa yleensä kyse on ihan aivokemiallisesta poikkeavuudesta eikä siitä useimmiten parane, vaan lääkitystarve on lopun ikää. Unettomuus liittyy hyvin usein näihin puhtaasti aivokemiaperäisiin masennuksiin, joihin huonosti esim. terapiat tehoaa. Täytyy vaan toivoa että löytyy hyvä lääkitys joka tehoaisi pitkäkestoisesti, sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Itselläni jo lähes 10 vuotta ollut apu yhdistelmästä mirtatsapiini + unettomuuteen Rivatril.

Vierailija
12/16 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä kävi myös niin et ei auttanut lopulta muut kuin vahvimmat lääkkeet kun ns. "toleranssi kasvoi" pitkän käytön jälkeen. Apua tuli loppujen lopuksi enää sairaalan lääkkeistä itsemurha yrityksen jälkeen. Lopulta lopetti lääkityksen kokonaan, vaikutti koko persoonaan aika pitkälti. Voimia Ap sulle, toivottavasti saat käyttöön itsellesi sopivan lääkityksen kun kaikilla ei vaikuta samalla tavalla nuo...

Vierailija
13/16 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaa suosittele annoksen nostoa, tottakai oma on päätökses. Mut siinä on se ongelma et todennäkösesti auttaa hetken verra se, ja sit tulee takas ne oireet ku elimistö tottuu. Voxrast ei kokemuksia, mut muista masennuslääkkeistä

Vierailija
14/16 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra muuten hyvä lääke, koska sivuvaikutuksia niin vähän verrattuna ssri:hin. Mutta vaikutti negatiivisesti muutenkin huonoihin yöuniin eli nukuin lopulta vain n. 3-4 tuntia yössä. Annoksen nosto teki tosi levottomaksi ja ahdistuneeksi ja ylivireiseksi, joten laskin sen takaisin parin viikon jälkeen. 

Tosi hyvä lääke, mutta tuo unettomuus teki sen, että lopetin. Voxran lopetuksen jälkeen nukuin aivan uskomattoman paljon pari viikkoa. Siis pitkät päiväunet ja siihen yöunet päälle. 

Harrastuksista sen verran, että harrastan lukemista, kävelyä, elokuvien katsomista. Olen yhä jonkin verran masentunut, mutta yritän työstää sitä itsenäisesti ja ilman lääkkeitä. Yrttiteetä juon paljon ja vältän lukemasta uutisia. En aio ikinä enää käyttää masennuslääkkeitä.

Vierailija
15/16 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:55"]

[/quote]

Jos on unettomuutta, älä nosta. 

Vierailija
16/16 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on amfetamiinijohdannainen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän