Miten lesboparin lapsi viettää isänpäivää?
Onko lapsella isää ollenkaan? Vai onko se rekkalesbo perheen isä?
Kommentit (69)
Onko tämäkin juhlapäivä jotenkin pakollinen? Jos ei vietä isäinpäivää niin saako sakot vai kivitetäänkö yhteisen edun nimissä?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:47"]Piirtää kortin siittiölle
Vai munasolulle?
Äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai viettää vanhemmuuden päivää vaikka?
Ei sellaista ole olemassa. Taas viedään lapsilta ja isiltä juhlapäivä.
Isänsä kanssa viettää isänpäivän, bioisä tulee meille ja lapsen paappa myös. Samassa pöydässä istuu myös naispuolinen kumppanini. Ajatella, niin monta rakastavaa aikuista :)
Molemmat päivät - äitien ja isänpäivän vois poistaa. Aiheuttaa pelkkää stressiä ja on muutenkin täysin naurettavaa 'pakkomuistamista'. Vanhempien kanssa joko ollaan tekemisissä tai ei - ei siihen tarvita yhtä virallista päivää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämäkin juhlapäivä jotenkin pakollinen? Jos ei vietä isäinpäivää niin saako sakot vai kivitetäänkö yhteisen edun nimissä?
Kivitetään. Ja se on isänpäivä.
Eikös niistä sairaista toinen ole sellainen jörrikkä, jota voi pitää iskänä.
Vierailija kirjoitti:
Isänsä kanssa viettää isänpäivän, bioisä tulee meille ja lapsen paappa myös. Samassa pöydässä istuu myös naispuolinen kumppanini. Ajatella, niin monta rakastavaa aikuista :)
Bioisä?
Kaverien isän auto käy biodieselillä ja minä käyn kerran vuodessa bioisällä, kun on bioisänpäivä.
Toinen lesbo laittaa straponin ja sitten juodaan täytekakkukahvit. Ja lapselle mehua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsen biologinen isä on vahvasti mukana kuviossa joten isänpäivän viettää hänen kanssaan. Mutta onpa noita isättömiä lapsia maailma pullollaan vaikka heterot sen olisi maailmaan saattaneet, eiköhän nekin jotenkin ole siihen ratkaisun kehittäneet.
Ja viestistäsi käy vahvasti ilmi, että pidät tuota teidän sekavaa kuviotanne jotenkin lapselle terveempänä ja vähemmän hämmentävänä kuin yh-/uusioperhekuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän mä olen viettänyt isänpäivää kun mun isäni kuoli kun olin alle 10-vuotias ja kummatkin isoisät ovat kuolleet ennen mun syntymääni :\
En ole tätä aikaisemmin tajunnut sen olevan ongelma.
T: nainen 35 v.
Nyt puhutiinkin lesbopareista eikä yh-äitien lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsen biologinen isä on vahvasti mukana kuviossa joten isänpäivän viettää hänen kanssaan. Mutta onpa noita isättömiä lapsia maailma pullollaan vaikka heterot sen olisi maailmaan saattaneet, eiköhän nekin jotenkin ole siihen ratkaisun kehittäneet.
Juuri tuollaiseen ylimielisyyteen törmää jatkuvasti teikäläisten taholta. Aina vedotaan rikkonaisiin heteroperheisiin, ikään kuin homoperheet olisivat jotenkin lähtökohtaisesti parempia ja tiettyjen ongelmien yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:25"]No miten yksinhuoltajaäidin lapsi viettää isänpäivää? En minä ainakaan mitenkään. Pienenä kun koulussa tehtiin isänpäiväkortteja tein yleensä isoisälle :)
Eihän lesboparin lapsella voi olla isoisää. Sehän tarkoittaisi että suvussa on joku inhottava hetero.
No nyt on väsynyttä juttua. Trollaa fiksusti ja oivaltavasti tai jätä väliin.
No eihän lapsella voi olla isää jos kaksi äitiä on muka lapsen saanut. Jos kaksi naista ei ole saanut lasta niin sitten toinen nainen EI ole lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:45"]no katoku lapsi ei tarvitse isää, kaksi rekkalesboäitiä riittää miehen malliksi ja lässynlässynlää
Niin ja kaikkienhan tarvitsee saada jotain miehen ja naisen mallia?
Kyllä minusta ollaan nykyään menossa siihen suuntaan, että kasvatetaan lapsia omaa persoonaansa tukien itsekseen, eikä näyttelemään jotain stereotypioita.
Ajatus vain..
Oletko noin tyhmä vai trollaatko vain?
Tuntemani kahden äidin perheen lapsi on 14v ja oireilee isättömyyttä. Suurimmalla osalla "isättömistä" on isä jossain eli löytyy edes nimi tai valokuva, hänellä ei ole. Lahjasiittiöillä aikaansaatu erittäin toivottu lapsi kipuilee nyt sitä, että kaksi naista ei ymmärrä, että puolet hänestä tulee jostain muualta kuin äitien suvuista. Ei-biologinen äiti alkaa olla murrosikäiselle punainen vaate, lapsi syyttää tätä siitä, että lapselle ei haluttu oikeaa isää.
Murrosiässä kuohutaan biologisiakin vanhempia vastaan ja koetaan takuuvarmasti pahempiakin asioita. Silti tuntuu kurjalta nähdä, miten eksyksissä lapsi on itsensä kanssa.
Isänpäivänä hän ei halua tehdä ei-biologisen äitinsä isälle korttia. Siitä oma isäni - tuo ei-biologinen isoisä - on hyvin surullinen. Toisaalta hän ymmärtää, että jossain vaiheessa perimä alkaa nostaa entistä enemmän päätään. Minä katson siskoni perhettä ja mietin, että hän on joutunut maksamaan aika kovan hinnan rakkaudestaan.
Hohhoijaa, kaikesta se ongelma tehdäänkin. Jokainen perhe varmasti toimii omalla tavallaan, tässä mahdollisia vaihtoehtoja:
-Isänpäivä, kuten muutkaan juhlapäivät, eivät ole pakollisia. Perheellä voi ja saa olla omia traditioita ja tapoja. Tiedän ainakin yhden miehen, naisen ja lapsen muodostaman perheen, jossa ei vietetä isän- eikä äitienpäivää.
-Apilaperheissä varmaan vietetään päivää lapsen biologisen isän kanssa.
-Voidaan viettää päivää lapsen isoisän/isoisien kanssa.
jne.