HS: Finnairin Euroopan lennoilla ei saa enää kahvia tai teetä maksutta! :D
Kyllä nyt menee säästäminen jo todella äärimmäisyyksiin... Ei v*ttu!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän sopii Finskin emoilla jotka itseasiassa ovat ainoita emoja joita olen nähnyt lennolla jotka vetävät verhot eteen ja menevät lepäämään. Jos asiakas haluaa ”vaivata” näitä ”olen vain töissä täällä” - emoja niin pitää itse tulla verhojen taakse ja pyydellä nöyrästi anteeksi että ”häiritsee” heitä työaikana. Eikö se mustikkamehu maksa enemmän kuin kahvi vai eikö nykyajan emot osaa keittää kahvia, onko se liian vaikeaa?
Niin totta! Finskin emot tarvitsevat kovasti lepoaikaa jopa 8 tunnin lennon aikana. Atlantin ykityksellä ollaan verhon takana suurin osa lentoajasta.
Muilla lentoyhtiöillä cabin crew on töissä koko lennon ajan,kulkee käytävillä kun matkustajat lepää, tarjoaa juotavaa tms.
Finskillä tuntee aina että vaivaa henkilökuntaa jos pyytää jotain ihan tavallista asiaa.
Btw lentokentällä Vantaalla taistelin self check masiinan kanssa, joka ei suostunut toimimaan. Pyysin paikalle Finnairin avustajan. Siinä sitten mutisin että on tää kummallista kun ekaksi joutuu jonottamaan tosi pitkään että pääsee näille koneille ja sitten ei ne edes toimi…ja että tuolla istuu koko rivi Finnairin toimihenkilöitä tyhjillä deskeillä check in kylttien takana, mutta heidän palvelujaan ei saa käyttää.
Tähän tämä Finnairin avustaja sanoi että jos ostat business luokan lipun niin saat palvelua…
Ne kenttävirkailijat ei ole olleet vuosikymmeniin Finnairin palveluksessa. Ei yksikään.
Ja tuo Nykin lentosi kuvaus on täyttä paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto kuinka tyhmää porukkaa täällä on. Ei ole olemassa mitään ilmaista kahvia. Te maksatte siitä lipun hinnassa.
Kahvi tulee termarista ja raha seinästä.
Miksi pitäisi saada tarjoilua ilmaisin? Jos menet junalla niin odotatko sielläkin tarjoilun tulevan eihän sielläkään saa mitään vaikka matkaa halki Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan itse päättää mistä maksan, en mitään fixed hintaa mihin leivottu kaikkea sisään jota en käytä.
Tuolle eräälle, joka lentää Finnairilla, koska ei koskaan ole "pudonnut". Entinen Aero, nykyinen Finnair, joutui lento-onnettomuuteen 1961. Kruunupyystä Vaasaan matkalla ollut Aeron Douglas DC-3 -lentokone syöksyi maahan Koivulahdessa (nykyisin Mustasaaren kunnan alueella) kymmenen kilometrin päässä Vaasasta. Onnettomuudessa kuolivat kaikki koneessa olleet 22 matkustajaa ja kolme miehistön jäsentä, yhteensä 25 henkeä.
Fakta on myös, että mitä pidempään ei mitään tapahdu, sen suuremmaksi sen todennäköisyys kasvaa koko ajan.
Noi Aeron pilotit oli 2 promillen kännissä. Sitten tuli kiire vaihtaa nimi Finnairiksi niin edelleenkään valtion lentoyhtiöllä ei ollut kukaan kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto kuinka tyhmää porukkaa täällä on. Ei ole olemassa mitään ilmaista kahvia. Te maksatte siitä lipun hinnassa.
Finnairilla palvelu kuin halpalennolla(tai huonompi), mutta lippuhinnat parempien yhtiöiden tasolla. Jokin ei täsmää.
Paitsi toki johtskan palkka ja valtiontuki. Ne täsmää, nousee samassa tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan itse päättää mistä maksan, en mitään fixed hintaa mihin leivottu kaikkea sisään jota en käytä.
Tuolle eräälle, joka lentää Finnairilla, koska ei koskaan ole "pudonnut". Entinen Aero, nykyinen Finnair, joutui lento-onnettomuuteen 1961. Kruunupyystä Vaasaan matkalla ollut Aeron Douglas DC-3 -lentokone syöksyi maahan Koivulahdessa (nykyisin Mustasaaren kunnan alueella) kymmenen kilometrin päässä Vaasasta. Onnettomuudessa kuolivat kaikki koneessa olleet 22 matkustajaa ja kolme miehistön jäsentä, yhteensä 25 henkeä.
Fakta on myös, että mitä pidempään ei mitään tapahdu, sen suuremmaksi sen todennäköisyys kasvaa koko ajan.
Noi Aeron pilotit oli 2 promillen kännissä. Sitten tuli kiire vaihtaa nimi Finnairiksi niin edelleenkään valtion lentoyhtiöllä ei ollut kukaan kuollut.
Kännissä tai ei, n. 90% onnettomuuksista on johtunut lentäjistä, ei teknisistä ongelmista. Toki tuon 737 maxin softabugien aiheuttamat pari putoamista muuttavat varmaan tilastoja.
Sas taas tekee toisinpäin ja aloitti uudestaan kahvin ja teen sekä ruoan tarjoamisen ilmaiseksi yli 50 min pitkillä lennoilla.
https://www.sas.se/hjalp-och-kontakt/fragor-och-svar/safety/erbjuder-ni…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi on - jostain kumman syystä 😉 - periaatekysymys. Johtuu varmaan siitä, että oma lentomatkustaminen on alkanut niinä kultaisina aikoina, kun lipun hintaan sisältyi ruoat ja juomat. Nyt jumankauta ei saa edes kahvikuppia. Ollaan lennetty useampi reissu aasialaisilla yhtiöillä, siellä palvelu ja ruoka-/juomapuoli pelaa - ja liput ovat olleet Finskiä huomattavasti halvempia. Ymmärrän toki, että palkka- ja muut kulut Suomessa paljon korkeammat, mutta tosta että ei edes vettä tai kahvia ilman lisämaksua saa niin tulee lähinnä olo, että anteeksi kun tulin teidän arvoisaa lentoyhtiötä tänne nyt vaivaamaan.... 🙄
Finskin tj. Manner veti vuonna 2020 palkkaa, bonuksia ja osakkeita reilun 1.100 000 euron edestä. Että kyllä Topi tarttee kahvistakin 2,5 e / kuppi
Älä s...tana. Otto tosissasi?
Sama mies kun on vienyt työntekijöiltä etuja oikein rajulla punakynällä pois. Sellaisia etuja, joilla tavallinen Finnairin työntekijä oli tuuditettu ajattelemaan, että ne korvaavat tavallaa surkeat palkat.
Ja oikeastiko nyt tuo Topi Manner itse vetää miljoonapalkkaa?
Tämä kuuluisi nyt johonkin eu-tasa-arvotuomioistuimen tutkittavaksi. Tai ainakin suomalaisen lehdistön.
Jos muut joutuvat kärvistelemään niin on täysin hyväksymätöntä, jos tj nauttii syhteettomista palkkioista. Saisi maksaa takaisin kuten Sanna Marin ruoat joita haali perheelleen ja kavereilleen (onko Marin muuten maksanuy ne meille veronmaksajille takaisin?).
Ja tuolta sama tarina
Finnairin pomolla menee hyvin, firmalla ei
Suomen Kuvalehti kertoi, että Finnairin toimitusjohtajalle Topi Mannerille maksettiin viime vuonna varsin kohtuullisen palkan päälle bonuksia lähes 400 000 euroa. Samaan aikaan yhtiön suuromistaja valtio pääomitti Finnairia lähes 300 miljoonalla eurolla ja takasi myös lainoja 600 miljoonalla eurolla.
Miksi tämä varas ei ole vankilassa? Miten tällaista voi tapahtua? Veronmaksajien rahoja lapetaan omaan taskuun
Vierailija kirjoitti:
No tottakai olemme maksaneet lipun hinnassa, miksi emme sitten saa sitä kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että lennon palveluista karsitaan jos lentoaika on lyhyt esim. 1 tunti, mutta kyllä parin kolmen tunnin lennoilla sietäisi saada edes kahvin tai vettä. Lapsiperheellisenä tulen iloiseksi, kun lapsille on aina tarjolla jotain pientä, pieni lelu, tekemistä ja välipalaa. Olisi ihanaa jos aikuisiakin arvostettaisiin ja saisi jotain pientä kivaa. Kuinka iloiseksi esimerkiksi voisi tulla siitä, että saisi kahvin ja suklaapatukan lennolla? Ei paljoa maksa ja jäisi hyvä mieli.
Maksa etukäteen ja kuvittele että ne oli osa lipun hintaa.
Varatkaa parin kympin matkakassa lennolle ja lopettakaa itkeminen. Tai itse asiassa lopettakaa lentäminen, niin muiden lentämisestä tulee viihtyisämpää.
Vierailija kirjoitti:
Sas taas tekee toisinpäin ja aloitti uudestaan kahvin ja teen sekä ruoan tarjoamisen ilmaiseksi yli 50 min pitkillä lennoilla.
https://www.sas.se/hjalp-och-kontakt/fragor-och-svar/safety/erbjuder-ni…
Vain kahvi ja tee on ilmaista, ruoat maksullisia. Vain kaukolennoilla ruoat on ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes lentää jollain Finnairilla? Kalliit lennot ja huonot palvelut.
Hehe, itse lopetin sillä lentämisen 8 vuotta sitten kun varastivat minulta 1200 euron lippurahat. Never again! Ahnein p#skafirma ever!
Nyt korona-aikana ovat juuri lisänneet juotavien kanssa tarjoiluun välipalakeksin (Elovena). Tuliko sekin liian kalliiksi?
Vierailija kirjoitti:
Varatkaa parin kympin matkakassa lennolle ja lopettakaa itkeminen. Tai itse asiassa lopettakaa lentäminen, niin muiden lentämisestä tulee viihtyisämpää.
Aika moni iäkkäämpi tuttava onkin sanojensa mukaan lopettanut lentämisen. Useampi osti kesämökin ja/tai matkaveneen ja sanoi, että matkustelu loppui.
Kyllä mä sain pari viikkoa sitten kahvin, veden ja mustikkamehun ilmaiseksi. Pieni viinipullo maksoi 8e kun ennen maksoi 6 e
Minä en lähtisi matkalle jollei minulla olisi varaa ostaa yhtä kahvia ja leipää koneessa, olkoonkin että aika kalliilla! Yleensä en edes tilaa mitään sillä lennon kesto vähän yli 2 tuntia. En siinä juuri kuole nälkään enkä janoon. Ja kyllä, lennän Finnairilla säännöllisesti Frankfurt-Hki-Frankfurt aina kun käyn sukuloimassa Suomessa, yleensä 3 kertaa vuodessa. Palvelu hyvää, henkilökunta ystävällinen. Lippujen hinta käsikädessä Lufthansan kanssa.
Meidät on vain hemmoteltu sillä, että ennen lyhyelläkin lennolla oli aina ilmaiset tarjottavat.
Itse olen lentänyt koronan aikana KLM reitillä jonka Finski jäädytti kunnes alkoi nyt taas suorat lentonsa. En palaa enää Finskille vaikka joudun tekemään koneenvaihdon koska KLM on aikatauluttanut niin hyvin ettei kokonaisaika pitene kuin alle 2h ja palvelu pelaa. KLM koneessa on ruoka ja juomat ilmaisia, viiniä ainakin saa kahvin ja mehujen lisäksi ilmaiseksi. Kabiinihenkilökunta on myös täysin toista kuin Finskillä, iloisia ja palvelualttiita eikä mitään maskinatseja mustat nahkahanskat kädessä kuten Finskin maatuskoilla.
Hyvä neuvo jos haluaa kiusaa tehdä Finskille, on ottaa sellainen parin kupin vetoinen autoon tarkoitettu termos mukaan ja ostaa toki yhtä kalliilla lentoasemalta kahvinsa siihen termokseen. Kiusa se pienikin kiusa. Sinänsä huvittavaa kun Finskin koneissa ei myyty koronan aikana mitään vedoten turhien kontaktien välttämiseen, sitten kahvia voi kuitenkin ostaa??
Lentokone on siitä veemäinen matkustusmuoto että lentokentällä pitää olla jo todella ajoissa ennen lähtöä ja kentät on yleensä vielä kaukana keskustoissa. Tilat on superahtaat ja liikkua saa vain vessaan ja takaisin.
Siinä sitä usein näköttää sitten tuntitolkulla epämukavasti. Kyllä siinä se ainoa kiva on ne tarjoilut: lämpimät ruuat, kahvit, viinit yms. Nyt jos mennään siihen että kaikki kaivaa eväsboksinsa, leipänsä ja alkaa siinä pikniklle, niin kyllä on vieressä istujalla kivaa.
Että vaikka tarjoilusta on kuluja, niin onhan se myös kilpailuvaltti ja osa matkustamisen viihtyisyyttä.