HS: Finnairin Euroopan lennoilla ei saa enää kahvia tai teetä maksutta! :D
Kyllä nyt menee säästäminen jo todella äärimmäisyyksiin... Ei v*ttu!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
No et kai sä kahvin vuoksi lennä? Mene hyvään kahvilaan kotimaassa tai hanki kunnon nespresso tai vastaava.
Voithan sä ottaa mukaasi eväitä, silloin saat juuri sen makuista ruokaa kuin haluat.
On ne lentojen ruoat muutenkin niin syvältä.
Edelleenkään kyse ei ole kahvin tai ruoan mausta vaan siitä, että toisilla lentoyhtiöillä saat samanhintaisen - usein jopa halvemman -lipun hintaan molempia, toisella kaivat korttia esiin kun kahvikärry tulee. Kumman yhtiön itse valitset jos reitillä on vaihtoehtoja? 🤔
En myöskään tiedä mitään ankeampaa kuin viedä omat eväät koneeseen, kyllä siihen lomareisssuun kuuluu sekin kokemus että joku ”passaa” sen sijaan että kaivan jotain lämmenneitä leipiä repusta...
Ja mä itseasiassa olen tykännyt nykypäivän lentokoneruoista 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kai sä kahvin vuoksi lennä? Mene hyvään kahvilaan kotimaassa tai hanki kunnon nespresso tai vastaava.
Voithan sä ottaa mukaasi eväitä, silloin saat juuri sen makuista ruokaa kuin haluat.
Edelleenkään kyse ei ole kahvin tai ruoan mausta vaan siitä, että toisilla lentoyhtiöillä saat samanhintaisen - usein jopa halvemman -lipun hintaan molempia, toisella kaivat korttia esiin kun kahvikärry tulee. Kumman yhtiön itse valitset jos reitillä on vaihtoehtoja? 🤔
En myöskään tiedä mitään ankeampaa kuin viedä omat eväät koneeseen, kyllä siihen lomareisssuun kuuluu sekin kokemus että joku ”passaa” sen sijaan että kaivan jotain lämmenneitä leipiä repusta...
Itse en ainakaan valitse lentoani kahvikupin perusteella. Mutta tee sinä toki niin =)
-eri
Sehän sopii Finskin emoilla jotka itseasiassa ovat ainoita emoja joita olen nähnyt lennolla jotka vetävät verhot eteen ja menevät lepäämään. Jos asiakas haluaa ”vaivata” näitä ”olen vain töissä täällä” - emoja niin pitää itse tulla verhojen taakse ja pyydellä nöyrästi anteeksi että ”häiritsee” heitä työaikana. Eikö se mustikkamehu maksa enemmän kuin kahvi vai eikö nykyajan emot osaa keittää kahvia, onko se liian vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti, ei se lentoyhtiön valinta jää kahden euron kahvista kiinni.
Ja lentokoneruuat on ok minunkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan valitse lentoani kahvikupin perusteella. Mutta tee sinä toki niin =)
-eri
Jos samalle, itselleen aikatauluihin sopivalle aikataululle on tarjolla halvempi lento tarjoiluineen ja kalliimpi lento ilman mitään tarjoilua niin sinä siis valitset sen kalliimman? Tee sinä toki niin 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Jos samalle, itselleen aikatauluihin sopivalle aikataululle on tarjolla halvempi lento tarjoiluineen ja kalliimpi lento ilman mitään tarjoilua niin sinä siis valitset sen kalliimman? Tee sinä toki niin 😉
Millähän reiteillä sulla on useita päällekkäisiä lentoja? Siis omien aikataulujesi mukaisia?
Kun sähän lennät vielä niitä työmatkojakin? Mutta uneksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi on - jostain kumman syystä 😉 - periaatekysymys. Johtuu varmaan siitä, että oma lentomatkustaminen on alkanut niinä kultaisina aikoina, kun lipun hintaan sisältyi ruoat ja juomat. Nyt jumankauta ei saa edes kahvikuppia. Ollaan lennetty useampi reissu aasialaisilla yhtiöillä, siellä palvelu ja ruoka-/juomapuoli pelaa - ja liput ovat olleet Finskiä huomattavasti halvempia. Ymmärrän toki, että palkka- ja muut kulut Suomessa paljon korkeammat, mutta tosta että ei edes vettä tai kahvia ilman lisämaksua saa niin tulee lähinnä olo, että anteeksi kun tulin teidän arvoisaa lentoyhtiötä tänne nyt vaivaamaan.... 🙄
Finskin tj. Manner veti vuonna 2020 palkkaa, bonuksia ja osakkeita reilun 1.100 000 euron edestä. Että kyllä Topi tarttee kahvistakin 2,5 e / kuppi
Älä s...tana. Otto tosissasi?
Sama mies kun on vienyt työntekijöiltä etuja oikein rajulla punakynällä pois. Sellaisia etuja, joilla tavallinen Finnairin työntekijä oli tuuditettu ajattelemaan, että ne korvaavat tavallaa surkeat palkat.
Ja oikeastiko nyt tuo Topi Manner itse vetää miljoonapalkkaa?
Tämä kuuluisi nyt johonkin eu-tasa-arvotuomioistuimen tutkittavaksi. Tai ainakin suomalaisen lehdistön.
Jos muut joutuvat kärvistelemään niin on täysin hyväksymätöntä, jos tj nauttii syhteettomista palkkioista. Saisi maksaa takaisin kuten Sanna Marin ruoat joita haali perheelleen ja kavereilleen (onko Marin muuten maksanuy ne meille veronmaksajille takaisin?).
——toimitusjohtaja Topi Mannerille maksettiin vuonna 2020 lähes 400 000 euroa bonuksia. Samaan aikaan valtio pääomitti Finnairia viime vuonna lähes 300 miljoonalla eurolla ja takasi lainoja 600 miljoonalla eurolla.
Tuesta huolimatta yhtiö tasapainotti talouttaan mittavilla lomautuksilla sekä irtisanoi 1 000 työntekijää. YT-neuvotteluiden myötä Finnairin koko henkilöstön vuosiansiot myös laskivat 40 prosenttia.
– On kestämätöntä, että valtionyhtiön varat päätyvät niin runsaissa määrin johdon taskuihin. Aivan erityisen härskiä se on tilanteessa, jossa Finnairin pelastaminen pahimman yli on kaatunut sen työntekijöiden ja suomalaisten veronmaksajien niskaan, Honkasalo sanoo.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4442087-koronavuodesta-huolimatt…
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi hyvälle palvelulle tilausta. Joku voisi järjestää lentoja, joissa saisi vanhaan malliin ruuan ja juomat! Nämä voi myös hinnoitella järkevästi.
Eipä ole pitkä aika siitä kun Lufta ja Turkkilainen ainakin antoivat kaupan päälle sapuskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi on - jostain kumman syystä 😉 - periaatekysymys. Johtuu varmaan siitä, että oma lentomatkustaminen on alkanut niinä kultaisina aikoina, kun lipun hintaan sisältyi ruoat ja juomat. Nyt jumankauta ei saa edes kahvikuppia. Ollaan lennetty useampi reissu aasialaisilla yhtiöillä, siellä palvelu ja ruoka-/juomapuoli pelaa - ja liput ovat olleet Finskiä huomattavasti halvempia. Ymmärrän toki, että palkka- ja muut kulut Suomessa paljon korkeammat, mutta tosta että ei edes vettä tai kahvia ilman lisämaksua saa niin tulee lähinnä olo, että anteeksi kun tulin teidän arvoisaa lentoyhtiötä tänne nyt vaivaamaan.... 🙄
Finskin tj. Manner veti vuonna 2020 palkkaa, bonuksia ja osakkeita reilun 1.100 000 euron edestä. Että kyllä Topi tarttee kahvistakin 2,5 e / kuppi
Sama mies kun on vienyt työntekijöiltä etuja oikein rajulla punakynällä pois. Sellaisia etuja, joilla tavallinen Finnairin työntekijä oli tuuditettu ajattelemaan, että ne korvaavat tavallaa surkeat palkat.
Tämä kuuluisi nyt johonkin eu-tasa-arvotuomioistuimen tutkittavaksi. Tai ainakin suomalaisen lehdistön.
Jos muut joutuvat kärvistelemään niin on täysin hyväksymätöntä, jos tj nauttii syhteettomista palkkioista. Saisi maksaa takaisin kuten Sanna Marin ruoat joita haali perheelleen ja kavereilleen (onko Marin muuten maksanuy ne meille veronmaksajille takaisin?).
Ja tuolta sama tarina
Finnairin pomolla menee hyvin, firmalla ei
Suomen Kuvalehti kertoi, että Finnairin toimitusjohtajalle Topi Mannerille maksettiin viime vuonna varsin kohtuullisen palkan päälle bonuksia lähes 400 000 euroa. Samaan aikaan yhtiön suuromistaja valtio pääomitti Finnairia lähes 300 miljoonalla eurolla ja takasi myös lainoja 600 miljoonalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuolta sama tarina
Finnairin pomolla menee hyvin, firmalla ei
Suomen Kuvalehti kertoi, että Finnairin toimitusjohtajalle Topi Mannerille maksettiin viime vuonna varsin kohtuullisen palkan päälle bonuksia lähes 400 000 euroa. Samaan aikaan yhtiön suuromistaja valtio pääomitti Finnairia lähes 300 miljoonalla eurolla ja takasi myös lainoja 600 miljoonalla eurolla.
Ja tuolla mainitaan palkkatulot 1,1 miljoonaa / vuosi
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/finnairin-henkiloston-kokonais…
Niiden pikkutarjoilujen kustannus on euro tai pari asiakasta kohti, myyntihinta ehkä kympin ja symboliarvo matkan yleisfiiliksen luojina monta kymppiä.
En käsitä, mitä järkeä on ankeuttaa firman imago tavalla, jonka tuomat säästöt ovat symbolisia, mutta samalla hassata isoja summia mainontaan.
Itse aion aina jatkossa lentää jollain muulla firmalla kuin Finskillä. Sen verran ottaa päähän Finskin toiminta. Yhtenä esimerkkinä viiden maakunnan lentojen lopettaminen. Toinen maksulliset matkatavarat. Kolmas maksulliset ateriat.
Itse asiassa toivon, että nyky-Finski pilkotaan kahteen. Huoltovarmuuden vuoksi parikymmentä konetta siirretään Ilmavoimille. Loput eli matkustajaliikenne pistetään lentämään markkinaehtoisesti ja kun se ei kannata, annetaan mennä nurin.
Vierailija kirjoitti:
Niiden pikkutarjoilujen kustannus on euro tai pari asiakasta kohti, myyntihinta ehkä kympin ja symboliarvo matkan yleisfiiliksen luojina monta kymppiä.
En käsitä, mitä järkeä on ankeuttaa firman imago tavalla, jonka tuomat säästöt ovat symbolisia, mutta samalla hassata isoja summia mainontaan.
Juuri noin. Kuppi kahvia maksanee palkkakulujenkin jälkeen sen euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes lentää jollain Finnairilla? Kalliit lennot ja huonot palvelut.
Minä! Suorat lennot ja usein parhaat aikatauluvaihtoehdot. Illaksi kotiin.
Jokainen lento tuottaa tappiota. Sen tappion maksavat kaikki suomalaiset yhteisvastuullisesti.
Ei mitään järkeä.
Veronmaksajat maksaa koronakriisin moneen kertaan. Ensin koronatukina, sitten palveluiden heikentymisenä ja lopulta nousevina kustannuksina.
Ai että, asuispa jossain ”oikean maailman” maassa / kaupungissa, missä olis muitakin lentoyhtiöitä valittavana kuin tämä. En ikinä lentäisi Finnairilla enää koskaan. Ja tämä kommentti perustuu myös useampaan aiempaan huonoon kokemukseen, konekahvia en juurikaan yleensä edes juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes lentää jollain Finnairilla? Kalliit lennot ja huonot palvelut.
Minä! Suorat lennot ja usein parhaat aikatauluvaihtoehdot. Illaksi kotiin.
Jokainen lento tuottaa tappiota. Sen tappion maksavat kaikki suomalaiset yhteisvastuullisesti.
Ei mitään järkeä.
Finnair voisi kiriä tappiot nostamalla lippujen hinnat vastaamaan kustannuksia.
Esim. HKI-Oulu 999e edestakas.
Tai HKI-Vaasa 899 e edestakas.
Sitten nähtäisi miten lentäminen kansalaisille maistuisi.
Air Francella parhaat pöperöt. Brietä ja hanhenmaksaa, alkupalat, kunnon pääruoka ja jälkiruoka, viini- ja konjakkitarjoilut. Pitkänmatkan lennoilla toki. Mutta huipputarjoilut yhtäkaikki. Finnairilla taisi olla samalla reitillä lihapullia, pikkuinen omenapiirakan siivu ja juomat loppui jo alkumatkasta. Hyvistä viineistä sai vain haaveilla. Toiset osaa vaatia laatua, toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Missä se lukee ettei enää maksutonta kahvia ja teetä? En löytänyt tuolta Finnairin sivuilta semmoista kohtaa.