Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa mun miehelle, miksi pitäisi muuttaa okt:oon!

Vierailija
09.11.2014 |

Käytössä olisi nykyisen kerrostaloasunnon velaton hinta, en viitsi sanoa tarkkaa summaa etteivät landet sekoa. Reippaasti yli puolen miljoonan kuitenkin mennään. Yhtiövastike nyt yli 600 €. Hyvä alue, joten ostajia olisi. Nyt vain pitäisi saada keskusta-asuja-aviomies innostettua omakotitaloon ja semi-periferiaan. Please, parhaat argumentit kehiin!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne hybät puolet sun mielestä on?

Vierailija
2/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä samaa mieltä kuin miehesi, kerrostalon ja keskustan voittanutta ei ole.

Sorry

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kukaan haluais asua omakotitalossa?!?

Vierailija
4/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan että hyvät?

No, lähinnä ajattelin omaa rauhaa. Sitä, ettei kukaan metelöisi seinän takana. Ja sitä, että olisi oma piha. Sitä itsenäisyyttä, jota toki vastuuksikin kutsutaan.

Vierailija
5/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 07:08"]

No, lähinnä ajattelin omaa rauhaa. Sitä, ettei kukaan metelöisi seinän takana. Ja sitä, että olisi oma piha. Sitä itsenäisyyttä, jota toki vastuuksikin kutsutaan.

[/quote]

Tämä siis ap

Vierailija
6/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että mies on vastuuton jos haluaa asua keskustassa kerrostalossa?

Vierailija
7/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omaa pihaa täytyy sitten hoitaa ja kyllä ne okt naapuritkin voi metelöidä... ja välillä vielä pahemmin kun ei ole isännöitsijää mille valittaa. Ellei toki muuta niin korpeen ettei naapureita ole, mutta siellä on sitten PIMEÄÄ ja pää hajoaa siihen ettei mihinkään pääse nopeasti eikä ole mitään elämisen ääniä ympärillä.

T: lapsuutensa okt-talossa asunut, nyt kerrostalossa muutaman vuoden enkä takaisin muuttaisi mistään hinnasta

Vierailija
8/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa mökki jos rauhaa haluatte. Siitä on helpompi päästä eroon.

Vierailija
9/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii olla tarkka,, ettei joudu hometaloon.

mut teillä noin paljon rahaa, niin vois rakennuttaakin.

ehkä se rauha ja tila. Ja maa jalkojen alla heti pihassa. Ja voi ja pitää tehdä kunnostusta ja pihatöitä ja ite hoitaa, kun joku hajoaa. Maalaus ym...jos tykkää tehdä. 

Vierailija
10/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi omalla pihalla grillata milloin haluaa. Saunaan voi mennä keskellä yötä. Hyviä puolia on vaikka ja mitä.

Jos saatte asunnosta tarpeeksi rahaa niin se 600 mitä nyt menee vastikkeesen riittää aika hyvin kustannuksiin ok asumisessa (sähkö, vesi, vero, roskat, rempparahaa).

Jos ei ole kovi iso piha ulkohommat ei vie liikaa aikaa. Palkkaa jonkun naapuriteinin ajamaan nurtsi ja hommaa pienen lumilingon.

Vierailija
11/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon lapsi ekat 20v, nyt kerrostalossa seuraavat 10v. En tiedä mikä ihme pitäisi tapahtua että siihen loukkoon suostuisin takaisin. Ihminen joka tekee jo muutenkin 60h viikko ei kaipaa enää ylimääräistä puhdetyötä kotona vaan nauttii siitä että saa käyttää vapaa-aikansa muutenkin kuin pihahommissa. Mikäli asuinmaa olisi kelien puolesta järkevämpi kuin Suomi voisin ollakin toista mieltä mutta kun ulkoköökki - allas - paljukausi on valitettavana lyhyt Suomessa niin ratkaisu on aika helppo.

Vierailija
12/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta mulle ei tule mieleen yhtäkään perustelua. Jos miehesi on yhtä vannoutunut kerrostalo- ja keskusta-asuja kuin minä, niin et yksinkertaisesti tule löytämään riittävän hyviä perusteluja. Voithan tietysti kokeilla uhata erolla ja katsoa, mitä tapahtuu...

Vierailija
13/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee tekemään lumitöita ja ajamaan nurmikko ; ) No juu, mutta miehelle voi sanoa, että saa autotallin, josta voi tehdä "miesluolan" itselleen

Vierailija
14/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 07:08"]

[/quote]

Kuka sen "vastuun" kantaisi? Omakotitalot tapaavat olla miehille hirveitä työleirejä, kun jatkuvasti pitää olla jotain korjaamassa tai huoltamassa. Sitten tietysti pitää osallistua ison talon siivoukseen, kun eihän se voi vaimon harteille jäädä, ja sen vaimon haluaman pihan hoitoon ja muokkaukseen.

Vierailija
15/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle omakotitalo kelpaisi, mutta se pitäisi olla uusi tai hyväkuntoinen, ettei ole jatkuvasti rempattavaa. Jos uuden rakentaa, niin kai siinä nyt jonkun aikaa saa rauhassa asua ilman remppaa.

Vierailija
16/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut hyviä syitä, mutta kun jo aloitusviestissäsi haukut maalaisia köyhiksi niin enpäs annakaan. Kärvistele kerrostalossa mun puolestani.

Vierailija
17/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös yksi ääni mökille. Lapsuuteni elin ok-talossa ja viimeiset 15 vuotta kerrostalossa. Ainakaan täällä ruuhka-Suomessa ei ok-talossa juurikaan mitään rauhaa ole, mökiltä sit löytyy. Ja mökillä ne tekemättömät lumityöt, pihatyöt ja talon kunnostukset ei samallalailla kaadu päälle kuin omassa kotona. Plus mökillä on sitä oikeaa rauhaa ja tilaa.

Vierailija
18/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki saimaan rannalta, niitä saa 200 tuhannella ja siellä hermo lepää.

Vierailija
19/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivari, paritalo ja nyt okt 11 vuotta. Välillä mietimme muuttoa kerrostaloon muutaman vuoden päästä, mutta se vähän ahdistaa. Asumme kaupungissa omakotitalossa, palvelut on kävelymatkan päässä, bussit kulkevat 10-15 min välein. Pihaa pitää toki hoitaa, siihen menee kaksi tuntia viikossa, keväällä vähän enemmän. Remontteja pitää välillä teettää. Hyviä puolia on oma ihana piha jossa voi viettää aikaa, täydellinen rauha ja vapaus, runsaasti tilaa ja säilytystilaa. Autolla oven eteen, ostokset sisään. Polkupyörät, mopot, sukset ja muut mahtuvat hyvin pihavajaan. Jos tykkää puutarhatöistä, kukkapenkkejä yms voi laittaa. Meillä on vähätöinen piha, lapset pelaa siinä sulkapalloa jne. Grillailemaan kutsutaan ystäviä. Lemmikit voi päästää omaan pihaan.

Kokemukset kerrostalosta ovat huonoja. Aina kuulu ääniä naapureista. Aina pitää miettiä kuinka myöhään voi itse juhlia, saunoa, kuunnella musiikkia. Aina on hajuja porraskäytävässä. Aina on hankalaa polkupyörien yms kanssa. Aina on hankalia naapureita. Ulos pitää lähteä jonnekin puistoon. 

juu, kyllä okt vielä vie voiton 100-0

Vierailija
20/59 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 07:06"]

Mä oon kyllä samaa mieltä kuin miehesi, kerrostalon ja keskustan voittanutta ei ole.

Sorry

[/quote]

Asuin keskustassa (Kruununhaka) kerrostalossa, myin asunnon pois ja ostin isomman rivarikämpän Vuosaaresta ja jäi vielä rahaa. En ole katunut hetkeäkään tätä päätöstä.