Uskaltaako 2 tavisduunaria ottaa asuntolainaa 150 000 €
toisella vakiduuni, toisella erimittaisia sijaisuuksia. Yhteenlasketut tulot n. 50 000 €/vuosi. 2 lasta.
Ei katsella asuntoa mistään pk-seudulta.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:07"]
Siis minähän en ole puhunut yhtikäs mitään asumiskustannuksista! Sinähän niistä olet yksiksesi jauhanut.
[/quote]
Voi luoja... siis alunperin tuossa verrattiin vuokraa ja lainanlyhennystä, tajuatko? Siksi puhuttiin siitä että pankista saa lyhennysvapaata (eli maksetaan vaan korot) mutta vuokranantaja tuskin antaa vuokria anteeksi. Tajuatko? Mulla ihan oikeesti loppuu jo rautalanka sun kanssa. ..
Niin mistä se 80 € tulee? Vertaat pelkkien korkojen maksamista vuokraan? Miten vastike tai verot ja muut maksut?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:07"]
Siis minähän en ole puhunut yhtikäs mitään asumiskustannuksista! Sinähän niistä olet yksiksesi jauhanut.
[/quote]
Voi luoja... siis alunperin tuossa verrattiin vuokraa ja lainanlyhennystä, tajuatko? Siksi puhuttiin siitä että pankista saa lyhennysvapaata (eli maksetaan vaan korot) mutta vuokranantaja tuskin antaa vuokria anteeksi. Tajuatko? Mulla ihan oikeesti loppuu jo rautalanka sun kanssa. ..
Niin mistä se 80 € tulee? Vertaat pelkkien korkojen maksamista vuokraan? Miten vastike tai verot ja muut maksut?
[/quote]
Vastiketta ei edelleenkään ole. Jos haen lyhennysvapasta, maksan vain korot. Asumisen euromääräisiä kustannuksia on turha tässä verrata, koska tässä talossa on tuplasti, todennäköisesti jopa triplasti neliöitä tuohon 450€ vuokrakämppään verrattuna. Sen voin sanoa, että paljoa niihin ei mene.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"]
Voi luoja... siis alunperin tuossa verrattiin vuokraa ja lainanlyhennystä, tajuatko? Siksi puhuttiin siitä että pankista saa lyhennysvapaata (eli maksetaan vaan korot) mutta vuokranantaja tuskin antaa vuokria anteeksi. Tajuatko? Mulla ihan oikeesti loppuu jo rautalanka sun kanssa. ..[/quote]
Yritä nyt itse ymmärtää mitä kirjoitat. Kirjoitat, että jäis enemmän rahaa matkustella harrastaa yms. Eli sinä et laske muita asumiskustannuksiasi kun vain tuon 80€ jonka mainitset. Kyllä minä olen ymmärtänyt lyhennysvapaa/vuokra alusta asti. Sinä höpiset, että jää enemmän rahaa, mutta et mainitse paljon sitä rahaa jää enemmän matkustella, harrastaa yms. Kerro nyt ne todelliset asumiskustannukset sen 80€ päälle, niin sitten voi verrata paljon sitä rahaa jää ennemmän matkustella ja harrastaa. On ne varmasti halvemmat kuin vuokra, mutta kannatta ne mainita kun itse asian otit vertailuun.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"]
Voi luoja... siis alunperin tuossa verrattiin vuokraa ja lainanlyhennystä, tajuatko? Siksi puhuttiin siitä että pankista saa lyhennysvapaata (eli maksetaan vaan korot) mutta vuokranantaja tuskin antaa vuokria anteeksi. Tajuatko? Mulla ihan oikeesti loppuu jo rautalanka sun kanssa. ..[/quote]
Yritä nyt itse ymmärtää mitä kirjoitat. Kirjoitat, että jäis enemmän rahaa matkustella harrastaa yms. Eli sinä et laske muita asumiskustannuksiasi kun vain tuon 80€ jonka mainitset. Kyllä minä olen ymmärtänyt lyhennysvapaa/vuokra alusta asti. Sinä höpiset, että jää enemmän rahaa, mutta et mainitse paljon sitä rahaa jää enemmän matkustella, harrastaa yms. Kerro nyt ne todelliset asumiskustannukset sen 80€ päälle, niin sitten voi verrata paljon sitä rahaa jää ennemmän matkustella ja harrastaa. On ne varmasti halvemmat kuin vuokra, mutta kannatta ne mainita kun itse asian otit vertailuun.
[/quote]
Ei hitto enää jaksa! Ootko kännissä tai jotain. ..??
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:29"]
Vastiketta ei edelleenkään ole. Jos haen lyhennysvapasta, maksan vain korot. Asumisen euromääräisiä kustannuksia on turha tässä verrata, koska tässä talossa on tuplasti, todennäköisesti jopa triplasti neliöitä tuohon 450€ vuokrakämppään verrattuna. Sen voin sanoa, että paljoa niihin ei mene.
[/quote]
Ei niillä neliöillä ole mitään merkitystä, jos puhut vaan rahasta ja siitä paljon sitä enemmän jää.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:18"]
[/quote]
Niin sun mielestä rahaa eikä enemmän käyttöön jos lainanlyhennys jää pois :D ??
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:29"]
[/quote]
Ei niillä neliöillä ole mitään merkitystä, jos puhut vaan rahasta ja siitä paljon sitä enemmän jää.
[/quote]
No jäiskö sitä rahaa enemmän, jos pitää lyhennysvapaata? Mitäs luulet?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"]
[/quote]
Et varmaan jaksa koska ns. puhuit paskaa. Höpisit halvasta asumisesta mikä ei ollutkaan enää halpaa, kun oli muitakin menoja kun 80€ lyhennys.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Psst. .. Vesa ei tajuu... 53 :D
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"]
[/quote]
Et varmaan jaksa koska ns. puhuit paskaa. Höpisit halvasta asumisesta mikä ei ollutkaan enää halpaa, kun oli muitakin menoja kun 80€ lyhennys.
[/quote]
Totta kai on muita menoja, en missään vaiheessa ole väittänyt ettei olisi.
Mutta nyt puhuttiin siitä lyhennysvapaasta ja sen myötä käyttöön jäävästä rahasta, mikä tässä on sulle niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Psst. .. Vesa ei tajuu... 53 :D
[/quote]
No ei näköjään ;)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:38"]
Totta kai on muita menoja, en missään vaiheessa ole väittänyt ettei olisi. Mutta nyt puhuttiin siitä lyhennysvapaasta ja sen myötä käyttöön jäävästä rahasta, mikä tässä on sulle niin vaikeaa?
[/quote]
Se miksi otit koko vuokrakämpän kommenttiisi jos puhut vain lyhennysvapaista, ja sínulle itselle tulevista menojen vähennyksistä.
Eli jos maksaa lyhennystä vaikka 800e ja korkoa 100e ja asumiskulut on vaikka 300e, ja sitten pitää lyhennysvapaan kuuukauden, niin mun laskuopilla rahaa jää 800e enemmän käyttöön. Vai miten tuo yks tän laskee...
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:38"]
Totta kai on muita menoja, en missään vaiheessa ole väittänyt ettei olisi. Mutta nyt puhuttiin siitä lyhennysvapaasta ja sen myötä käyttöön jäävästä rahasta, mikä tässä on sulle niin vaikeaa?
[/quote]
Se miksi otit koko vuokrakämpän kommenttiisi jos puhut vain lyhennysvapaista, ja sínulle itselle tulevista menojen vähennyksistä.
[/quote]
Koska joku oli sitä mieltä, että tulee paniikki myydä kämppä jos joutuu työttömäksi. Siksi kerrottiin että lyhennysvapaata voi pitää.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:42"]
[/quote]
Niin, toisten on vähän vaikea hahmottaa raha-asioita. Yrität keskustella ihmisen kanssa, jolle asumisen todelliset kulut ovat toissijaisia (=ei itsekään tiedä), ja rahaa on sitä enemmän käytettävissä, mitä isompi laina on :)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:43"]Eli jos maksaa lyhennystä vaikka 800e ja korkoa 100e ja asumiskulut on vaikka 300e, ja sitten pitää lyhennysvapaan kuuukauden, niin mun laskuopilla rahaa jää 800e enemmän käyttöön. Vai miten tuo yks tän laskee...
[/quote]
ilmeisesti se vertaa tuota nyt siihen 450 euron vuokrakaksioon ja tuijottaa vaan euroja kun kuulemma neliöilläkään et ole mitään väliä kun puhutaan asumiskustannuksista ;)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:42"]
[/quote]
Niin, toisten on vähän vaikea hahmottaa raha-asioita. Yrität keskustella ihmisen kanssa, jolle asumisen todelliset kulut ovat toissijaisia (=ei itsekään tiedä), ja rahaa on sitä enemmän käytettävissä, mitä isompi laina on :)
[/quote]
Ei, vaan rahaa jää enemmän käyttöön jos ei tarvi maksaa lyhennystä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 22:28"]
No käytäpä mielikuvitusta. Autan vähän: omistusasuntoja on muuallakin kuin as. Oy:issä.
[/quote]
Halpaa on ainakin, alle 1000€/vuodessa asumiskustannukset.
[/quote]
Joo ei voi kummonen tölli olla, johan verot tavallisessa okt:saa on tota luokkaa.
[/quote]
:D näin ne mammat taas tietää, viimeksi oli muka vastikekin tonnin ;)