Mihin ammattiin ei pääse mies?
Mikä on sellainen ammatti? Tai sellainen, mistä naiset suuttuisivat jos mies päätyy siihen?
Tuli tuosta naispappi-ketjusta mieleen...
Kommentit (61)
Lentoemännäksi ei pääse vaikka kuinka yrittää. Samoihin tehtäviin stuertiksi kyllä pääsee, mutta työsopimuksessa ei lue lentoemäntä, joten se.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:16"]Tarhatäti (kaikki lapsista 'tykkäävät' ja niiden kanssa toimeentulevat miehethän ovat pedoja).
Joku raiskaustukikeskuksen (vai mikä se on) työntekijä.
Onhan näitä. Ensiksi mainittuun sinänsä voi mieskin päästä, mutta varmaan vastustus on aika kovaa ja suhtautuminen epäluuloista... hiukan samaan malliin kuin mitä vaikka naispappi saattaa kohdata.
[/quote]
Höpö höpö, mun lapsilla on ollut useita päivähoidossa olleita tarhasetiä. Pidettyjä ja jämäköitä kasvattajia.
Mun mies (sosiaalityöntekijä) ei päässyt sairaalan sosiaalityöntekijäksi, koska työnkuvaan kuului ulkoisten proteesien esittely rintasyöpäpotilaille.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:20"]Mun mies (sosiaalityöntekijä) ei päässyt sairaalan sosiaalityöntekijäksi, koska työnkuvaan kuului ulkoisten proteesien esittely rintasyöpäpotilaille.
[/quote]
Aika outoa. Toki useat potilaista ovat vanhempia naisia. Mutta kun iso joukko gynekologeja ja syöpäkururgejakkn on miehiä, vaikuttaa syrjinnältä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:11"]Uimahallin siivooja naisten puolelle. Ainakin osa naisista ei hyväksyisi.
[/quote]
Tähän ei tosiaan voi palkata miestä. Naureskelen tuolle sillä itse olen pari kesää siivonnut halleja ja bissenä tuijotan niitä tiukkoja uimaritytyjä varmaan kovemmalla silmällä kuin miehet joille ne löysät mummot olis varmaan traumaattinen elämys.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:18"]
Naisten lajeihin ammattiurheilijaksi. Esim taitouinti tai muodostelmaluistelu taitaa olla poissuljettuja. Vaikka miesten muokkajoukkue olis kyllä komiaa katottavaa.
[/quote]
Muodostelmaluistelujoukkueissa on miehiäkin, mutta suomen joukkueissa ei ole ollut. Ruotsalaisilla ainakin on ollut ja muutamilla muilla.
Naishuoraksi ei mies pääse.
Ura on luotava mieshuorana, jos alalle aikoo.
parturiksi pääsee, ja tunnettujakin on mutta lienee vähän kummana pidetty alanvalinta? siis Suomessa.
Facebook ammattiin kotiäiti ei pääse.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:21"]
Onko mieskosmetologeja?
[/quote]
Luulisin, että joku löytyy. Onhan niitä mieskampaajiakin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:23"]
Aika outoa. Toki useat potilaista ovat vanhempia naisia. Mutta kun iso joukko gynekologeja ja syöpäkururgejakkn on miehiä, vaikuttaa syrjinnältä.
[/quote]
Lääkärin ollessa kyseessä sukupuolella ei ole väliä, muissa ammateissa on.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:24"]
parturiksi pääsee, ja tunnettujakin on mutta lienee vähän kummana pidetty alanvalinta? siis Suomessa.
[/quote]Muslimimaissa taasen kaikki? parturit ovat miehiä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:11"]Uimahallin siivooja naisten puolelle. Ainakin osa naisista ei hyväksyisi.
[/quote]
Tähän ei tosiaan voi palkata miestä. Naureskelen tuolle sillä itse olen pari kesää siivonnut halleja ja bissenä tuijotan niitä tiukkoja uimaritytyjä varmaan kovemmalla silmällä kuin miehet joille ne löysät mummot olis varmaan traumaattinen elämys.
[/quote]
Voisitko kertoa lisää näistä kesistä?
Pretty please?
Ulkonäöllä ei mihinkään. Se on naisille varattu tie.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:36"]
Ulkonäöllä ei mihinkään. Se on naisille varattu tie.
[/quote]
Kaikki miesmallit ja Hollywood-näyttelijät ovat rumia kaljamahaisia olmeja.
Kätilö?
Ei varmaan mitään kieltoa ole, mutta siinä on kyllä duuni, joka vaarantaisi terveyden. Mieskätilö ei varmaan panisi ikinä :D
Naisten lajeihin ammattiurheilijaksi. Esim taitouinti tai muodostelmaluistelu taitaa olla poissuljettuja. Vaikka miesten muokkajoukkue olis kyllä komiaa katottavaa.