Mietitko Suomen tilannetta, kun kannat rahaa Lidliin?
Rahat eivät jää Suomeen. Minä koen omistuksen ongelmaksi.
Pidän monista Lidlin hyvistä ja edullisista tuotteista ja käyn kaupassa kerran tai pari kertaa kuukaudessa.
Olen iloinen siitä, että moni on saanut työpaikan kyseisestä liikkeestä ja liikkeessä myydään paljon suomalaisia tuotteita.
Jos me kaikki ostaisimme suomalaisista liikkeistä, niin Suomen tilanne paranisi.
Ei, en ole kauppias. Olen pienituloinen suomalainen, joka miettii maan tulevaisuutta.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:36"]
Ei paljon kiinnosta ahneiden kauppiaden tilanteet, itsepähän ovat tämän tilanteen aiheuttaaneet (ne on kaikki voimakkaasti korruptoituneita ja poliittisesti kytköksissä).
Mitä vähemmän kannan rahaa suomen korruptoituneelle puolue- ja hyvävelijärjestelmälle, sitä tyytyväisempi olen.
Näin.
Saavat rakentaa ABC:t ja muut hotelli Arinat omilla rahoillaan. Itse ostan Lidlistä kotimaisia tuotteita ja näin siis edistän kotimaisuutta mutten tue näiden ketjujen monopolia.
[/quote]
Vien, koska siten minulle jää enemmän kulutettavaa muihin hyödykkeisiin ja mieluummin tuen esimerkiksi kotimaisia pienyrittäjiä niillä rahoilla, jotka säästän ruoan hinnoissa. En halua myöskään kannattaa törkeää duopolia, johon ei puututa mitenkään valtion osalta - ruoka ei saisi olla niin törkeän kallista kuin Suomessa on.
En mieti vaan mietin itseäni! Monet suomalaiset firmat teettää työt muualla kuin Suomessa ja sitä kyllä mietin. Kuka ajattelee minua, ei kukaan! Lisäksi K ja S ketjun monopoli asema on valtava. Siellä vasta raha pyöriikin Keskon herroilla.
Ei tässä enää pysty ruokkimaan lasten kavereitakaan ja eräässä isossa ketjussa ollut töissä ja tiedän kyllä nämä hommat mutta jätetään mainitsematta. Ollaan keskituloisia ja kaikki rahat menee. Todellakin noissa kahdessa ketjussa ahneus painaa ja siellä kyllä jotkut rikastuu. Lidl tulee olemaan aina ostospaikkamme ja käymme kyllä muuallakin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:33"]
Pidän monista Lidlin hyvistä ja edullisista tuotteista ja käyn kaupassa kerran tai pari kertaa kuukaudessa.
Olen iloinen siitä, että moni on saanut työpaikan kyseisestä liikkeestä ja liikkeessä myydään paljon suomalaisia tuotteita.
Jos me kaikki ostaisimme suomalaisista liikkeistä, niin Suomen tilanne paranisi.
Ei, en ole kauppias. Olen pienituloinen suomalainen, joka miettii maan tulevaisuutta.
[/quote]
Ei todellaakaan parane Suomen tilanne sillä että lihotamme Keskon omistajia ja S-johtajien bonuksia.
Kyllä mietin, useinkin... mutta olen monessa muussakin asiassa aika tekopyhä. Kun on pienituloinen, on houkuttelevaa tehdä epäeettisiä valintoja, koska silloin jää rahaa useampiin asioihin.
En mieti. Kuten en mieti silloinkaan kun tilaan tarvitsemani ebaysta tai tankkaan Venäjällä.
Onneksi ainakin Keskimaa on herännyt hintakilpailuun.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:17"]
Vien, koska siten minulle jää enemmän kulutettavaa muihin hyödykkeisiin ja mieluummin tuen esimerkiksi kotimaisia pienyrittäjiä niillä rahoilla, jotka säästän ruoan hinnoissa. En halua myöskään kannattaa törkeää duopolia, johon ei puututa mitenkään valtion osalta - ruoka ei saisi olla niin törkeän kallista kuin Suomessa on.
[/quote] Se on totta, sitä enemmänhän sitä on rahaa köyhällä ostaa palveluja ja satsata vaikkapa lasten harrastuksiin, joista nyt joutuu tinkimään. Samoin tietysti kampaamot ja muut sellaiset palvelut, joista joutuu säästämään nyt senkin uhalla ettei tulos ole kovin kaunis...
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:58"]
Olen iloinen ettei rahat jää Suomeen. Ostan kaiken ulkomaalaisista verkkokaupoista, koska en halua tukea Suomen läpimätää ja korruptoitunutta systeemiä enää yhtään
[/quote]
Täysin samaa mieltä
Voi ap, tietäisitpä kuinka paljon suomessa on ulkomaalais omistuksessa olevia yrityksiä.
En kun ajattelen vaan omaa persettä. Hinta ratkaisee, that's it.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:33"]
[/quote] Mitenkäs Lidlin lonkerot? Karlens, Laitilan virvoitusjuomatehdas. Liiterin maidot on Suomesta, Lidl maksaa ALV:ia Suomeen, työllistää työntekijöitä.
Ehkä Suomalainen poliitikko ja virkamieskoneisto on hieman liian ahne ja ansaitsee arvoisensa ahneelle kuuluvan lopun? Lopun jälkeen tulee parempi ja virtaviivaisempi Suomi.
Olen iloinen ettei rahat jää Suomeen. Ostan kaiken ulkomaalaisista verkkokaupoista, koska en halua tukea Suomen läpimätää ja korruptoitunutta systeemiä enää yhtään
[/quote]
Sinä et ole kultamussu korruptiota nähnytkään.
[/quote] Nimenomaan. Maksa Suomi hintoja, tue korruptiota, tue te**orismia.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:07"]
[/quote]
Sinä et ole kultamussu korruptiota nähnytkään.
[/quote]
Rakenteellinen korruptio on myös korruptiota
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:44"]Enemmän mietin niiden eläinten kasvatusolosuhteita, mistä nämä halvat ruuat on tehty ja lypsetty.
[/quote]
Samat sanat, ikävä kyllä vaikka toivoisin en usko olojen olevan paljoa parempi k- ja s kauppojen lihojen eläimillä....
Eipä suomalaisuuteen satsaaminen ole juuri auttanut vuosikymmenien aikana. Onneksi ihmiset ovat tajunneet että kannattaa ajatella asiaa omalta eikä valtion kannalta. Jokaisen kun on kuitenkin saatava ruokaa pöytään. Se ei paljon silloin lämmitä mieltä että viime viikolla ostin yhden leivän s-marketista (samalla hinnalla olis saanut 2 Lidlistä) Niiiiiiiinnnn....
Mulla on sellainen periaate, etten kanna rahojani mihinkään kauppaan, jossa on bonus ym. plussakorttisysteemi. Miksi elttäisin isoja perheita pienestä palkastani? Rahat ovat menneet Lidliin jo monta vuotta ja menevät jatkossakin.