Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka saavat kohteliaisuuksia vain naisilta

Vierailija
08.11.2014 |

Olen 38-vuotias nainen, naimisissa ja yhden lapsen äiti. Kun esim. laittaudun työpaikan juhliin, saan kohteliaisuuksia naistyökavereilta - aiheena mm. vaatteet, kengät ja kerran jopa sääreni - mutta miehiltä ei kehuja tule. Liittyyköhän tämä ikään, jota ei minulla ole enää ihan vähän? Jotkut muut (lähinnä nuoremmat) naistyökaverit saavat miestyökavereilta silloin tällöin kohteliaisuuksia mm. vaatteista, uudesta kampauksesta, levänneestä olemuksesta jne., ihan arkenakin siis (osa näistä naisista on varattuja, osa ei). En kuvittele olevani suuri kaunotar (sijoitun luokkaan tavikset, olen tummahko ja normaalipainoinen/hoikka näkökulmasta riippuen), mutta kiinnostaisi tietää, mistä tämä ilmiö johtuu. Antavatko naiset kohteliaisuuksia toisilleen enemmän good will -pohjalta, tyyliin "sanon sinulle kivasti, koska olet hyvä tyyppi ja hyvä työkaveri"? Haku päällä en siis ole, kuten alussa ilmoitin, mutta asia jostain syystä mietityttää.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:40"]

Ja vielä: kehun ei todellakaan tarvitse liittyä ulkonäköön. Voi myös kehua toisen huumorintajua, älykkyyttä, empatiakykyä, jotain erityistaitoa, muistaa kiittää neuvoista/ystävyydestä/seurasta... Kehutaan toisiamme enemmän ääneen eikä vain mietitä noita juttuja tykönämme :)

t.17

[/quote]

Mutta ainoastaan jos se on totta. Jos toinen on oikeasti kaunis tai huumorintajuinen. Niitä on todella harvassa

Vierailija
22/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kehuvat yleensä korkeintaan nättejä, ei kauniita. Huomaa esim.Feissarissa ja livenäkin, sellaset semihyvännäköset kerää muilta naisilta niitä"Ootpas kaunis" yms kommentteja, sitten ne todelliset kaunottaret eivät.... Heidän kuviaan lähinnä miehet kommentoivat.

Ja huom! Näissä tapauksissa ei ole nyt myöskään siitä kyse, että nämä vähemmän kauniit olisivat niin mukavia että senkin takia ansaitsisivat ja saisivat kehuja, ja nämä kaunottaret taas olisivat jotain kylmiä jääkuningattaria. Ei, monesti pikemminkin päinvastoin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää kommenteista! Sulattelen näitä hetken aikaa...

Pikakommenttina tuossa aiemmin vastanneelle miehelle: olen joskus kehunut erään miestyökaverin vaatetta (tosin sähköpostitse, en muiden kuullen). Hän vaikutti vähän vaivautuneelta ja korjasi vaatteesta käyttämäni termin, olin siis käyttänyt väärää nimitystä (kyseessä oli kivannäköinen urheilullinen vaate). :-) Hän on minua tosin 8 vuotta nuorempi, joten ehkä siinä syy vaivautuneisuuteen...

Vierailija
24/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakkaisen sukupuolen esittämät kohteliaisuudet tulkitaan monesti merkiksi seksuaalisesta kiinnostuksesta ja se on ehkä suurin syy, miksi ainakaan työpaikalla ei niitä kuule. Miehet eivät yleensäkään yhtä helposti huomaa kampaajakäyntejä ja uusia vaatteita. Olisi myös outoa jos kahvipöydässä mies alkaisi kehua toisen pöyheitä hiuksia tai kuulasta ihoa. En ole mikään kaunotar, kehuja saan omalta mieheltä, oman tasoni alapuolella olevilta tuntemattomia miehiltä ja naisilta, jotka ovat jonkun verran minua paremman näköisiä. Painoni on vaihdellut ja silloin on helppo huomata, että tietyillä naisilla kehut loppuvat kun menen heistä "ohi", paljon kauniimmilta tulee kehuja sitten kun olen lähempänä heitä ulkonäöllisesti.

Vierailija
25/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa minäkään koskaan kehuja yhtään keltään. Olen mielestäni korkeintaan tavallisen näköinen. Meikattuna ehkäpä ihan ok. Vaikutan ulospäin varmaan itsevarmalta (ja ilmeisesti myös joidenkin mielestä pelottavaltakin), mutta pakko se on yrittää esittääkin itsevarmaa, en muuten selviäisi. Olisi mukava saada omalta mieheltä joskus jotain mukavaa palautetta, mutta sitä en ole koskaan saanut, mistään asiasta. Muut miehet eivät minua myöskään kehu enkä saa mitään huomiota baarissa. On musertavaa olla ( ilmeisesti) tylsä, ruma ja kamala. Kumma ailti että kaverini joka ei juurikaan laittaudu, on lihahavampi kuin minä ja lisäksi silmälasipäinen, saa huomattavasti enemmän tykkäyksiä facessa kuvilleen ja huomiota miehiltä baarissa. Tasan ei ilmeisesti käy ...

Vierailija
26/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet ole saanut säälikehuja. Muut näkevät, että olet yrittänyt kovasti ja kehuvat yrityksestä. Minä huomaan tekeväni joskus niin, vaikka kehun kyllä oikeasti hyvännäköisiäkin.

Vierailija
28/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli toisinaan kehua, mutta kaikki tulkitaan nykyään "seksuaaliseksi häirinnäksi" tms., joten olen lopettanut kehumisen. Tämä on sääli, koska elämä on näin ollen vain tylsempää. 

m33

Vierailija
29/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kehun kauniiksi yleensä vaatimattomamman näköisiä naisia koska ne tarvii sitä ystävällisyyttä ja itsetunnon kohotusta enemmän kuin kauniit naiset. Todella kauniita harvoin kehun, koska tuntuu että tietävät itsekin olevansa tyrmääviä, joten kehu tuntuu hukkaan heitetyltä.

Itse saan kehuja lähinnä miehiltä, en oikeastaan koskaan naisilta... Olen Facebookissa muistaakseni kerran saanut kehut kuvaani naiselta, silloin kyseessä oli tyyppi, joka on itse suuren luokan kaunotar. Ei sitten varmaan pitänyt mua uhkana kun uskalsi kehua? :D

Vierailija
30/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset ovat ystävällisiä, kohteliaita ja huomaavaisia myös toisia naisia kohtaan.

Minua on kehunut useampi naispuolinen työkaveri ja ystävä kauniiksi. Yksikään mies ei ole todennut vastaavaa moniin vuosiin. Kaikki me emme toisaalta osaakaan sanoa mitään noin mukavaa.

Otan kohteliaisuudet vastaan ja olen niistä iloinen. :)

Vierailija
31/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa kehuja omaa miestäni lukuunottamatta juuri keneltäkään. Tympii joskus, kun esim. työpaikalla kehutaan kilpaa yhtä nuorta naista (minäkin olen kolmekymppinen, eli ei sen puolesta, mutta..) ja viimeksi aiheena olivat tämän kengät. No joo, ihan tavalliset ballerinat tällä oli jalassaan. Mutta tämän ihmisen jalassa ne muuttuivatkin "superihaniksi" ja etenkin miehet kehuivat niitä. :D Minulla on tyylikkäät kävelykengät, mutta kukaan ei noteeraa niitä mitenkään, kuten ei myöskään erään toisen työkaverin hienoja saappaita. Mene ja tiedä.

Vierailija
32/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kehuja kummiltakin, mutta naisilta kuitenkin enemmän. Uskon erottavani säälikehut ja oikeat toisistaan. Yleensä sellaiset vilpittömät kehut tulee vähän "extempore". :) Sitten mulla on tietyt kaverit, jotka kehuu vaan kehumisen riemusta. Oon normaalipainoinen, mutta vähän sellainen pullukka kuitenkin ja muut tästä kyseisestä porukasta suhteellisen timmejä mimmejä. Yksi on ollut varsin "kauhistunut" mun laihdutusajatuksista, vaikka haukkuu läskiksi itseäni ehkä 10 kg hoikempaa naista, joka on todellinen kaunotar. Mulla on kauniit kasvot ja kroppakin ois hoikempana miltei missitasoa (pitkät, hoikat raajat, vyötärö erottuu). Ymmärrän, miksi mun ei tämän yhden kaverin mielestä tarttis laihduttaa... :D

Itse kehun, jos on aihetta. Turhaa kotkotusta en jaksa. Jos joku on saanut itsestään spesiaalihyvännäköisen vaikka pikkujouluihin, niin todellakin sanon asiasta. Samoin, mikäli jollain on oikein imarteleva vaatetus tai kaunis meikki. Mukavalle kauniille voin vilpittömästi sanoa tämän olevan kaunis, ei ole minulta pois. Yhdelle miespuoliselle työkaverille totesin kesällä, että hänellä on kauniit silmät, koska niin nyt vaan sattuu olemaan. :)

Vierailija
33/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt saaamistasi negatiivisista kommenteista.

Miksi ihmeessä en kehuisi todella kaunista naista? En minä muutu siitä kehumisesta yhtään rumemmaksi.

Miksi en ihastelisi jonkun upeita kenkiä, tyylikkäitä vaatteita, ihania kenkiä tai meikkiä tai upeaa asukokonaisuutta? Minulle on tultu kadulla kehumaan takkiani, kenkiäni, silmälasejani jne.

Olipa kyse naisesta tai miehestä, jonka olemusta tai käytöstä ihailen. Olen kiittänyt hyväntekeväisyyskeräystä tekevien ahkeruutta, kahvion tai kaupan siisteyttä tms.

Minä kehun ihmisiä. Tuttuja ja tuntemattomia. Jokainen meistä ilahtuu saadessaan hyvää palautetta.

Jos joskus istut vieressäni bussissa ja totean, että sinulla on harvinaisen kauniit hiukset, niin olet törmännyt Outoon Palstakehujaan. :)

Vierailija
34/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä vastaan, että vaikak olen sua vanhempi niin kehuja saa, kun menee baariin. Miehet avautuvat vain kännissä! Tosin oon saanut niistä tarpeekseni ja oikeastaan arvostaan vaan naisilta tulevia kehuja, koska ne ovat luonteeseen liittyviä ja siitä tykkään:)

Vierailija
37/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kehunut kyllä kaiken näköisiä naisia. Mutta olenkin kohtelias ja mukava ihminen.Kovin moni ei ole.

Vierailija
38/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:15"]

Itse olen kehunut kyllä kaiken näköisiä naisia. Mutta olenkin kohtelias ja mukava ihminen.Kovin moni ei ole.

[/quote]nuori nainen olen siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi