Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka saavat kohteliaisuuksia vain naisilta

Vierailija
08.11.2014 |

Olen 38-vuotias nainen, naimisissa ja yhden lapsen äiti. Kun esim. laittaudun työpaikan juhliin, saan kohteliaisuuksia naistyökavereilta - aiheena mm. vaatteet, kengät ja kerran jopa sääreni - mutta miehiltä ei kehuja tule. Liittyyköhän tämä ikään, jota ei minulla ole enää ihan vähän? Jotkut muut (lähinnä nuoremmat) naistyökaverit saavat miestyökavereilta silloin tällöin kohteliaisuuksia mm. vaatteista, uudesta kampauksesta, levänneestä olemuksesta jne., ihan arkenakin siis (osa näistä naisista on varattuja, osa ei). En kuvittele olevani suuri kaunotar (sijoitun luokkaan tavikset, olen tummahko ja normaalipainoinen/hoikka näkökulmasta riippuen), mutta kiinnostaisi tietää, mistä tämä ilmiö johtuu. Antavatko naiset kohteliaisuuksia toisilleen enemmän good will -pohjalta, tyyliin "sanon sinulle kivasti, koska olet hyvä tyyppi ja hyvä työkaveri"? Haku päällä en siis ole, kuten alussa ilmoitin, mutta asia jostain syystä mietityttää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus. Miksi naisilla on niin kova tarve saada huomiota ja kohteliaisuuksia? 

Vierailija
2/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä kehun rumia naisia jotka on yrittänyt panostaa itseensä. Itteäni kauniimpia en kehu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri sellainen, joka saa naisilta kohteliaisuuksia muttei miehiltä. Olen 23, hoikka, ihan perusnätti, mulla on pitkät melkein ristiselkään asti ulottuvat hiukset. Usein naiset kehuvat hiuksiani tai vaatteitani, tai sanovat minun olevan kaunis tms. Miehiltä en ole koskaan kuullut mitään kohteliaisuutta ja kukaan ei ikinä ole tarjonnut minulle juotavaa. Ei siis sillä ettenkö omia juomiani ostaisi, mutta osa mun tutuista sanoo ettei ikinä maksa mistään itse kun heille tarjotaan kaikki.

Vierailija
4/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehutko itse miehiä?

Vierailija
5/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:59"]

Olen 38-vuotias nainen, naimisissa ja yhden lapsen äiti. Kun esim. laittaudun työpaikan juhliin, saan kohteliaisuuksia naistyökavereilta - aiheena mm. vaatteet, kengät ja kerran jopa sääreni - mutta miehiltä ei kehuja tule. Liittyyköhän tämä ikään, jota ei minulla ole enää ihan vähän? Jotkut muut (lähinnä nuoremmat) naistyökaverit saavat miestyökavereilta silloin tällöin kohteliaisuuksia mm. vaatteista, uudesta kampauksesta, levänneestä olemuksesta jne., ihan arkenakin siis (osa näistä naisista on varattuja, osa ei). En kuvittele olevani suuri kaunotar (sijoitun luokkaan tavikset, olen tummahko ja normaalipainoinen/hoikka näkökulmasta riippuen), mutta kiinnostaisi tietää, mistä tämä ilmiö johtuu. Antavatko naiset kohteliaisuuksia toisilleen enemmän good will -pohjalta, tyyliin "sanon sinulle kivasti, koska olet hyvä tyyppi ja hyvä työkaveri"? Haku päällä en siis ole, kuten alussa ilmoitin, mutta asia jostain syystä mietityttää.

[/quote]

Miksi pitäisi tulla kohteliaisuuksia? Suurimmalle osalle miehistä ei koko elämänsä aikana tule yhtäkään kohteliaisuutta

Vierailija
6/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:05"]

Mä yleensä kehun rumia naisia jotka on yrittänyt panostaa itseensä. Itteäni kauniimpia en kehu.

[/quote]

Miksi? Miksi kehut rumia harakoita mutta et oikeasti onnistuneita ihmisiä?

Vierailija
7/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kehuu vain naisia, joita ei koe uhaksi.

Vierailija
8/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehun naisia, jotka pukeutuvat hyvin, tukka kauniisti jne. Rumuudella tai kaubeudella ei niin suuri merkitys. Uskon, että naiset arvostavat enemmän toisen naisen ulkonäköä, tyyliin, että hänpä on tyylikäs. Miehet ehkä eivät osaa ajatella vaatteista niin monitahoisesti

Vierailija
9/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta naiset kehuu yleensä vaan silloin jos kokevat toisen naisen olevan heidän "alapuolellaan" eikä uhka. kauniimmalle ollaan kateellisia vaikka sitä ei myönnetä eikä edes tiedosteta itse. Rehellisimmät naiset saattaa kehua ja tunnustaa kateutensa. Mä kehun yleensä sellaisia, jotka on "samalla tasolla" mun kanssa. En kehtaa valehdellakaan lihavalle tai rumalle että he olisivat jotain kaunottaria, toisaalta itsetunto ei anna myöden kehua todella kauniita naisia.

Vierailija
10/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehuisi kaunotarta, miehet kehuvat heitä tarpeeksi. Tavallisen näköistä voisin kehua, jos on panostanut ulkonäköönsä.

Vierailija
11/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä miksi mies kehuisi, ellei ole taustalla jotain motiivia.

Nainen kehuu, jos on hyvää pataa naisen kanssa - kauneustasolla ei ole väliä.

Vierailija
12/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä vastaan tähän, että meillä miehillä kehumiseen on melko korkea kynnys.

Ihmettelet, että miksi toinen saa kehuja ja toinen ei. Minusta se koko juttu on potentiaalisen kehujan korvien välissä, perustuu mielikuviin, oletuksiin ja ennakkoluuloihin. Kauneuden kanssa asialla ei yleensä ole juurikaan tekemistä.

Kauniidenkin naisten kohdalla kehumiseen vaadittava kynnys jää ylittymättä, jos pelkää, että kohde pitää ulkonäköön liittyviä kommentteja ala-arvoisina tai pinnallisina ja kehujaa sen tähden idioottina. Parempi silloin kunnioittaa, kun ei voi tietää kohteen mielenlaatua.

Sen sijaan vähän vaatimattomamman oloistakin naista saattaa uskaltautua kehumaan, jos tämän olettaa rempseäksi luonteeksi, joka ei pahastu ulkonäköön liittyvistä kommenteista.

Itse olen nykyisin niin ujo, että en uskalla spontaanisti kehua naisia ollenkaan, kun en voi tietää seurauksia.

P.S. 38 vuotias ei ole vielä vanha, jos on pitänyt huolta itsestään.

t. m 27

Vierailija
13/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kehuha miehiltä, mutta en koskaan toisilta naisilta paitsi hyviltä ystäviltä. Mikä mussa sitten on vikana?

Vierailija
14/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että itse kehun good will -pohjalta. Kehun levittääkseni hyvää mieltä ja asioista joista todella pidän. Eli jos huomaan jotain hienoa jossain ihmisessä on häntä helppo kehua jos hän on muutenkin mukava ja ystävällinen. En tiedä miksi miehet eivät kehu.

Vierailija
15/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:59"]

[/quote]

Miksi pitäisi tulla kohteliaisuuksia? Suurimmalle osalle miehistä ei koko elämänsä aikana tule yhtäkään kohteliaisuutta
[/quote] Siksi koska se on helppo tapa luoda hyvää mieltä. Kokeile vaikka heti tänään.

Vierailija
16/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti tosi hyvännäköinen kolmikymppinen nainen ja rakastan laittautua. Kuulen usein, että "saat varmaan kokoajan huomiota" jne. Asia ei ole näin. Miehiltä tulee hyvin harvoin spontaaneja kehuja (kännihuuteluja ei lasketa) eikä se minua haittaa, mutta edes oma mieheni ei yleensä sano mitään (häneltä haluaisin kyllä sitä sanallista huomiota). Sanoo kyllä, jos kysyy... Mutta ei ne kehut enää kerjäämisen jälkeen niin ylevöitä :D Hänen kaverinsa kuulemma "aina" kehuvat minua HÄNELLE. Tämäkin tuntuu jotenkin epämiellyttävältä, en ole mikään palkintovaimo.

Jos joskus käy niin, että joku mies kehaisee tai kiinnittää huomiota vaikka uuteen kampaukseen, se tekee tosi hyvän fiiliksen ja olen aidosti iloinen kohteliaisuudesta. Naisilta tosiaan tulee useammin kohteliaisuuksia, mutta niitäkin aika harvoin ja pääosin parilta hyvältä ystävältä. Facebook-tykkäyksiä ei lasketa... Monesti saan naisilta osakseni päästä varpaisiin -katseita, ei välttämättä huonolla tavalla, mutta kuitenkin. Kyllä senkin huomaa, milloin sen katseen on tarkoitus lannistaa.

Itse pyrin kehumaan aina, jos huomaan ajattelevani jostain ihmisestä, että onpa kivat kengät, hiukset tms... Se saa ihmisen niin hyvälle mielelle eikä ole missään nimessä minulta pois :)

Uskon että monilla on vain vaikeaa avata suutaan. Ei kehdata tai jotain. Suomalaiset kehuvat toisiaan ihan liian vähän!!!

Vierailija
17/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä: kehun ei todellakaan tarvitse liittyä ulkonäköön. Voi myös kehua toisen huumorintajua, älykkyyttä, empatiakykyä, jotain erityistaitoa, muistaa kiittää neuvoista/ystävyydestä/seurasta... Kehutaan toisiamme enemmän ääneen eikä vain mietitä noita juttuja tykönämme :)

t.17

Vierailija
18/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:59"] Olen 38-vuotias nainen, naimisissa ja yhden lapsen äiti. Kun esim. laittaudun työpaikan juhliin, saan kohteliaisuuksia naistyökavereilta - aiheena mm. vaatteet, kengät ja kerran jopa sääreni - mutta miehiltä ei kehuja tule. Liittyyköhän tämä ikään, jota ei minulla ole enää ihan vähän? Jotkut muut (lähinnä nuoremmat) naistyökaverit saavat miestyökavereilta silloin tällöin kohteliaisuuksia mm. vaatteista, uudesta kampauksesta, levänneestä olemuksesta jne., ihan arkenakin siis (osa näistä naisista on varattuja, osa ei). En kuvittele olevani suuri kaunotar (sijoitun luokkaan tavikset, olen tummahko ja normaalipainoinen/hoikka näkökulmasta riippuen), mutta kiinnostaisi tietää, mistä tämä ilmiö johtuu. Antavatko naiset kohteliaisuuksia toisilleen enemmän good will -pohjalta, tyyliin "sanon sinulle kivasti, koska olet hyvä tyyppi ja hyvä työkaveri"? Haku päällä en siis ole, kuten alussa ilmoitin, mutta asia jostain syystä mietityttää. [/quote]   Miksi pitäisi tulla kohteliaisuuksia? Suurimmalle osalle miehistä ei koko elämänsä aikana tule yhtäkään kohteliaisuutta [/quote] Siksi koska se on helppo tapa luoda hyvää mieltä. Kokeile vaikka heti tänään.

[/quote]

Henkisesti sairas tarvistee toisten kehuja hyvään mieleen

Vierailija
19/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut kaveripiirissä, että naiset kehuvat vain porukan yli 100-kiloista, sillä on aina tukka ihanasti ja vaatteet upeita. Niin kuin toki onkin, mutta kun sitä porukan kaunotarta ei kehuta koskaan... Eli itse suhtaudun naisten kehuihin varauksella, ne on sellaista lohtukehua.

Vierailija
20/38 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehn aina, jos jollain mielestäni kaunis vaate, laukku, koti yms. Sanon myös miehille. Tämä tulee aina jotenkin tosi luonnostaan, enkä tajunnut aiemmin, että tässä olisi jotain erikoista, ennen kuin eräs ystäväni osoitti, kuinka vähän suomalaiset antavat kehuja? Miksi? Pelätäänö, että toinen ylpistyy? Ollaanko kateellisia? Pelätään, että oma kieli putoaa suusta? Minusta "kunnia sinne, minne kunnia kuuluu", lisäksi toisellw tulee usein hyvä mieli, joten miksi en tekisi jotain pientä ja vaivatonta, josta tulee toiselle hyvä olo? Sehän on pelkkä win-win-tilanne. Kehun myös kauniita naisia, en koe heitä mitenkään uhkana. En osaa siis sanoa muiden puolesta, mutta kehun, kun on aihetta ja niitä o ilahduttavan usein. Saat nainen minulta siis kehun, jos olet mielestäni kauniisti pukeutunut, sisustanut kauniisti jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi