Apua! Huonolla matikkapäällä varustettu teinipoika menossa myymälään töihin
Eli oon menossa TET-jaksoon yhteen huoltoasemaan jossa on kahvio töihin ja uskon että työt tulee olemaan enimmäkseen kahviossa ja työsopparissa lukee hyllyjärjestely + hinnoittelu. Ei täs muuten mitään mut ku mulla on varmaan maailman surkein matikkapää eli huolettaa tää hinnoittelu et osaanko ja muutenkin uus työ jännittää kun eka kerta kun teen töitä muille kuin tutuille ihmisille 🥵 voisiko joku vähän valottaa millaista työtä tuola todennäköisesti tehdään et osaisin varautua. Koululta annettiin aika kuinka kauan saan olla poissa ja en ehtinyt paikan omistajan kanssa kauaa puhua tästä.
Kiitti jos joku vastaa😀
Kommentit (10)
Hinnoittelu yleensä tarkoittaa hintalapun laittamista tuotteeseen tai hyllynreinaan. Ei TETtiläiset laske niitä hintoja.
Hinnoittelussa ei varmaan tartte laskea vaan lätkiä esim hintalappuja tuotteisiin. Siivoamista ja järjestelyä varmaan erikseen. Voit kertoa heti alussa, että matikka ei ole vahvuutesi. Kysyä saa niin monta kertaa, että ymmärtää. Olet harjoittelemassa. Tsemppiä ja onnea paikasta!
Hyvin menee! Kyselet ja kuuntelet!!
No mulla on huono matikkapää, siis surkea suorastaan, ja hyvin olen pärjännyt myyjänä jo useamman vuoden.
Hei, kyllä sä pärjäät, aina uusi työ jännittää, saat kokemusta, ei heti tarvitse osata kaikkea. Kaikkea hyvää sulle ja uusia taitoja.
Olen ihan osaava matikassa ja töissä huoltoasemalla olin 4 vuotta. Aina laskin asiakkaalle takaisin annettavat rahat kassan laskurin kautta, kirjoitin siis koneeseen asiakkaan antaman rahasumman ja kone laski mitä pitää antaa takaisin. Kätevämpi noin eikä tarvitse itse ynnäillä. Nykyäänhän useimmat maksaa kortilla, mutta huoltoaseman kantikset ja vanhukset usein yhä käteisellä. Tuon rahastamisen lisäksi ei tule mieleen muuta tilannetta missä huono laskupää voisi olla ongelmallinen. Otat vaan aina kynän ja paperin taskuun ja kirjaat siihen jos jotain erikseen pitää laskea, tai kirjaat kännykän laskuriin tms.
Hyvin se menee, tsemppiä!
Hyvin se menee, älä huolehdi!
Toimin itse tettiläisten ohjaajana meidän työpaikalla. Emme anna heille tehtäviä, joihin heillä ei vielä ole osaamista, ja opastuksen saa kädestä pitäen. Lisäksi saa ja kannattaa heti kysyä, jos tulee kysyttävää. Kivaa tet-jaksoa!
Et joudu kassalle (ja kassallakin kone laskee, ei palautusrahoja eikä mitään muutakaan itse tarvitse laskea).
Hyllyjärjestely on nimenomaan hyllyjärjestelyä, eli sitä, että laitat saapuneita tavaroita hyllyyn järjestykseen ja järjestelet asiakkaiden mahdollisesti sotkemia tavaroita paikoilleen.
Hinnoittelu tarkoittaa sitä, että laitat hintalappuja tuotteisiin ja/tai hyllyn reunaan. Tässä ei tarvitse laskea mitään.
Onnea TETiin, kuulostaa hyvältä paikalta!
TET-poika ei joudu ratkaisemaan mitään ongelmia, ei varsinkaan matemaattisia.