Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lesbopari jolla tuntemattoman luovuttajan spermalla hankittu lapsi, niin

Vierailija
22.09.2021 |

onko heidän perheessään isää kolmantena vanhempana? Puhuvatko lapselleen, toisilleen ja tuttavilleen lapsen isästä kahden äidin lisäksi? Olisi siis biologinen äiti joka synnytti lapsen, sitten adoptioäiti (ns. perheenis. adoptio) ja vielä isä?

Vai ajattelevatko ja puhuvatko he niin että heidän perheensä koostuu vain bioäidistä, adoptioäidistä ja lapsesta?

Miten tämä menee yleensä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa luovuttajaksi, jos pääsen katselemaan/suorittamaan hedelmöitystä

Vierailija
2/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattavat lapsistaan miestenvihaajia kertomalla ettei isää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on näissä tapauksissa kaksi äitiä. Tuntemani lesboperheiden lapset kutsuvat äitejään kahdenkeskisissä keskusteluissa äidiksi, isomman porukan paikalla ollessa etunimellä. Isää ei ole näissä perheissä, eikä spermanluovuttajasta kovin usein synny keskustelua.

Vierailija
4/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin

Vierailija
5/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aika rajusti vaihdella. Voidaan kertoa että saatiin vauvasiemenet ja teillä on 2 äitiä, ehkä melko yleistä.

Vierailija
6/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattavat lapsistaan miestenvihaajia kertomalla ettei isää ole.

Kyllä näillä lapsilla on ihan lämpimät ja normaalit välit miespuolisiin sukulaisiinsa. Ei lesbous ole miesvihaa. Paitsi tietysti sellaisen miehen näkökulmasta, jolle naiset ovat pelkkiä reikiä.

Vierailija
7/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tällaisissa tapauksissa on käytetty ulkomaista lahjoitusspermaa, eikä luovuttajan henkilöllisyys ole tiedossa. Hän ei siis ole kuvioissa missään muodossa. Sama koskee yleensä itsellisiä naisia, jotka perustavat perheen lahjoitussiemenillä. Sitten voi olla erilaisiakin perhemuotoja, joissa lahjoittajana on joku tuttu mies, ja silloin hänellä saattaa olla osansa perheen ja lapsen elämässä.

Vierailija
8/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paria lesbopariskuntaa seuratessani miettinyt että miten kävisi jos avioero tulee ja molemmat ovat saaneet lapsia? On siis kaksi biovanhempaa ja kaksi adoptiovanhempaa ja monta lasta.

Jaotellaisiinko lapset "sulle-mulle" biologian mukaan vai siirtyykö koko lapsikatras kerralla aina vuoroviikkoisin toiselta toiselle?

Vierailija
9/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on näissä tapauksissa kaksi äitiä. Tuntemani lesboperheiden lapset kutsuvat äitejään kahdenkeskisissä keskusteluissa äidiksi, isomman porukan paikalla ollessa etunimellä. Isää ei ole näissä perheissä, eikä spermanluovuttajasta kovin usein synny keskustelua.

Keskustelu spermanluovuttajasta käydään varmaan sitten, kun lapsi (tai sitten jo nuori/nuori aikuinen) on siinä iässä, että tietää, mitä lapsen aikaansaamiseen tarvitaan, ja kiinnostus omia juuriaan kohtaan herää. Tämä tapahtuu yleensä aikaisintaan teini-iässä.

Vierailija
10/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ap kuvittelee sellaisten heteroparien, joiden lapset on saatu alkuu luovutussiittiöillä , uhuvan spermanluovuttajasta toisena isänä?

Vierailija
11/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllö lepsotkin ovat ihmisiä, joilla on eri tapoja ja mielipiteitä keskenään. Valitse itse sinua miellyttävä vaihtoehto.

Vierailija
12/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein ap kuvittelee sellaisten heteroparien, joiden lapset on saatu alkuu luovutussiittiöillä , uhuvan spermanluovuttajasta toisena isänä?

Biologinen lähtökohta nyt on kuitenkin se, että lapsella on äiti ja isä, ei kaksi jompaa kumpaa.

Vierailija
13/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paria lesbopariskuntaa seuratessani miettinyt että miten kävisi jos avioero tulee ja molemmat ovat saaneet lapsia? On siis kaksi biovanhempaa ja kaksi adoptiovanhempaa ja monta lasta.

Jaotellaisiinko lapset "sulle-mulle" biologian mukaan vai siirtyykö koko lapsikatras kerralla aina vuoroviikkoisin toiselta toiselle?

Oletko hieman yksinkertainen? Ihan normaalisti siirtyvät vanhemman (eli äitien) luota toiselle kuten eronneilla heteropariskunnilla.

Vierailija
14/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu spermanluovuttajasta käydään varmaan sitten, kun lapsi (tai sitten jo nuori/nuori aikuinen) on siinä iässä, että tietää, mitä lapsen aikaansaamiseen tarvitaan, ja kiinnostus omia juuriaan kohtaan herää. Tämä tapahtuu yleensä aikaisintaan teini-iässä.

Kyllä tuntemissani lesboperheissä lapset tietävät spermanluovutuksesta ja mistä päin maailmaa (eli yleensä Suomesta tai Tanskasta) siittiöt on hankittu. Miksi sitä salailtaisiin?

Vierailija
15/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesa Ap Kenen sinä olettaisit mahdollisen isän olevan, jos lesboparin lapsi on saanut alkunsa tuntemattoman miehen spermasta?  - Eli mistä kolmas vanhempi (mies) napattaisiin mukaan. 

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
16/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman yksinkertainen? Ihan normaalisti siirtyvät vanhemman (eli äitien) luota toiselle kuten eronneilla heteropariskunnilla.

Mutta onko lapsikatras aina yhdessä vai ovatko biolapset ja adoptiolapset aina eri osoitteissa? :D Joo olen yksinkertainen tämän asian suhteen, onhan tilanne vielä suhteellisen uusi Suomessa.

Vierailija
17/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko lapsikatras aina yhdessä vai ovatko biolapset ja adoptiolapset aina eri osoitteissa? :D Joo olen yksinkertainen tämän asian suhteen, onhan tilanne vielä suhteellisen uusi Suomessa.

Olet kyllä. Kyseletkö heteroperheiltä, joissa on sekä bio- että adoptiolapsia, miten hoitavat erovanhemmuuden ja ovatko bio- ja adoptiolapset eri osoitteissa?

Vierailija
18/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä. Kyseletkö heteroperheiltä, joissa on sekä bio- että adoptiolapsia, miten hoitavat erovanhemmuuden ja ovatko bio- ja adoptiolapset eri osoitteissa?

Jos heteroperheessä isä on saanut lapsia toisen naisen kanssa, ja nainen toisen miehen kanssa suhteen aikana niin kyllä järjestely kiinnostaisi yhtälailla. Että onko toisen vanhemman luona sekä omat että ei-omat lapset yhtaikaa ja toinen on lapsetta ja sitten vaihdetaan.

Vierailija
19/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noistahan tulee sarjamurhaajia

Vierailija
20/28 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heteroperheessä isä on saanut lapsia toisen naisen kanssa, ja nainen toisen miehen kanssa suhteen aikana niin kyllä järjestely kiinnostaisi yhtälailla. Että onko toisen vanhemman luona sekä omat että ei-omat lapset yhtaikaa ja toinen on lapsetta ja sitten vaihdetaan.

Adoptoidut lapset ovat omia. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Jos adoptoi kumppanin lapsen, hänestä tulee oma lapsi siinä missä biolapsesta.

Myös heteroperheissä on perheen sisäisiä adoptioita. Adoptiolapsi ei ole sama asia kuin lapsipuoli, jolla tarkoitetaan kumppanin lasta. Jos kumppanin lapsen adoptoi, silloin on itse tämän lapsen toinen vanhempi. Vieläkö pitää vääntää rautalangasta???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi