Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko vinkkejä onnellisempaan elämään? Pieniä asioita joita voi itse tehdä, jotta masennuksesta ja alakulosta nousisi

Vierailija
22.09.2021 |

Otsikossa se olisi tiivistettynä. Olen nyt koko tämän korona-ajan kärsinyt pahenevasta masentuneisuudesta ja ahdistuksesta. Apua olen hakenut terveyskeskuksesta, mutta kaikki on todella hidasta ja olen jonossa.

Olen alkanut pikku hiljaa ajattelemaan, että ehkä se olenkin minä itse, joka tätä masennusta ylläpitää, eikä mitkään aivokemiat. Ehkä minun pitäisi oikeasti tehdä muutoksia omassa elämässäni, jotta voisin paremmin.

Kaikki vinkit, jopa mitättömän pieniltä tuntuvat otetaan kiitollisena vastaan <3

Olen itse aloittanut näistä: aloitin uuden liikuntaharrastuksen. Olen vähävarainen, joten varaa on käydä vain 1 krta/vko, mutta sekin on varmasti alku. Tämän lisäksi teen joka päivä kävelylenkin. Olen myös alkanut kiinnittää huomiota syömisiini ja aloin ottamaan d-vitamiinia purkista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula.

Mulla auttoi automatkoilla laulaminen kun tein eroa. Siitä tuli hyvä olo. Ja autossa voi elää kuplassaan ja kuvitella, ettei kukaan näe. Ainakaan ei kuule.

Ja luin kaikkein vaaleanpunaisista tyttökirjallisuutta. Siis juuri niitä kirjoja, jossa tyttö saa prinssin tai ainakin löytää rakkauden. Niitä jotka on hyvin kirjoitettu ja käännetty, noraroberts ei toiminut minulla.

Ole hyvä ihmisille. Pakota itsesi olemaan. Mutta suosittelen olemaan kiva tuntemattomille, tutut ei välttämättä osaa arvostaa. Tällä tarkoitan sitä, että kiitä bussikuskia, tervehdi kaupan kassaa, jää kuuntelemaan jos joku mummeli haluaa jutella.

Vierailija
22/23 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua masentaa asioita johon en voi vaikuttaa. Esim. Ykspuolinen ihastus. Tämä on jo 7 kertaa elämäni aikana kun käy näin. Se etten pääse korkeakouluun koska matikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyään päivittäin ravintolassa lounaalla, otan kaikkea hieman ja herkuttelen.

Valitsemani ravintola on noin kolmen kilometrin päässä. Kävelen sinne yleensä mennen tullen.

Sen päälle sikari puistossa. Antaa päivään kivasti rytmiä ja onnea, eikä tule kalliiksi.

Viiden kilometrin vaelteleva ja tutkiva kävely, hidas lounas ja sikari.

2-3 tuntia menee mukavasti. Tietysti kohta on talvi, eikä juttu ole enää sama silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi