Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde alkaa varatun kanssa

Hannatäti
22.09.2021 |

Tapasin keväällä ihanan miehen, hän on sellainen unelmieni prinssi jollaista olen aina halunnut. Ongelma on, että mies on varattu ja hänellä on pieni lapsi. Mies kertoi, että on eroamassa ja järjestelevät asioitaan sekä omaisuuttaan. Tapailimme satunnaisesti kesällä, läheisyys miehen kanssa oli ihanaa ja maagista, mutta seksiä meillä ei ollut. Emme ole koskaan jutelleet kovin syvällisiä, koska mies sanoi, että tutustustutaan paremmin sitten, kun hän on saanut entisen elämänsä selviteltyä. Mies on kuitenkin sanonut minulle, että olen juuri sellainen nainen kenestä hän on aina haaveillut, ja haluaisi minun kanssa loppu elämän kestävän suhteen. Tapailua kesällä kesti n. 2 kuukautta, ja suhteemme alkoi lähentyä, jolloin mies veti stopin ja sanoi, ettei halua pitää yhteyttä, koska ero ja asioiden järjestely nykyisen naisen kanssa näyttääkin kestävän kauemmin mitä hän ajatteli. Sanoi myös haluavansa hoitaa eronsa fiksusti lapsenkin takia, ja siksi hänen mielestään oli parempi, ettemme tapailisi ja pitäisi yhteyttä. Olin todella surullinen ja tuntui pahalta. Hiljaisuutta kesti muutamia viikkoja, jonka jälkeen mies kyseli kuulumisia. Vastasin lyhyesti, mutta emme tuolloin tavanneet. Nyt parin kuukauden jälkeen mies laittoi taas viestiä ja pyysi käymään. Suuteli ja halasi heti tavattuamme ja harrastimme ensimmäisen kerran seksiä. Seksi oli taivaallista. En vain pystynyt oikein rentoutumaan, koska en tiedä yhtään missä mennään. Mies on täydellinen, mutta en tiedä tulenko saamaan häntä koskaan omaksi. Heidän ero- ja omaisuusjärjestelyt ym. on kesken, sen hän kertoi. Mitään muuta yhteisestä tulevaisuudesta tai jatkosta emme puhuneet, ehkä tämä on arka aihe miehellekkin koska hän ei tiedä miten asiat lopulta menee. Onko teillä kokemuksia, että suhteenne olisi alkanut näin varatun miehen kanssa? Miten asiat eteni? Kiusaanko vain itseäni pitämällä yhteyttä mieheen vai voinko saada hänet vielä oikeasti? Mitä mieltä olette seksistä, kun mies on vielä entisessä suhteessa? Onko se meidän mahdollista tulevaisuuttamme ajatellen hyvä vai huono asia? En haluaisi pilata ainakaan mahdollisuuttani tähän ihanaan miehen, mutta en toistaalta särkeä omaa sydäntänikään turhaan. Olemme 30-40 vuotiaita.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, kilautapa vaimolle ja kysy onko hän tietoinen tästä erosta.

Vierailija
2/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti jotkut naiset näin vietävissä? Ei mitään omaa järjen käyttöä tai edes itsesuojeluvaistoa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä erojärjestelyissä kestää noin mahdottoman kauan? Ymmärräthän varmaan itsekin, että jotain mätää tuossa tilanteessa on. Muuten, millainen "unelmien prinssi" harrastaa seksiä toisen naisen kanssa ollessaan vielä yhdessä puolisonsa kanssa?

Vierailija
4/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin lihaa piiloon. Sittenhän suhde on jo alkanut, eikä tarvitse kysellä, voiko se alkaa.

Vierailija
5/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinua on nyt vedätetty.

Vierailija
6/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ja lapsi eivät taida tietää, että eroprosessi on kesken.

Vierailija
7/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa sitten tapailla minua edelleen, eikä antanut vain asian olla? Halusiko hän ehkä ensin suhdetta oikeasti, mutta nyt haluaakin vain seksiä kun näki oman tilanteensa mahdottomaksi. 

ap

Vierailija
8/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies haluaa sitten tapailla minua edelleen, eikä antanut vain asian olla? Halusiko hän ehkä ensin suhdetta oikeasti, mutta nyt haluaakin vain seksiä kun näki oman tilanteensa mahdottomaksi. 

ap

Hän haluaa seksiä ja ihailua. Sekä sinulta että kotoa. Ero ei koskaan ole ollut vireillä, eikä tule olemaan, paitsi korkeintaan vaimon aloitteesta.

Vierailija
9/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän mies ole alun alkaenkaan halunnut muuta kuin seksiä helposti. Ja aina teitä tyhmiä löytyy patjoiksi.

Vierailija
10/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi juuri noin. Tosin minä olin se perheellinen. Erotilanteessa on tyypillistä se, että päätös horjuu, tulee tarmonpuuskia kun asiaa saa vietyä eteenpäin ja sitten taas takapakkia. https://vaestoliitonblogi.com/2017/03/30/eropaatos-on-vaikea-ja-tuskall…

Näin siis jos eroon ei liity mitään suurempaa ongelmaa kuten väkivaltaa tai päiheriippuvuutta, fiilis on siis vaan poissa. Itselläkin puheesta tekoihin vei varmaan 1,5 -2 vuotta, oli jo asunto haussa, muttei löytynyt sopivaa jne. Jos olisin "liian" aikaisin tavannut toisen ihmisen niin olisin luultavasti myös peruutellut ja epäillyt erohaluni johtuvan ihastumisesta. 

Anna miehen tehdä rauhassa eropäätöksensä loppuun, se on kaikille osapuolille parhaaksi. Eli sinuna kieltäytyisin seksistä ja mahdollisuuksien mukaan myös tapaamisesta. Sen sijaan en kieltäytyisi juttuseurasta. Etenkin miehet ovat usein erokriisinsä kanssa todella yksin. Parempi olisi tietysti puhua ammattilaiselle mutta harvoimpa miehet siihen lähtevät.

Vierailija
11/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi juuri noin. Tosin minä olin se perheellinen. Erotilanteessa on tyypillistä se, että päätös horjuu, tulee tarmonpuuskia kun asiaa saa vietyä eteenpäin ja sitten taas takapakkia. https://vaestoliitonblogi.com/2017/03/30/eropaatos-on-vaikea-ja-tuskall…

Näin siis jos eroon ei liity mitään suurempaa ongelmaa kuten väkivaltaa tai päiheriippuvuutta, fiilis on siis vaan poissa. Itselläkin puheesta tekoihin vei varmaan 1,5 -2 vuotta, oli jo asunto haussa, muttei löytynyt sopivaa jne. Jos olisin "liian" aikaisin tavannut toisen ihmisen niin olisin luultavasti myös peruutellut ja epäillyt erohaluni johtuvan ihastumisesta. 

Anna miehen tehdä rauhassa eropäätöksensä loppuun, se on kaikille osapuolille parhaaksi. Eli sinuna kieltäytyisin seksistä ja mahdollisuuksien mukaan myös tapaamisesta. Sen sijaan en kieltäytyisi juttuseurasta. Etenkin miehet ovat usein erokriisinsä kanssa todella yksin. Parempi olisi tietysti puhua ammattilaiselle mutta harvoimpa miehet siihen lähtevät.

Aloittaa voisi tarkistamalla vaimolta tilanteen.

Vierailija
12/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoon yhteys ja kysyt suoraan. Eihän seksi ole paha asia, jos mies on vaimon kanssa tehnyt jo eropäätöksen. 

Eri asia sitten, onko järkevää aloittaa miehen kanssa, joka hyppää suorilta suhteesta toiseen. Jos on edes päättämässä edellistä suhdettaan...

Vierailija
13/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen parisuhteessa on jotain ihan tavallisia parisuhdeongelmia. Niiden lisäksi tuntee vanhenevansa, ja ajatus seksistä vain yhden ihmisen kanssa koko loppuelämän, on ahdistava. Ei tunne itseään haluttavaksi eikä kiinnostavaksi. Haaveilee pettämisestä, mutta ei uskalla, koska pelkää seurauksia, eikä halua pettäjän taakkaa omalletunnolleen. Tässä vaiheessa alatte tapailla.

Mies ihastuu sinuun ja erityisesti siihen tunteeseen, että on taas jonkun mielestä kiinnostava ja haluttava. Puhuu ja fiilistelee kanssasi parisuhdetta, jossa on taas alkuhuuma. Ei kuitenkaan halua seksiä, koska saa sitä kotonakin ja pelkää pettämisen seurauksia. Ei ole mitään vakavaa aikomusta erota. Tässä vaiheessa tapailette kesällä.

Haluat enemmän ja mies huomaa sen. Pelkää teidän suhdefiilistelyn päättyvän sinun aloitteestasi, jota ei halua. Ei halua siksi, että silloin ei olisi ihailtu ja haluttu. Eli mies haluaa eniten tuosta teidän suhteesta sitä, että haluat ja ihailet häntä. Sen vuoksi hän piti yhteyttä harvoin.

On ehtinyt miettiä ja fiilistellä pettämistä riittävän kauan ja päättänyt sen tehdä. Soittaa sinut paikalle. Panette niin kauan, että lopetat ihailun, tai vihellät pelin poikki.

Mies ei halua sinulta muuta, kuin seksiä ja ihailua. Eli tuollaisen harmittoman ja jännän sivusuhteen. Vika ei ole sinussa, mies ei vain aio erota. Valehtelee sinulle aivan surutta, saattaa toki puhuessaan uskoa itsekin omat valheensa, mutta ei enää kotona. On jotenkin luisunut sellaisen tilaan, jossa sinulle valehtelu ei tunnu enää väärältä.

Vierailija
14/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat noin h*lvetin yksinkertaisia ja tyhmiä??

Vierailija
15/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Hanna rakas!

Jotenkin tunnen niin suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Mutta tosiasia taitaa olla ettei mies eroa.

Vierailija
16/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies on kuitenkin sanonut minulle, että olen juuri sellainen nainen kenestä hän on aina haaveillut, ja haluaisi minun kanssa loppu elämän kestävän suhteen."

Veikkaan, että et ole ainoa. Hänhän on jo naimisissakin.

Vierailija
17/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaa voisi tarkistamalla vaimolta tilanteen.

Ja miksikähän? Eikö riitä, että lakkaa virittelemästä suhdetta ennen kuin ero on todella tapahtunut?

Sitä kun ei voi tietää josko se mies siellä vaikka yrittää tehdä eroa niin lempeästi kuin osaa (jostain erityissyistä, kröhöm)  niin sinun mielestä pitäisi aloittajan mennä sinne sitten sekaantuaan ja  tallomaan kaikki jalkoihinsa?

Vierailija
18/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saattaa käydä kun epätoivoisesti etsii Unelmien prinssiä. 

Älä ole epätoivoinen kynnysmatto, elä omaa elämääsi. Ehkä mies ottaa sinuun yhteyttä kun ero on selvä... tai sitten ei.

Vierailija
19/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen parisuhteessa on jotain ihan tavallisia parisuhdeongelmia. Niiden lisäksi tuntee vanhenevansa, ja ajatus seksistä vain yhden ihmisen kanssa koko loppuelämän, on ahdistava. Ei tunne itseään haluttavaksi eikä kiinnostavaksi. Haaveilee pettämisestä, mutta ei uskalla, koska pelkää seurauksia, eikä halua pettäjän taakkaa omalletunnolleen. Tässä vaiheessa alatte tapailla.

Mies ihastuu sinuun ja erityisesti siihen tunteeseen, että on taas jonkun mielestä kiinnostava ja haluttava. Puhuu ja fiilistelee kanssasi parisuhdetta, jossa on taas alkuhuuma. Ei kuitenkaan halua seksiä, koska saa sitä kotonakin ja pelkää pettämisen seurauksia. Ei ole mitään vakavaa aikomusta erota. Tässä vaiheessa tapailette kesällä.

Haluat enemmän ja mies huomaa sen. Pelkää teidän suhdefiilistelyn päättyvän sinun aloitteestasi, jota ei halua. Ei halua siksi, että silloin ei olisi ihailtu ja haluttu. Eli mies haluaa eniten tuosta teidän suhteesta sitä, että haluat ja ihailet häntä. Sen vuoksi hän piti yhteyttä harvoin.

On ehtinyt miettiä ja fiilistellä pettämistä riittävän kauan ja päättänyt sen tehdä. Soittaa sinut paikalle. Panette niin kauan, että lopetat ihailun, tai vihellät pelin poikki.

Mies ei halua sinulta muuta, kuin seksiä ja ihailua. Eli tuollaisen harmittoman ja jännän sivusuhteen. Vika ei ole sinussa, mies ei vain aio erota. Valehtelee sinulle aivan surutta, saattaa toki puhuessaan uskoa itsekin omat valheensa, mutta ei enää kotona. On jotenkin luisunut sellaisen tilaan, jossa sinulle valehtelu ei tunnu enää väärältä.

Ja kaiken tuon sinä sait irti aloittajan  tarinasta kahdesta nimettömästä henkilöstä?

Minun parisuhteeni (mennyt 19 vuotias ja nykyinen 8 vuotias) on elävä todiste siitä, ettei tarina aina ole aivan noin raadollinen. Kokemukseni sinä todennäköisesti haluat kiistää tai ainakin kyseenalaistaa,  koska se ei sovi sinun maailmankuvaasi, jossa kiihkeästi toivot parisuhteesi kestävän ikuisesti ja pelkäät sen kuitenkin päättyvän. Yli 50% avioliitoistahan päättyy eroon. Mutta se siitä. Psykologi Marianna Stolbow, muiden muassa, on kirjoittanut tästä varsin tavallisesta kuviosta, hänellähän siitä on omakohtaista kokemustakin. Tiivistäen: osa sivusuhteista jatkuu vakituiseksi parisuhteeksi, osa päättyy ennen tai pian toisen osapuolen eroa aiemmasta suhteestaan.

Vierailija
20/77 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattuihin sekaantujat ovat pohjasakkaa. En palkkaa heitä, tai osta mitään palveluita. Kerron vaivihkaa kaikille heidän epäluotettavuudesta. Kannattaa odottaa eroa.