Laitoin nyt kolmannen kerran samat jo pestyt pyykipesuunt
ei aina jouda/kehtaa heti ripustaa ja ne jää koneeseen. Alkavat haista ummehtuneelle ja homeelle.
Nyt ei ole edes tuoksuhuuhteluainetta jos se vaik eliminois hajua.
Kommentit (31)
Missä kellarikomerossa teillä on pesukoneet, jos ei edes ohikulkiessa tule muistaneeksi tai huomanneeksi, että pyykit on koneessa??
Muistatteko mennä töihin tai etsiä töitä?
Ihmisten laiskuudella ei ole mitään rajaa. Todella turhaa veden ja sähkön kulutusta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:09"]
Miksi et kehtaa? Mikä siinä hävettää?
[/quote]
Onko sun vaatteet rikkinäisiä? Tätä minäkin ihmettelin. Mitä kehtaamista on laittaa vaatteet kuivumaan, kun
joskus sen kuitenkin teet? Miten silloin kehtaat, vai ripustatko yöllä, kun ei kukaan näe?
ei vaan. Tässä on kyse Suomen murteesta. Olen sen kantapään kautta oppinut. Ilmeisesti ap on keskisuomesta päin. Siellä kehtaaminen on viitsimistä. Meillä hämäläisillä se on että häpeää. Ohis, mutta oli pakko kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:23"]
Missä kellarikomerossa teillä on pesukoneet, jos ei edes ohikulkiessa tule muistaneeksi tai huomanneeksi, että pyykit on koneessa??
[/quote]
Kyllä ne ihan kylppärissäkin voi lojua, vaikka koko ajan kulkisi ohi keittiöön. T. kokemusta on
Mä unohtelen milloin mitäkin. Töissä en, kun siellä pitää keskittyä. Mutta olen vain perusluonteeltani tosi hajamielinen. Uusavuttomuus ei ole sama asia, ei ollenkaan.
Onneksi meillä hajosi pesukone ja nyt käytän taloyhtiön pesutupaa. Ei voi jättää koneeseen, kun on vain se oma vuoro ja seuraava tulossa :)
Kyllä ne saattaa joskus unohtaa hetkeksi, mutta muistaa ainakin viimeistään kun käy vessassa seuraavan kerran. Pesukoneissa voisi olla joku viiden minuutin välein huuteleva muistutin, että tulepas jo tyhjentämään..!
Laita etikkaa niin lähtee ummehtunut haju, siis huuhteluainelokeroon. Täällä toinen hajamielinen, on käynyt noin kerran jos toisenkin :)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:08"]
Wot... Pahimmillaan masentuneenakin ripustin pyykit jos olin lopulta saanut ne koneeseen ja pestyä. Muistan kyllä että otti voimille ja olis vaan halunnut maata sohvalla, mutta se ajatus niistä koneessa lilluvista haisevista vaatteista ahisti enemmän :D
[/quote]
mua taas ahdisti se että menetän jotain ihmiyydestäni ja vaivun uudelle passiivisuuden levelille jossa kaikki muukin laiminlyönti, johon vielä oli edes pieni kynnys, on mahdollista jos en saa edes pyykkejä narulle.
Ai miksei ihmiset tyhjennä pyörinyttä pesukonetta? Syitä on vaikka millä mitalla. Yksi on se, jos pesukone on jossain muualla kuin samassa kylppärissä, jossa on myös vessa, esim. kodinhoitohuoneessa tai erillisessä kylpyhuoneessa, niin sen ohi ei tule kuljettua niin usein että muistaisi. Lopettanut kone on yleensä hiljaa eikä välttämättä valotkaan kauheasti loista, niin sitä ei vain muista. Yleisin syy on siis hajamielisyys.
(Ja jos lisään listaan masennuksen, adhd:n ja muut keskittymisongelmat, joku taas vetää herneen nekkuun. Sanottakoon, etten itsekään aina meinaa muista tyhjentää. Onneksi hyvin harvoin unohtuu yöksi, mutta joskus levittelen pyykkejä iltamyöhään ennen nukkumaanmenoa.)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 08:48"]Laita vaikka puhelimeen hälyytys, että muistat.
[/quote]
Hälyytys... -.- vittuuuuuuuuuuuuu...
Olette uskomattomia laiskamatoja tai suljetun osaston tarpeessa, jos ette sen vertaa saa aikaiseksi, että laitatte puhtaat pyykit narulle. Vastenmielisiä sottapyttyjä!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 08:44"]
ei aina jouda/kehtaa heti ripustaa ja ne jää koneeseen. Alkavat haista ummehtuneelle ja homeelle.
Nyt ei ole edes tuoksuhuuhteluainetta jos se vaik eliminois hajua.
[/quote]
pelasta maailma, laita pelkkä huuhtelu.
mulla sama välillä, en vaan muista/jaksa laittaa pyykkejä kuivumaan:D
Laita vaikka puhelimeen hälyytys, että muistat.
Miksi et puhdista konetta? Jos on puhdas kone, ei haise
Hmm, mä en laita pyykkiä peseytymään jos oon niin väsynyt etten jaksa nostaa niitä kuivamaan.