Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työantaja mokaa palkanmaksun kanssa ja saan palkan yli viikon myöhässä,

Vierailija
22.09.2021 |

voinko olla oikeutettu johonkin viivästyskorkoon?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivästyskorkobon pikkusummia. Vaadi vaikka mieluummin lisätunteja sunnuntaina tms. Kysy esimieheltä Miten tämä korvataan

Vierailija
22/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en odottelis päivääkään palkkaa. Se olis irtisanoutumisilmoitus pomon pöydällä heti seuraavana päivänä, jos ei oo palkkapäivänä rahat tililla.

Tuollaista niuhoa ei töissä kannattaisi pitääkään. Virheitä voi aina sattua työnantajallekin, ihmisiä hekin ovat. Tietokatkoksia voi tulla. Pankkiyhteydet voivat pätkiä. Oletko itse täydellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin oo pakko jäädä. Jos lähtee niin lähtee

Vierailija
24/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en odottelis päivääkään palkkaa. Se olis irtisanoutumisilmoitus pomon pöydällä heti seuraavana päivänä, jos ei oo palkkapäivänä rahat tililla.

Tuollaista niuhoa ei töissä kannattaisi pitääkään. Virheitä voi aina sattua työnantajallekin, ihmisiä hekin ovat. Tietokatkoksia voi tulla. Pankkiyhteydet voivat pätkiä. Oletko itse täydellinen?

Eikä tarvitsekaan. Mulla on vara valita työpaikkani.

Vierailija
25/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on sentään lyhyt aika, korko mitätön. Itse sain kerran vuoden myöhässä, ei tullut jättisummaa siitäkään korosta.

Vierailija
26/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää nostaa väkisin jotain haloota tyhjästä asiata ja olla oikein olemalla joku vastarannan kiiski.

Valtaosa miehistä ainakin kuitaa tuollaisen asian olan kohautuksella.

Jos myöhästyn töistä viikon ja mulla on työnantajana mies, niin kuittaako hän tuollaisen asian olankohautuksella?

Vierailija
27/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus tuplapalkan, ajattelin että hyvänmiehenlisää tai palkanlaskija ihastunut minuun,(olikin kyllä).

Vierailija
28/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kömmähdyksen luulisi kenen tahansa ymmärtävän, kun syy on selvillä. Jos tuollainen alkaa toistumaan, miettisin kyllä onko pomolla jotain hampaankolossa kun "taas unohti." Unohduksia ja mokia sattuu, eikä yhdestä kerrasta kannata vetää suuria herneitä nenään. Tietysti se ärsyttää kun itselläkin maksuja jotka pitäisi hoitaa. Entä se puskurirahasto/säästö joka on näitä tilanteita varten toivon mukaan olemassa.

Vierailija
29/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi ihan julkisellapuolella palkka saamatta, kun pomo oli unohtanut ilmoittaa palkanlaskentaan työsuhteen jatkuneen uudella määräaikaisella sopparilla.

Palkanlaskenta ei suostunut maksamaan palkkaa aiemmin kuin vasta seuraavan kuukauden palkan yhteydessä. Palkanlaskenta vetosi siihen ettei palkka-ajoja voi tehdä (??) kuin kerran kuukaudessa määräaikaisilla ja eivät voineet maksaa palkkaa vakituisten palkanmaksu yhteydessä.

Määräaikaisten palkanmaksu oli 30 pvä ja vakkareilla aina 15 pvä.

Olin siis kuukauden ilman palkkaa ja sain sitten kahdet palkat kerralla ja selvitin asiaa liitosta ja tuossa vaiheessa ei vielä oikeutta saada tai hakea korvausta. Jos olisi toinenkin kuukausi jäänyt saamatta niin sitten vasta asiaa olisi lähdetty hoitamaan.

Päätin tuon työsuhteen kesken ja siirryin toisaalle töihin missä olen vieläkin pari vuotta myöhemmin töissä 😊

Vierailija
30/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä hyväksyisin tuon viivästyksen, jos asia hoidettaisiin fiksusti. Jos sitä pahoiteltaisiin ja siitä tarjottaisiin joku hyvitys, vaikka sitten suklaalevy tai pullakahvit. Ihan sama kunhan jäisi semmonen fiilis, että nuita kiinnosti se asia.

Jos taas kyselyihini puuttuvasta palkasta suhtauduttaisiin kun vika olisi minssa. Saisin ite selvittää kaiken. Ja pomo käyttäytyis kun oisin vaikia työntekijä tämän takia, niin sitten menisi hermo. Alkaisin etsiä uusia töitä ja tekisin sen väliajan työni yhtä hyvin, kuin työpaikka hoiti palkanmaksun. Eli nuin viikon myöhäsä.

Vierailija
31/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan oikeutettu miljoona korvauksiin.

Vierailija
32/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viivästyskoron standardiprosentti on tänä vuonna 7 %.. Jos palkkasi on vaikkapa 3000 euroa niin vähän yli viikon myöhästymisestä tulee viivästyskorkoa 5,18 euroa. Jokainen tietysti päättää itse, mutta henkilökohtaisesti en lähtisi palkanlaskijaa vaivaamaan tuollaisen pikkusumman takia. Erehdyksiä sattuu, se on inhimillistä. Eri asia jos palkka on jatkuvasti myöhässä.

Niin sattuu. Mutta jos se on työntekijän erehdys työasioissa, niin saa vähintäänkin varoituksen.

Höps. Yhdestä virheestä ei todellakaan tulisi saada varoitusta. Toki jos työpaikka ja -yhteisö haluavat työntekijästä eroon tai muuten osoittaa kaapin paikan, varoituksia tulee helpostikin. Normaalissa terveessä työyhteisössä näin ei kuitenkaan tulisi toimia. Virheitä tapahtuu kaikille - niin työntekijöille ja esimiehille ja inhimillisyyttä pitäisi löytyä molemmista riveistä.

Vierailija
33/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupparatsu

Tietyömies

Vierailija
34/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tietenkin, se korko on Suomen pankin viitekorko 7% eli toi 7 jaettuna 365 (päivien määrä vuodessa), antaa sulle päiväkoron, ja sitten sen kerrot sen myöhästyneen summan tuolla ja myöhästyneiden päivien määrällä. Että esim 10.000€ palkasta se olisi tosiaan viikon myähästymisessa 1,34€.

Vierailija
35/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mistä palkanmaksun myöhästyminen johtuu: esimies unohti ilmoittaa tunnit palkanmaksuun. Soitin tänään palkanlaskijalle ja hän sanoi, ettei tiedä mitään viivästyskorosta. Eli kai täytyy sitten olla esimieheen yhteydessä.

Ap

No sähän voit sitten vaikka joskus unohtaa tehdä työsi.

Enpä ole vielä tavannut ihmistä jolle ei olisi joskus sattunut virhettä tai unohdusta töissään.

Vierailija
36/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää nostaa väkisin jotain haloota tyhjästä asiata ja olla oikein olemalla joku vastarannan kiiski.

No nyt on niin potaskaa että huh huh. Nimenomaan naiset ei nostaisi tuosta meteliä, koska heidät on kasvatettu joustaviksi ja ymmärtäväisiksi ja " ei saa olla hankala". Miehet nimenomaan on niitä, jotka tietää oikeutensa eikä pelkää niitä vaatia.

Vierailija
37/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on niin potaskaa että huh huh. Nimenomaan naiset ei nostaisi tuosta meteliä, koska heidät on kasvatettu joustaviksi ja ymmärtäväisiksi ja " ei saa olla hankala". Miehet nimenomaan on niitä, jotka tietää oikeutensa eikä pelkää niitä vaatia.

Vierailija
38/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi ihan julkisellapuolella palkka saamatta, kun pomo oli unohtanut ilmoittaa palkanlaskentaan työsuhteen jatkuneen uudella määräaikaisella sopparilla.

Palkanlaskenta ei suostunut maksamaan palkkaa aiemmin kuin vasta seuraavan kuukauden palkan yhteydessä. Palkanlaskenta vetosi siihen ettei palkka-ajoja voi tehdä (??) kuin kerran kuukaudessa määräaikaisilla ja eivät voineet maksaa palkkaa vakituisten palkanmaksu yhteydessä.

Määräaikaisten palkanmaksu oli 30 pvä ja vakkareilla aina 15 pvä.

Olin siis kuukauden ilman palkkaa ja sain sitten kahdet palkat kerralla ja selvitin asiaa liitosta ja tuossa vaiheessa ei vielä oikeutta saada tai hakea korvausta. Jos olisi toinenkin kuukausi jäänyt saamatta niin sitten vasta asiaa olisi lähdetty hoitamaan.

Päätin tuon työsuhteen kesken ja siirryin toisaalle töihin missä olen vieläkin pari vuotta myöhemmin töissä 😊

Hevon paskaa! Palkan voi maksaa aina kun maksupäivä on, kenelle vaan! Ei kuulu siihen, onko vakkari vai määräaikainen.

Vierailija
39/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan työnantajan jättää tahallaan palkan maksamatta.

Et oo metsä groupin sikailuista kuullut?

Vierailija
40/41 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän saa töitä tekemättäkin.