Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin tytär syö meillä. Kuin hevonen.

Vierailija
08.11.2014 |

10-vuotias poikani tykkää leikkiä naapurin tytön kanssa, joka on 8-vuotias. Ärsyttää, että tytön yh-äiti ei pätkääkään välitä lapsensa ruoka-ajoista. Hänelle on tärkeintä  jokin yliopiston jatkokoulutus, johon hän juuri nyt opiskelee ja valmistautuu tentteihin. Häntä ei saa häiritä iltapäivisin.

Niinpä hänen tyttärensä käy usein meillä leikkimässä - ja syömässä. Ennen kaikkea syomässä! Kun meidän pojallamme on ruoka-aika siinä klo. 17 aikoihin, tyttökin alkaa kinuta ruokaa. Hän soittaa äidilleen, mutta äiti vastaa, että "Ruoka ei ihan nyt vielä ole valmis, kulta, ja äidin pitää lukea tentteihin!".

Tästä seuraa, että naapurin tyttö syö meillä. Eikä syö vähän. Hän syö kuin hevonen.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta mun ex-mies ihmetteli kun lapsen kaverin vanhemmat eivät vieneet meidänkin lasta samaan harrastukseeen. Äijä ei millään tajunnut, että itse täytyy viedä vaikka muitakin menee. Aina laittoi lapsen toisten kyytiin.

Jos haluan tarjota kaveri lapsille ruokaa mainitsee siitä äidille, jokien ilmoitan sen. Merillä syödään, voit odottaa tai lapset näkevät pihalla ruuan jälkeen.

Vierailija
2/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Siis jos lapsi syö tai voiko syödä meillä ilmoitan äidille. Muuten odottaa ulkona ta lasten huoneessa. (41)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän olet repäissyt tuon, että naapuri ei pitäisi lapsensa ruoka-ajoista huolta? Ehkä heillä on erilaiset ruokatavat, iltapäivällä lapsi voi ottaa välipalaa ja iltaruoka on vasta oikeasti illalla. Ihmekös tuo että lapsella on nälkä, jos hän on iltapäivällä monta tuntia teillä. Keskity omaan toimintaasi eli kehota naapurinlasta lähtemään kotiinsa teidän ruokailun ajaksi.

Vierailija
4/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää sua hyväksi ja tuon olen itsekkin kokenut monta kertaa. Mulla 11v. poika ja ketään ei ruokita  enää. Voin sulle kertoa että teinit ne vasta ruokaa ahmiikin. Tolle yhdelle sanon että meillä menee ainakin tonni kuukaudessa ruokaan ja meillä kaksi teiniä. On hiukka eri asia ruokkia pikku killejä kuin teinejä. Enää kukaan ei saa mitään meillä. Lapsenikaan ei saa muualla mitään ja se vaikutti asiaan hyvinkin paljon.

Vierailija
5/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettet anna lapselle ruokaa niin ei vaikuta ystävyyteen mitenkään. Oma tyhmyytesi on jos ruokit!

Vierailija
6/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
7/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP saanut luvan ruokkia tytön? Naapurissa voi ruoka-aika olla hieman myöhemmin kuin teillä, tyttö voi tarkoituksella jättää välipalat syömättä päästäkseen teille leikkikylään syömään. Siellä sitten turhautunut ja sinulle todella vihainen äiti laittaa turhaan tytölle ruokaa ilta toisensa jälkeen. Oma lapseni toimi juuri noin, sanoin kaverin vanhemmille, että lähettäkää lapsi kotiinsa syömään, kun ruoka on kuitenkin laitettu. Sanoin että saa syöttää, jos välttämättä haluaa, mutta kun meille ei kuitenkaan pääse (syistä joita en tässä todellakaan ala kertoa ja jotka eivät kenellekään kuulu), niin se ei sitten ole vastavuoroista. Ruokkiminen vähentyi huomattavasti, mutta jatkui silloin tällöin kuitenkin. Itse olin vain iloinen, kun lapsi vietti aikaansa myös OMASSA kodissaan. Turha sinun AP luulla kerääväsi irtopisteitä ja glooriaa tuolla voivottelulla, tekemäsi päätelmät ja ulosanti naapuristasi (yh, opiskelee, siksi kyseenalaistat hänen vanhemmuutensa) paljastavat karulla tavalla, millainen ihminen oikeasti olet. Kehtaatkin levitellä täällä tuulesta temmattuja oletuksia naapuristasi, kun et pysty keskustelemaan naapurisi kanssa etkä olemaan lapselle auktoriteetti omassa kodissasi. Luulet ilmeisesti voivasi netin kautta loukata naapuriasi levittelemällä juttujasi? Onneksi minä en ole sinun naapurisi, eikä minun lapseni ole sinun lapsesi kaveri, koska seura tekee kaltaisekseen enkä kelpuuta lapseni kaveripiiriin henkilöitä, jotka mielestäni antavat lapselleni huonoja vaikutteita. Selvästikin näet oman perheesi olevan jotenkin parempia kuin tuo muka säälittävä yh reppana, jonka vanhemmuutta täällä kyseenalaistat.

Vierailija
8/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... kun meille ei kuitenkaan pääse (syistä joita en tässä todellakaan ala kertoa ja jotka eivät kenellekään kuulu)..."

Ne syyt ovat tupakointi sisällä ja alkoholin käyttö.

Vierailija
9/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä teidän ruoka-aikaa puolella tunnilla.
Problem solved.

Vierailija
10/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 05:21"]Ootkos ajatellut, että naapurin tytön äiti voi salaa kiristellä hampaitaan, kun joka ikinen ilta huomaa tehneensä ruokaa turhaan, kun tyttö on TAAS syötetty naapurissa, vaivautmatta edes kysymään häneltä asiasta?

Äiti ei kehtaa ottaa asiaa puheeksi kanssasi, koska pelkää että naapurisopu kärsii ja tyttö vielä menettää leikkikaverin. 

Kyllä mua ainakin nimittäin ketuttais ankarasti, jos naapurit syöttäisivät mun muksuani noin vain phumatta mulle etukäteen mitään, ja kysymättä onko se ok.
[/quote]

Tämä vaihtoehto tuli mullekin mieleen. Omille lapsill maistuu ruoka hyvin AINA. Oli sitten syöty tunti tai viisi tuntia sitten

Vierailija
11/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 01:07"]

Minun mielestäni, toisin kuin täällä annetaan ymmärtää, tytön YH-äidilläkin pitäisi olla jotain vastuuta lapsensa ruoka-ajoista. Nythän kirjoittajien mielestä kaikki vastuu on vain ja ainoastaan naapurin perheellä. Ei sen näin pitäisi mennä!

[/quote]

mutta ei kai naapurin yh ole velvoitettu tekemään ruokaa täsmälleen samalla kellonlyömällä kuin naapuri? Nythän vastuu on todellakin sillä ap:lla, koska ei osaa sanoa pienelle lapselle, että meillä on nyt ruoka-aika, leikit jatkuvat sen jälkeen.

Vierailija
12/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias osaa jo kellon. Seuraavan kerran kun tyttö tulee teille, sanot jo valmiiksi, että leikkiaika ja vierailu loppuu puoli viiden aikaan, joilloin tytön on lähdettävä kotiin. Ilman mitään mainintaa kenenkään ruokailuista. Laittakaa vaikka kello soimaan lapsen huoneeseen lähtemisen merkiksi ja siitä ei livetä. Illalla voi palata vielä vaikkapa tunniksi leikkimään jos haluaa.

Vierailija
13/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 01:01"]Eihän tuossa ole mitään muuta ongelmaa kuin sinä itse. Et osaa asettaa rajoja. Meillä naapurin lapset odottavat, kun omat lapset syö, tai sitten pyydän nätisti lähtemään ruoan ajaksi pihalle leikkimään. Ei sen monimutkaisempaa.
[/quote] Ei voi olla todellista! Tekeekö joku noin? Meillä saa syödä lapsen kaverit vaikka miten paljon ja minulle ei ole lainkaan ongelma. Kun olin lapsi, meillä kävi usein syömässä tyttö jonka kotona ei ollut ikinä ruokaa. Oli hänellekin mukavaa saada viettää normaaleja ruokahetkiä.

Vierailija
14/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön perhe ei voi sinulle siitä suuttua, ettet tarjoa hänelle ruokaa. Toteat vain, että nyt on ruoka-aika, sinäkin menet nyt kotiisi syömään. Huomenna sitten uudet leikit. Tyttö varmasti nurisee vastaan, kuten jokainen lapsi jolta otetaan jotain kivaa pois (tässä tapauksessa hyvä ruoka). Naapuri hoitakoot itse lapsensa, kun on sen tehnytkin. YH:t ja opiskelut eivät vaikuta syömisjuttuihin.

Äläkä nyt missään nimessä ala kuuntelemaan mitään lapsen napinoita asiasta. Lapset naputtaa aikuisille tasan niin kauan kunnes aikuiset pistää sille naputukselle stopin. (Niin sinä ap olet se aikuinen, huom.)

Vierailija
15/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, eipä osunut tuokaan absolutistiin, savuttomaan yksinhuoltajaan, jonka mielestä vain luuserit sortuvat päihteisiin. Mutta tuokin kommentti kyllä paljastaa, ettei perheenne olisi kasvatuksellisessa mielessä soveliasta seuraa lapselleni, koska en halua hänen saavan huonoja vaikutteita.

Vierailija
16/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n omituiset ennakkokäsitykset naapurista vaikuttavat hänen suhtautumiseensa. Kohtele naapurin lasta samoin kuin toivoisit omaa lastasi kohdeltavan vastaavassa tilanteessa kun perhe aloittaa ruokailun. Niin helppoa.  Lapsi ei osaa loukkaantua siitä, ettei saa naapurissa ruokaa. Ongleman on täysin ja kokonaan "aikuisen" Ap:n korvien välissä.

Vierailija
17/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös tuollaisen naapurin lapsi vaivoina aikanaan. Äiti luki tentteihin tai mitä milloinkin näytti porukkaa sinne aikalailla menevän iltaisin vaikka piti olla hiljaisuutta lukemiseen. Tytär sitten söi meillä ja oli koko illan meillä. Sitten vain päätin etten anna hänelle ruokaa että syökööt kotonaan. Ei sitten syönyt tuntikaupalla. Nauratti myöhemmin kun kuulin että ko yh-äitiä kehuttiin että kun se on niin reipas ja aikaan saava vaikka on yksin lapsen kanssa. Ja oli ihan itsekseen arki-illat kotona. Eipä minua kukaan kehunut kun mies oli kaikki arkipäivät työmatkoilla ja kahden pienen lapsen kera yliopistossa opiskelin.

Vierailija
18/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:37"]

Tytön perhe ei voi sinulle siitä suuttua, ettet tarjoa hänelle ruokaa. Toteat vain, että nyt on ruoka-aika, sinäkin menet nyt kotiisi syömään. Huomenna sitten uudet leikit. Tyttö varmasti nurisee vastaan, kuten jokainen lapsi jolta otetaan jotain kivaa pois (tässä tapauksessa hyvä ruoka). Naapuri hoitakoot itse lapsensa, kun on sen tehnytkin. YH:t ja opiskelut eivät vaikuta syömisjuttuihin.

Äläkä nyt missään nimessä ala kuuntelemaan mitään lapsen napinoita asiasta. Lapset naputtaa aikuisille tasan niin kauan kunnes aikuiset pistää sille naputukselle stopin. (Niin sinä ap olet se aikuinen, huom.)

[/quote]

Muuten hyvä, mutta ei kannata sanoa että "sinäkin menet nyt kotiisi syömään", jos naapurilla on erilaiset ruoka-ajat. Sanoo vain että meillä syödään nyt ja haluamme olla oman perheen kesken, vierailu siis päättyy nyt ja tervetuloa vaikka huomenna uudemman kerran.

Vierailija
19/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla epäkohtelias enkä rikkoa naapurusten hyviä välejä. Ap.

Et haluaisi, mutta olet silti epäkohtelias ja ajattelet epäkivoja ajatuksia naapuristasi ja kirjoittelet niitä vielä nettiin kaiken kansan luettavaksi.

Vierailija
20/101 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jatkaa ruokaa kauden halvoilla vihannesraasteilla yms.? Ylimääräistä perunaa, makaroonia, ruisleipää, sekään ei vie budjettia kuralle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän