Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa lihottava ruoka

Vierailija
22.09.2021 |

On sellainen joka maistuu liian hyvin kuten pizza ja hampurilaiset joita tulee ahmittua helposti tuplamäärä vaikkapa maksalaatikkoon verrattuna.
Burgereitakin voi helposti hotasta parikin kipaletta vaikka ei ole edes nälkä, ikään kuin välipalaksi tai jälkiruoaksi vaikka tunti sitten kotona söi.
Moni ei jätä pizzasta puolia syömättä kun on maksanut mutta loput maksalaatikosta kyllä menee roskiin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä laittaisin loput maksalaatikosta roskiin?

Vierailija
2/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin minäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin jättää pizzasta puolet syömättä kerralla, jos sen kotiin tilaan. Itse asiassa syön yleensä pizzasta vain neljäsosan kerrallaan. Maksalaatikkoa en syö, koska en syö lihaa, mutta en nyt sitä roskiin heittäisi, vaan söisin sitten puolet ensin ja puolet vaikka seuraavana päivänä. Hampurilaisista en niin tykkää, mutta perhe kyllä tykkää, enkä niitä kovin lihottavina koe. Teen itse jauhelihapihvit, ja väliin laitetaan tomaattia, salaattia, sipuli yms. Ainoa lihottava osuus siinä on juusto ja kastikkeet, mutta eihän niitä tarvitse loputtomiin truuttailla. Meillä onneksi lapset rakastavat erilaisia salaatteja, mm. tonnikala- ja kanasalaatti, joten ei sen hyvän ruoan tarvitse aina kovin raskasta olla.

Vierailija
4/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lihottava ruoka on se, minkä laittaa suuhunsa. Ihminen lihoo vaikka maksalaatikkoa syömällä, jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
5/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksalaatikko roskiin? Loput voi syödä vaikka seuraavana päivänä. 

Vierailija
6/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa lihottava ruoka on se, minkä laittaa suuhunsa. Ihminen lihoo vaikka maksalaatikkoa syömällä, jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Tai jos on joku aineenvaihduntasairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
7/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silloinkaan ilman ruokaa lihoa.

Vierailija
8/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisitko siis elämää ilman ruokaa?

Ihan oikeasti nyt. Joku "syö enemmän kuin kuluttaa" on aika abstrakti käsite, jos on aineenvaihduntasairaus. Kun kuitenkin ihminen tarvitsee sitä ruokaa ja nälkäkin vaivaa, jos ei kunnolla syö. Mulla on lähipiirissä pari kilpparin vajaatoiminnasta kärsivää, ja vaikka he syövät tosi rarkasti, niin painonhallinta on tosi vaikeaa.

Vierailija
9/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee että "normaaleja" ruokia laitetaan loput roskiin kun "tulin jo täytteen", ei olisi tullut jos edessä olisi ollut pizzaa.

Voi väittää vastaan mutta katsokaa painotilastoja, montako yli 30v alipainoista on?

Vierailija
10/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope.

Ainoa lihottava ruoka on mikä tahansa sapuska mitä syö liikaa.

Se voi olla vaikka kaalikääryleet tai silakkapihvit.

Vierailija
11/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt. Joku "syö enemmän kuin kuluttaa" on aika abstrakti käsite, jos on aineenvaihduntasairaus. Kun kuitenkin ihminen tarvitsee sitä ruokaa ja nälkäkin vaivaa, jos ei kunnolla syö. Mulla on lähipiirissä pari kilpparin vajaatoiminnasta kärsivää, ja vaikka he syövät tosi rarkasti, niin painonhallinta on tosi vaikeaa.

Aina on poikkeuksia, länsimaissa nälän tunne on vääristynyt ja ruokaa syödään aivan aivan aivan liikaa ja ohjeet ovat jostain nälkäkuoleman sota-ajalta.

Mitä kulutukseen tulee niin kyllä yhä useampi vain istuu puhelin kädessä ja töissäkin enää harva tekee kovin paljoa fyysisiä suorituksia ja kaikkiin raskaisiin hommiinkin on tullut apuvälineet.

Vierailija
12/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverikin tilasi aina varuiksi 2 pizzaa ja aika usein söi ne molemmat vaikka oli ihan hoikka kaveri

Vierailija
13/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nope.

Ainoa lihottava ruoka on mikä tahansa sapuska mitä syö liikaa.

Se voi olla vaikka kaalikääryleet tai silakkapihvit.

totta mutta noita ruoki ei usein syödä liikaa vaan aika usein kuulee sen "nyt tuli sopivasti" tai "oon ihan riittävän täynnä" tai jotain vastaavaa eli näihin ei tule sitä pakko ahmia väkisin kaikki ja vieläkin vähän lisää

Vierailija
14/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on poikkeuksia, länsimaissa nälän tunne on vääristynyt ja ruokaa syödään aivan aivan aivan liikaa ja ohjeet ovat jostain nälkäkuoleman sota-ajalta.

Mitä kulutukseen tulee niin kyllä yhä useampi vain istuu puhelin kädessä ja töissäkin enää harva tekee kovin paljoa fyysisiä suorituksia ja kaikkiin raskaisiin hommiinkin on tullut apuvälineet.

Puhuin nyt aineenvaihduntasairaudesta, en normaalitilanteesta. (Ja muuten, länsimaat ei ole ainoa paikka, jossa on ylipaino-ongelma. Kurkkaapa vaikka tätä karttaa: https://ncdrisc.org/obesity-prevalence-map.html )

Vierailija
15/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee että "normaaleja" ruokia laitetaan loput roskiin kun "tulin jo täytteen", ei olisi tullut jos edessä olisi ollut pizzaa.

Voi väittää vastaan mutta katsokaa painotilastoja, montako yli 30v alipainoista on?

Mä en ole nähnyt usein ruuan laittamista roskiin.

Vierailija
16/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamula en syö mitään, lounaaksi 1 banaani, 1 eloveena keksi ja 2 kahvia

kuljen pyörällä töihin ja teen osittain fyysistä työtä, kotona teen lähes joka päivä kotona jotain fyysisiä hommia (aina pitää korjata/huoltaa kalusteita, autoa, kodinkoneita, ym)

päivälliseksi syön lautasellisen kaurapuuroa ja kahvin

illalliseksi (alkuillasta) syön vielä jonkin keskikokoisen perusruoan

tälläkin kaavalla paino pysyy, ei nouse, ei laske, tuntuu että syömme aivan liikaa

Vierailija
17/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla jää syömättä puolet pizzasta vaikka otan kotipizzasta sen medium koon... En ymmärrä Minkälainen ihminen oikeasti ahmii sen kokonaan kerralla. Mies 36v

Vierailija
18/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla jää syömättä puolet pizzasta vaikka otan kotipizzasta sen medium koon... En ymmärrä Minkälainen ihminen oikeasti ahmii sen kokonaan kerralla. Mies 36v

Mun mies oli nuorempana sellainen, että söi mielellään 2 pitsaa kerralla. 

Vierailija
19/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lihottava ruoka on liika ruoka.

Vierailija
20/21 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ei ole terveellinen ruoka, koska siinä on tosi paljon sokeria!

Ja sokeri lihottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi