Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion laittaa maskin kasvoilleni jatkossakin aina mennessäni ruokakauppaan

Vierailija
22.09.2021 |

Eipähän tarvitse ainakaan katsoa peiliin miltä näyttää. Kaikki finnit jää sopivasti piiloon maskin taakse. Tähän kun vielä yhdistää pipon niin saa hiuksetkin piiloon.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään aamukahdeksalta isohkossa ruokakaupassa pk-seudulla, eikä siellä ollut silloin muita asiakkaita kuin puolikymmentä. Lisäksi muutama työntekijä hyllyjä täydentämässä ja yksi henkilö kassalla. En joutunut kaveeraamaan kenenkään kanssa ja kaikki kohtaamiset menivät niin, että käytävällä nopeasti ohi. Kassakin oli ison pleksin takana.

En käyttänyt tällä kertaa. Käsidesiä käytin mennessäni.

En aivastanut enkä yskinyt eikä ole muitakaan oireita. Väsyttää tietysti aina... ja varsinkin huonosti nukutun yön jälkeen ja lisäksi maha on sekaisin laktoosi-intoleranssin takia, mutta niistä en ole huolissani enkä siis mene testiin vähän väliä. En tiedä koskaan olleeni edes altistunut. Tietysti jos olisin altistunut ja olisi oireita, niin kävisin testissä.

Olen saanut toisen rokotteen jo kuukausi sitten.

Vierailija
22/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä sitä on ruvennut nauttimaan maskin tuomasta anonymiteetista. Yleensä käytän kyllä niitä kevyempiä kasvosuojia, jotta on helpompi hengittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion laittaa maskin ainoastaan kun ryöstän kaupan.

Vierailija
24/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Samis.

Vierailija
25/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion laittaa maskin ainoastaan kun ryöstän kaupan.

Lupaatko?

Vierailija
26/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryhdyn käyttämään pellenenää. On niitä muitakin vappunaamareita jossain varastossa, pitää vain etsiä.

Vierailija
27/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys mistään viruksesta eikä terveydestä, kyseessä on poliittinen agenda. Jos haluatte sivistää itseänne ja saada selville mistä on kyse, kannattaa katsoa tämä video:

Jos haluaa saada nopeasti selville mitä tapahtuu, kannattaa kuunnella tämä Janus Putkosen podcast.

Hän on M V -lehden päätoimittaja, joka joutui muuttamaan maanpakoon jotta saa toimittaa suomalaisille uutisia joita valtamedia sensuroi. Juuri Levelin toimittaja kertoi että hänen henkeään on uhkailtu, Leveli kertoo myös asioista joita valtamedia ei halua kertoa. Tällaisessa Suomessa me elämme tällä hetkellä, ja tilanne vain pahenee, mikäli kansa ei nouse vastarintaan.

Verkkostudio LIVE - "Koronapassit ja rokote-erottelun agenda" - Tiistaina 21.9.2021 - YouTube

Kuka uskoo tuota paskaa?

Vierailija
28/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo ihmiset tämä vöyhötys joka asiasta. Maailmassa kiertää joka ikinen vuosi koko ajan satoja viruksia ihan ilman koronaakin. Maailmassa myös kuolee kymmeniätuhansia ihmisiä ihan joka ikinen vuosi kuka mihinkin.  Virukset eivät lopu, kuolemat eivät lopu vaikka ympäröisitte itsenne kuplamuovilla ja asuisitte lukkojen takana lopun ikäänne.

Vierailija
29/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa sitten rykimättä kaupoissa ne jotka eivät maskia käytä! Joskus kuulee hirveää yskimistä kaupoissa. Jos räkätauti tms. Pysy kotona silloin!!!

Vierailija
30/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ahdistanut kaupassa käynti, ja yleensä oonkin käynyt ihan iltasalla. Maskin kanssa ei ahdista muuta kuin pahimpaan ruuhka-aikaan. Se päällä tuntuu kuin olisi näkymätön. Samoin täynnä olevat julkiset kulkuneuvot ei enää ahdista, koska tuntuu, että oon maskin kanssa näkymätön. Aion jatkaa maskin käyttöä mahdollisimman pitkään :)

Vierailija
31/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ahdistanut kaupassa käynti, ja yleensä oonkin käynyt ihan iltasalla. Maskin kanssa ei ahdista muuta kuin pahimpaan ruuhka-aikaan. Se päällä tuntuu kuin olisi näkymätön. Samoin täynnä olevat julkiset kulkuneuvot ei enää ahdista, koska tuntuu, että oon maskin kanssa näkymätön. Aion jatkaa maskin käyttöä mahdollisimman pitkään :)

Jahas, tuli vissiin ainakin selväksi, että tunnen olevani näkymätön :D

Vierailija
32/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiselläni on syöpä ja tarvitsee paljon apuani. Niinpä jatkan edelleenkin elämistä FFP2- maski kasvoilla.

Minä ymmärrän ihmisiä, jotka voivat elää jo toisin. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ihmiset, joilla on paljon helpompi elämäntilanne, eivät hyväksy sitä, että osalla ihmisistä elämä on ihan jotain muuta kuin heillä?

En tarvitse yhtään haukkumisia ja naureskeluja muilta lisäkuormaksi omaan elämääni.

Miehelläni on myös. Edelleen kakkosmaski käytössä. Ja muuten mennään näillä ohjeilla tarkasti:

https://www.kaikkisyovasta.fi/digilehti-artikkeli/korona-virus-kysymyks…

Vierailija
33/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen käyttämään itsekin, mutta jos nyt sattuu unohtumaan maski kotiin tms. niin en tunne enää syyllisyyttä mennä ilman maskia kauppaan.

Itselläni varsinkin syksyllä ja talvella äityy kroonisesti vuotava nenä kun menee esim. kylmään ilmaan, lenkille jne. Niin hyvä pitää maskia tuonkin vuoksi kun nenä vuotaa kuitenkin syksyllä-talvella. Jää piiloon sinne maskin taakse.

Vierailija
34/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naamarievut eivät ole estäneet tippaakaan viruksen leviämistä. Etenkin kun käytätte niitä ensin perstaskussanne.

Tunnin välein uusi, 

Käsin ei saa koskea, 

jep jep perstaskusta rätti naamalle ja takaisin odottamaan seuraavaa kertaa.

Vierailija
35/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin käytän maskia, enkä muuten riisu sitä henkkareita kysyttäessä. Itsepähän tekivät tämän "suosituksen"...

Vierailija
36/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri pari aamua sitten tk:ssa ilman maskia, toki käytin käsidesiä ja pidin pitkän turvavälin muihin odotustilassa. Arvatkaa, kuinka moni maski päässä istuvista muisti käyttää käsidesiä? (0) 

Arvatkaa, kuinka moni maski päässä istuvista yski ja köhi, niin, että maski lepatti? (2) 

Näytteenotossa sain kyllä todella ylimielistä palvelua. Varmaankin sen takia, että julkesin hengittää raitista ilmaa...

Vierailija
37/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo lopettanut maskin käytön kaupassa. Toivottavasti saadaan pian jotain suosituksia, että saa töissäkin lopettaa käytön. Maskihan ei edelleenkään suojaa itseä, ja likaisena se ei suojaa ketään.

Vierailija
38/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laita saman tien sellaista koko vartalon peittävää kaapua, jossa on kasvojen kohdalla ritilät, joiden läpi voi hengittää? Sellainen joita Talibanin naiset ovat käyttäneet.

Viihtyisin sellaisessa. Mutta uskontoaan en kannata missään nimessä.

Vierailija
39/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo lopettanut maskin käytön kaupassa. Toivottavasti saadaan pian jotain suosituksia, että saa töissäkin lopettaa käytön. Maskihan ei edelleenkään suojaa itseä, ja likaisena se ei suojaa ketään.

Miten sinun mielestäsi maskin lika vähentäisi sen tehoa muiden suojaamisessa? 

Maskin pääasiallinen tarkoitus on suojata muita, ja sen se tekee yhtä hyvin tai huonosti, oli se likainen tai puhdas. Pitämällä maskin puhtaana ihminen voi kuitenkin suojata omia hengitysteitään kaikelta siltä mitä likaisessa maskissa luuraa. 

Itse näen maskin melko tehokkaana taudintorjunnassa. Itselläni ei ole ollut ainoatakaan flunssaa tai influenssaa koko korona-aikana ja harvalla läheisellänikään. Se mikä omalla kohdallani asiaan lienee vaikuttanut on se, että olen liikkunut lähinnä paikoissa missä suurin osa (myös minä) on käyttänyt maskia. Muuten olen elänyt melko lailla samoin kuin ennenkin.

Vierailija
40/65 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se maski aiheuttaa ne sun finnit.

Itsellä on iho räjähtänyt täysin maskien käytön myötä, pahimmillaan koko leuan alue tulehtunut. En aio kärvistellä yhtään enää vaan olen lopettanut maskin käytön. Tapanani ei ole kaivella nenää, nuoleskella sormia, yskiä tai räkiä julkisilla paikoilla ja pysyttelen ihmisistä muutenkin kaukana. En siis koe aiheuttavan kenellekään minkäänsortin riskiä.

Siis kyllä, maskista todellakin voi olla toisille haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä