Miten tukea intissä olevaa lasta?
On siis ihan kypsä meininkiin ja valmis vaihtamaan sivariksi. (Tämä on mulle ok, aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä.)
Alku mennyt heinäkuusta asti hyvin, mutta lomat palaneet karanteenien vuoksi.
Suurimman osan olleet metsässä. Aloitti siis heinäkuussa ja tähän päivään asti ei ole ollut lomilla edes kahta viikkoa.
Se 2+2+2 rytmi ei siis pidä lähimainkaan paikkaansa.
Ajattelin vain, että jos hetken mielijohteesta vaihtaa sivariin niin harmittelee sitten myöhemmin. On myös ihan itsenäisesti asuva, joten varsinaisesta koti-ikävästä ei ole kyse.
Haluaisin jotenkin tukea ja kannustaa ja ettei heti luovuttaisi, mutta mitäpä minä äitinä siitä meiningistä tiedä.
On myös melko pitkällä kotoota, joten ne lyhyet vapaat ovat olleet vielä lyhyempiä kun jo joutunut menemään edellisenä iltana takaisin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Noita sivaripuheita sai kuulla varmaan joka toisen suusta jossain vaiheessa. Ei niistä silti yksikään toteuttanut "uhkaustaan". Armeija nyt vaan sattuu v*tuttamaan ja se sitten purkautuu kaikenlaisina puuskahduksina.
Kiitos, tätä toivon sen olevani. Vaikka sinällään on mulle sama, vaikka poika olisi mennyt sivariin jo alunperin. Mutta kun on jo siis siellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noita sivaripuheita sai kuulla varmaan joka toisen suusta jossain vaiheessa. Ei niistä silti yksikään toteuttanut "uhkaustaan". Armeija nyt vaan sattuu v*tuttamaan ja se sitten purkautuu kaikenlaisina puuskahduksina.
Näin se juuri menee kun asiat ei mene kuten itse haluaisi.Hyvä kirjoitus.
On siellä aika syvältä olla jos sattuu tupakavereiksi samanlaiset keskenkasvuiset sosiopaatit kuin itselläni oli aikoinaan. Kertauksissa ei ole onneksi näkynyt näitä sankareita ensimmäisen kerran jälkeen, ei silloinkaan kaikkia.
Miksi hän on vuoden, jos kerran ei maistu?
Soita komppanianpäällikölle, että huomioi paremmin lapsesi tarpeet. Ilmeisesti epäpätevä mieshenkilö on hän.
Sivari on miespuolisille neideille tai (mielen)terveysongelmallisille.
Vierailija kirjoitti:
Siis maistui alkuun. Innoissaan lähti ja halusi olla vuoden. Ja viihtyikin siis abaut näihin päiviin asti. Nyt sitten jotain tapahtui ja ilmoitti menevänsä sivariksi. Tuli siis itselleni ihan puun takaa. Sen takia vähän mieltäni kaihertaa, että mitä tapahtui. Mulle sanoi olevansa vain "kypsä ja intti paskaa".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis maistui alkuun. Innoissaan lähti ja halusi olla vuoden. Ja viihtyikin siis abaut näihin päiviin asti. Nyt sitten jotain tapahtui ja ilmoitti menevänsä sivariksi. Tuli siis itselleni ihan puun takaa. Sen takia vähän mieltäni kaihertaa, että mitä tapahtui. Mulle sanoi olevansa vain "kypsä ja intti paskaa".
Ap
Ei vielä ole haettu aukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millos hän aukkiin ”haki”?
sandels2 kirjoitti:
ei sieltä sivariin kannata mennä, lopettaa koko leikin. ei oo iso rasti ilmottaa ettei maistu.
pahimmassa tapauksessa syttyy sota ja tulee arkussa takas
…koska kotonahan ei sodan aikana voi sattua mitään pahaa? Viimeksi kun tarkistin niin Syyriassa venäläiset pommittivat nimenomaan sairaaloita ja muita siviilikohteita.
Sellaisessa tilanteessa olen mieluummin koulutetun joukon kanssa liikkeellä ase kädessä, pahat mielessä ja valtion muonittamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei vielä ole haettu aukkiin.
Jaa. No pojan palvelus päättyy kesä- tai heinäkuussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On kuskina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko sinne lapsia?
Hyvä esimerkki possessiivisuffiksin merkityksestä suomen kielessä.
Avaapas tätä hiukan.
Possessiivisuffikseja eli omistusliitteitä käytetään nominin omistajan persoonan ja luvun merkitsemiseen, esimerkiksi autoni (= auto, jonka omistaja olen minä, yksi henkilö), automme (= auto, jonka omistajia olemme me, useat henkilöt), autonne. Suomen kielessä possessiivisuffiksia käytetään ainoastaan genetiivimuotoisen persoonapronominin yhteydessä (minun autoni) tai sen sijasta (autoni)....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se intti kestää? Puolivuotta?
No oman lapsen kohdalla nyt vuoden.
Ja olen siis sanonut, että teetpä niin tai näin niin on ok ja teet itse omat ratkaisut. Ja toisaalta taas olen sanonut ettei kannata luovuttaa niin helposti. Ja en tiedä kuinka "helposti" todellisuudessa asia on.
Poika on hyvin tunnollinen eikä yleensä luovuta. Jostain syystä tuntuu, että taustalla on jotain enemmän mistä ei minulle kerro.Ap
Tuet lasta,päätti hän mitä hyvänsä.Meidän pojalla oli sama tilanne.Oli puolisen vuotta intissä ja päätti vaihaa sivariin.Ehti suorittaa rankimmat osuudet,ajaa kuorma autokortin ym.Mutta päätti näin ja oma päätöksensä.Näkipähän molemmat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On kuskina.
Jahas, no sit ei ainakaan kannata keskeyttää. Joutuu ajamaan korttinsakin sit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se intti kestää? Puolivuotta?
No oman lapsen kohdalla nyt vuoden.
Ja olen siis sanonut, että teetpä niin tai näin niin on ok ja teet itse omat ratkaisut. Ja toisaalta taas olen sanonut ettei kannata luovuttaa niin helposti. Ja en tiedä kuinka "helposti" todellisuudessa asia on.
Poika on hyvin tunnollinen eikä yleensä luovuta. Jostain syystä tuntuu, että taustalla on jotain enemmän mistä ei minulle kerro.Ap
Tuet lasta,päätti hän mitä hyvänsä.Meidän pojalla oli sama tilanne.Oli puolisen vuotta intissä ja päätti vaihaa sivariin.Ehti suorittaa rankimmat osuudet,ajaa kuorma autokortin ym.Mutta päätti näin ja oma päätöksensä.Näkipähän molemmat puolet.
😅 Eli peruskoulutuksen ennätti suorittaa, kuorma-autokorttia ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tätä toivon sen olevani. Vaikka sinällään on mulle sama, vaikka poika olisi mennyt sivariin jo alunperin. Mutta kun on jo siis siellä.
Ap
Kyllä se pärjää. Ketuttaahan se olla metsässä ja vailla kaikkia mukavuuksia. Ruokakin on ihan p.askaa. Koko tupa on kuitenkin samassa veneessä ja kyllä siellä huumori lentää. Ainakin videoiden perusteella tulkitsin että hauskaakin on.
Sanot pojalle että on parempi kun nyt vetää kunnialla loppuun. Kiittää itseään sen jälkeen, saa myös itsetuntoakin. Muistan kun itse olin intissä kauan aikaa sitten, välillä tuntui että kerrassaan meinaa pää seota ja vielä noin ja noin monta kuukautta. Mutta niin se vaan meni siitä ja hyvä fiilis jäi kun sai suoritettua. En tosin näistä keloista puhunut kellekään, pyörittelin päässäni ja siihen aikaan olisi ollut häpeäkin jos terve mies olisi keskeyttänyt.