Anoppi luulee voittaneensa.
Anoppi siirtää tavaroitaan tyttärelleen pikkuhiljaa, ei tajua että me on kirjattu tai minä olem kirjannut joka tuolin ja hopealusikan ylös ne ovat sitten ennakkoperintöä kun aika on. Harmi ettei anoppi ole sitä näkemässä, mutta saapahan käly nenilleen.
Kommentit (31)
En olekaan mutta valvon mieheni etuja tietysti.
Anoppisi on jo voittanut, koska on päässyt ihosi alle.
Ei perkele että voi joku olla ahne
Onko sun miehesi ihan lapanen vai eikö hän välitä? Mun mielestäni olis aika noloa jos mun mieheni alkais sinun laillasi valvoa mun etuani mun vanhempien perinnönjaossa. Mä niin häpeisin!
Provo!
Mutta tokihan anoppi saisi jakaa vaikka kaikki tavaransa ja rahansa vaikka ympäri kylää jos haluaa.
Niin kauan kun on elossa niin tehköön mitä haluaa ja miniä voi piipittää katkerana.
Toivottavasti miehesi osaa valvoa omaa etuaan ja ap on jo ex siinä vaiheessa kun miehen äiti heittää veivinsä.
Anoppisi voi lahjoittaa tavaroitaan ihan miten haluaa. Ei joku lusikka ja kippo ole mitään ennakkoperintöä.
Ei muuten saa. Et tunne selvästikään lakia. Ennakkoperinnöksi voidaan katsoa tietyt asiat ja kyllä verottajaakin kiinnostaa. Mieheni ei ole lapanen mutta minulta tämä käy parhaiten.
Miksi ihminen ei saisi elinaikanaan antaa omaisuuttaan kenelle tahtoo?
Niin arvokkaat pöyrähopeat eivät ole mitättömyys olisivat olleet paremman näköiset MINUN pöydässäni.
Valvot miehesi etuja? Onko miehesi etu riidellä siskonsa kanssa?
Taidat ajaa ihan omaa etuasi.
Ja millähän sinä joskus todistat, että nämä tavarat ovat olleet anoppisi? Onko niissä nimikirjaimet? Jos miehesi ei halua riidellä sisarensa kanssa, niin jäät nuolemaan näppejäsi.
Ja perinnönjako kuuluu miniälle, koska....?
Miten olet noin hyvin perillä anopin lusikoista?
Minä en itsekään ole perillä, että minkälaisia hopealusikoita äidilläni on.
Ja enemmänkin minua ihmetyttää, että kannattaako tuollaisia perintöjä laskea? Jokinhopealusikka on parikymmentä euroa hinnaltaan...
No se on helposti todistettu olen valokuvannut niitä anopin luona jo vuosia. Aina oma lapsi viereen ja kuva niin näkee ajan kulunkin siitä. Että ovat kauan olleet hänellä. Jouluna kuvaan ne kälyn luona. Helppoa. Mun kanssa ei kannata pelleillä. Ps oon lähihoitaja ja kuullut siinä työssä kaikenlaista.
onko anopilla paljonkin tuoleja, jotka haluaisit omaan huusholliisi?
Lattiallako te nyt istutte?
Muutama hopealusikka ei ole sen arvoisia, että niitä voisi pitää ennakkoperintönä. Tuolla menolla susta tosiaan taitaa tulla ex ennenkuin anopistasi aika jättää.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:01"]
No se on helposti todistettu olen valokuvannut niitä anopin luona jo vuosia. Aina oma lapsi viereen ja kuva niin näkee ajan kulunkin siitä. Että ovat kauan olleet hänellä. Jouluna kuvaan ne kälyn luona. Helppoa. Mun kanssa ei kannata pelleillä. Ps oon lähihoitaja ja kuullut siinä työssä kaikenlaista.
[/quote]
Millä todistat, että ne ovat juuri ne samat tavarat, eik kälylläsi ole omat tavarat?
ja millä todistat senkin, että anoppi ei ole antanut niitä kamoja jollekulle toiselle, esim. juurikinmiehellesi, joka olisi ne vienyt sitten kaniin?
Hieno provo, kaikki ainekset hyvään ketjuun
-anoppi
-perintö
-käly
-katkeruus mitättömästä asiasta
-puhutaan puolison perinnöstä, ei omasta
-lähihoitajuus
Asia ei oikeastaan edes kuulu sulle, sinä et ole siinä jaossa mitenkään osallisena.