Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuparikierukka vastaan hormoonikierukka

Vierailija
07.11.2014 |

kumpi parempi ja varmempi? Mikä on hinta ( ei kyllä paina vaakakupissa paljoakaan, mutta mielenkiinnosta)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin hormonikierukan (ekan saa ilmaiseksi Helsingissä). Olen ollut tyytyväinen, tosin mulla ei mitään sivuvaikutuksia tullut pillereistäkään.

Vierailija
2/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään kierukka oli 3 viikkoa ja maksoi liki 150€ ja piti ottaa pois. En ota enää mitään vierasta esinettä värkkiini....
Asiat oli kunnossa ehkäisy siis alkoi terkka vauhkoamaan miten hyvä ja halpa keksintö tää kierukka on...
Ei sovi kaikille tuli kipuja :/

Vierailija
4/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka on varmin kaikista ehkäisytavoista. Kallishan se on kertarysäysmielessä, mut kestää vähintään 5 vuotta. Plussana poistuva tai niukkeneva kuukautisvuoto - päin vastoin kuin kuparikierukan kanssa.

Vierailija
5/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hormonikierukka nyt 4 kk ja en voi muuta kuin kehua. Ei tosiaan varmaan sovi kaikille ja harmillisesti sitä ei voi etukäteen oikein tietää. Jos se aiheuttaa hankaluuksia ja pitää heti poistaa, on hinta hirmuisen kallis, mutta jos sopii, niin 155€ (Mirena)  jaettuna viidelle vuodelle on halpa.

Itselläni siis laitto ei sattunut papan ottoa enempää, ihan ekalla viikolla alavatsaa välillä vähän nipisteli. Ensimmäiset kuukautiset tulivat aika normaalisti, tosin niukkoina ja sitten jäivät käytännössä kokonaan pois. Mitään tiputtelua saati vuotoa ei ollut, vaikka varoiteltiin, että ensimmäiset 2 kk voi olla ihan jokapäiväistä.

Vierailija
6/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi kuparikierukan aikana. Että en lähtis suositteleen.

Vierailija
7/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu valitsee kuparikierukan? Hormonikierukalla kuukautisen jäävät kokonaan pois, hormonivaikutus on paikallinen kohdun seinämään ja ei kai kenellekään nyt 160€ voi kauheen iso summa olla?

Vierailija
8/8 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:41"]Kuka hullu valitsee kuparikierukan? Hormonikierukalla kuukautisen jäävät kokonaan pois, hormonivaikutus on paikallinen kohdun seinämään ja ei kai kenellekään nyt 160€ voi kauheen iso summa olla?
[/quote]

Olen todella herkkä omankin kehon hormonivaihteluille. En uskaltanut minipillleri-flopin jälkeen kokeilla enää mitään hormonivalmistetta. Lisäksi minulla oli todella niukat ja suht kivuttomat kuukautiset.
Kuparikierukka lisäsi vuotoa, mutta ei niin paljon, että haittaisi elämää varsinkaan, kun käytän kuppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi