Miten kaunistella Cv:ssä 7 vuoden kotiäitiyttä?
Jos on heti (kammottavien) opintojen ja huonon todistuksen jälkeen jäänyt kotiäidiksi? Miten selitellä tuo 7 vuoden tyhjyys CV:ssä?
Kommentit (30)
oon ollut 8v kotona, mutta oon opiskellut avoimessa yossa samalla, vetänyt perhekerhoja, istunut kahden yhdistyksen hallituksessa ja käynyt parit kurssit. etten ihan toimettomana (3 lapsen kanssa, ehehe) ole ollut..
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:08"]
Oletteko tulleet ajatelleeksi mitä työhaastattelussa ajatellaan 30 v. naisesta jolla on koulutus ja sen jälkeen katkeamatonta työntekoa VS. 30 v. naisesta jolla on koulutus ja lapset tehty ja jo vähän isompia.
Minä ainakin tulisin ajatelleeksi että lapseton porsii kuitenkin heti kun saa vakkaripaikan ja joudumme sijaiskierteeseen. Se on iso plussa jos ei todennäköisesti ole jäämässä enää äitiyslomalle. Tästä ei saa kysyä työhaastattelussa, eikä asia kuulu työnantajalle, mutta eipä voi väittää ettei se vaikuttaisi.
Minulle on ihan sama mitä työnantajat ajattelevat siitä että olen ollut lasten kanssa kotona. Koska joka tapauksessa aion olla.
[/quote]
Mulle ei kävisi mielessäkään mainita lapsia/miestä CV:ssä tai haastattelussa, koska tiedän ettei niistä saa kysyä. Mulla ei ole lapsia, mies on ja olen tässä porsimisiässä (23) joten suu pysyy haastattelussa supussa näistä ja pelataan vain työhön liittyvällä tietotaidolla ja koulutuksella.
[/quote]
Aika pakko se on mainita, jos niitä on jo ;) Silloin kun olet oikeutettu esim. olemaan kotona lapsen sairastamisajan, olisi aika epäreilua olla kertomatta.
Miksi kotiäitiys olisi automaattisesti negatiivista?
T. Lapseton
varmaan lähinnä se, että on vuosia olla kotona, tarvii ehkä päivitystä osaamiseensa tms.
mutta toisaalta, jos kertoo että on monta lasta, ehkä pomolle herää mielikuva että tää tyyppi on jo mammalomansa ja hoitovapaansa lusinut, ja käy ahkerasti töissä, ja meilläkin vanhimmat lapset on 7&8 eli kohta ei enää niiden kanssa voi jäädä kotiin luvan kanssa. eli ne työnantajalle "pahimmat" vuodet on takana jo.
Ei se olekaan, mutta on kokematon ja voi olla puutteita työelämätaidoissa, jos on jäänyt opiskeluista suoraan kotiin. Riippuu mitä haetaan...
ei ainakaan kaunistelu auta rehellisyys ehkä enemmän,tuntemani kotiäidit kyllä hoitavat tuhat ja yksi asiaa...enkä tarkoitaettä jotenkin uhrautuis enemmän kuin muut...t myös lapseton
Mulla kotiäitivuosia takana yli 10 ja nyt opiskelen ja siitä suoraan työelämään tuoreella koulutuksella. Vaikuttaako kotiäitiys silloin?
Ei minulla ole CV:ssä aukikirjoitettuna kuin vain keskeisimmät haettavaan työhön liittyvät tehtävät. Kaikki loput ovat muutamalla sanalla kuvattuna otsikon "muu työkokemus" alla.
Tämä tietysti toimii vain siinä tilanteessa, että työkokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:31"]
Mulla kotiäitivuosia takana yli 10 ja nyt opiskelen ja siitä suoraan työelämään tuoreella koulutuksella. Vaikuttaako kotiäitiys silloin?
[/quote]
riippuu täysin siitä kuinka vanha olet? varsinkin kun mitään työkokemusta (ainakaan uudesta alasta) ei ilmeisesti ole. sorry, ei nyt hirveän hyvältä vaikuta, hakijoita on kaikkialle niin paljon...
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:14"]
Projektitehtävissä yksityisellä työnantajalla. Työnkuvana mm. työn suunnittelu, toteutus ja ylläpito. Koordinointivastuu alaisten tekemisistä, taloushallinnon ja kriisijohtamisen perusteet.
:)
[/quote]
Siis tämäkö ap sinun hakemasi työ? Käytännössä projektipäällikkö?
[/quote]
Ei sentään, mä vaan annoin vinkkejä cv:n aukon täyttämiseen. Ja ihan kieli poskessa.
ei-ap
[/quote]
Ja valehtelu kannattaa, työnantaja, suosittelijat, ...? Jep, pikemminkin kieli roikkuen...