Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptioasiaa: adoptio 1960-luvulla

Vierailija
21.09.2021 |

Olen adoptoitu Suomesta 2960-luvulla. En ole ollut missään tekemisissä biologisen äitini kanssa, olen au-lapsi, ei isää.
Mitä tapahtuu,.kun äitini kuolee?
Perinkö hänet yhdessä hänen muiden lastensa kanssa? En ole ollut myöskäään tekemisissä sisarpuolieni kanssa. He eivät edes tiedä minusta.
Miten minulle osataan ilmoittaa perinnönjaosta? Kukaan muu kuin biologinen äitini ei tiedä minusta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun adoptioon annettu lapseni ei ainakaan peri minua. Vain nuorempi lapseni perii sen vähän, mitä minulta aikanaan jää.

Vierailija
22/23 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asiaa vaikka siltä kannalta että bioäidillä on muita lapsia. Heillä on ehkä maatila ja sukupolvenvaihdos on menossa. Sitten kuvioon ilmestyy tuntematon puolisisar josta kukaan muu kuin adoptioon lapsensa antanut äiti ei tiedä ja alkaa vaatimaan osuuttaan. Ei ehkä kovin reilua... Varsinkin kun adoptioon annettu perii myös adoptiovanhenpansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää asiaa vaikka siltä kannalta että bioäidillä on muita lapsia. Heillä on ehkä maatila ja sukupolvenvaihdos on menossa. Sitten kuvioon ilmestyy tuntematon puolisisar josta kukaan muu kuin adoptioon lapsensa antanut äiti ei tiedä ja alkaa vaatimaan osuuttaan. Ei ehkä kovin reilua... Varsinkin kun adoptioon annettu perii myös adoptiovanhenpansa.

Eipä näitä moni tunnu miettivän. Mä olen onneksi antanut lapseni adoptioon vasta 90-luvulla,niin hän perii vaan adoptiovanhempansa. Luultavasti jonkun lakiosan, koska luulen, että adoptioäidin siskon biologinen tytär perii suurimman osan. Hän on niin toivottu. Valis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan