Naispappeuden vastustajat, mitäs tähän sanotte.
Olen nainen, opiskelen teologiaa yliopistossa (tavoitteena pappisvihkimys) ja mikään mahti maailmassa ei voi minua estää. Raamatussa ei ole mitään perusteita sille, että joudun helvettiin.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:33"]
Raamatussa on semmonen peruste, että jos et usko Jeesukseen niin et pelastu. Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon. En ryhtyisi tappelemaan itse Jumalaa vastaan vaan ottaisin lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisin elää niin kuin Raamatussa on käsketty.
[/quote]Ylpeys on synti, kyllä. Pahoittelen, jos kuulostin ylimieliseltä. Se ei ollut tarkoitus. Minulla on kuitenkin täysi oikeus hankkia itselleni papin virka. Raamatussa ei ole mitään perusteita, miksi en voisi. ap
[/quote]
Et ole sitten kunnolla lukenut Raamattuasi.
[/quote]Ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin naispapit. Tiedoksesi, naispappeja on tässä maailmassa vaikka kuinka paljon. En tee mitään väärää! ap
[/quote]
Kyllä mä tiedän, että on naispappeja. Mutta sinä et ole lukenut kunnolla Raamattuasi jos luulet, että naisten paikka on pappeina. Vaikka nyt onkin naisia pappeina niin alunperin sellainen ei ollut tarkoitus. Samoin kuin mies on perheen pää niin samoin seurakunnan paimenen tulee olla mies. Naisilla on muita tehtäviä.
[/quote]Eli siis miehet päättävät naisten puolesta heidän asioistaan? Tuo on naisten ihmis- ja kansalaisoikeuksien halventamista. Naisille kuuluu samat oikeudet kuin miehille. Mm. oikeus päättää koulutuksestaan/ammatistaan tai omasta ruumiistaan. Se on sitä tasa-arvoa. Tasa-arvo ei ole saatanasta, vaikka kuinka yrität asian niin vääntää.
[/quote]
Tasa-arvo on kaikkien arvostamista samalla tavalla, eikä se sisällä samankaltaisuutta. Toisen rooli voi olla vaikkapa siivooja, toisen rooli poliitikko. Naispappeudessa on kyse siitä, että Raamatun mukaan tämä rooli kuuluu miehelle. Samalla tavalla esimerkiksi äidin rooli kuuluu naiselle, eikä mies voi sekaantua siihen. Tasa-arvo sanana on nykyään todella väärinkäytetty, mikä on mielestäni surullista.
voisiko joku naispappeuden vastustaja tai näistä "et ole raamattuasi huolella lukenut" -huutelijoista heittää kehiin jotain tarkkaa kohtaa, jonka perusteella naispappeus olisi väärin? käsittääkseni ainoa kohta, ja sekin tahallaan väärinymmärretty, on tämä nainen vaietkoon seurakunnassa. käsittääkseni siinä on kyse jostain että oli menossa tilaisuus ja siellä pidettiin melua tms. ei mistään laajasta käskystä, että naisten pitäisi vaieta! tuo "et vain ole lukenut raamattua huolella" antaa melkoisen mutuilun vaikutelman. en tiedä, en kuulu kirkkoon joten en oikeastaan liiemmin välitä koko asiasta, mutta kiinnostaisi vain, että löytyykö sieltä raamatusta muka oikeasti jotain perusteita miksi naispappeutta vastustetaan!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:00"]
Raamatussa on semmonen peruste, että jos et usko Jeesukseen niin et pelastu. Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon. En ryhtyisi tappelemaan itse Jumalaa vastaan vaan ottaisin lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisin elää niin kuin Raamatussa on käsketty.
[/quote]Ylpeys on synti, kyllä. Pahoittelen, jos kuulostin ylimieliseltä. Se ei ollut tarkoitus. Minulla on kuitenkin täysi oikeus hankkia itselleni papin virka. Raamatussa ei ole mitään perusteita, miksi en voisi. ap
[/quote]
[/quote]Ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin naispapit. Tiedoksesi, naispappeja on tässä maailmassa vaikka kuinka paljon. En tee mitään väärää! ap
[/quote]
Kyllä mä tiedän, että on naispappeja. Mutta sinä et ole lukenut kunnolla Raamattuasi jos luulet, että naisten paikka on pappeina. Vaikka nyt onkin naisia pappeina niin alunperin sellainen ei ollut tarkoitus. Samoin kuin mies on perheen pää niin samoin seurakunnan paimenen tulee olla mies. Naisilla on muita tehtäviä.
[/quote]Eli siis miehet päättävät naisten puolesta heidän asioistaan? Tuo on naisten ihmis- ja kansalaisoikeuksien halventamista. Naisille kuuluu samat oikeudet kuin miehille. Mm. oikeus päättää koulutuksestaan/ammatistaan tai omasta ruumiistaan. Se on sitä tasa-arvoa. Tasa-arvo ei ole saatanasta, vaikka kuinka yrität asian niin vääntää.
[/quote]
Lue nyt ensin Raamattu kannesta kanteen pariin kertaa ajatuksella ja tule sitten uudelleen puhumaan tästä asiasta.
[/quote]Tajuatko, että monissa uskonnollisissa yhteisöissä miehet päättävät asioista ja naiset vaikenevat?Tämä on antanut mahdollisuuden erilaiselle väkivallalle ja syrjimiselle naisia kohtaan. Naisten vaikutusvallan kaventaminen on ihmisoikeusrikkomus. Btw, EN ole ketjun aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:00"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:33"] Raamatussa on semmonen peruste, että jos et usko Jeesukseen niin et pelastu. Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon. En ryhtyisi tappelemaan itse Jumalaa vastaan vaan ottaisin lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisin elää niin kuin Raamatussa on käsketty. [/quote]Ylpeys on synti, kyllä. Pahoittelen, jos kuulostin ylimieliseltä. Se ei ollut tarkoitus. Minulla on kuitenkin täysi oikeus hankkia itselleni papin virka. Raamatussa ei ole mitään perusteita, miksi en voisi. ap [/quote] Et ole sitten kunnolla lukenut Raamattuasi. [/quote]Ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin naispapit. Tiedoksesi, naispappeja on tässä maailmassa vaikka kuinka paljon. En tee mitään väärää! ap [/quote] Kyllä mä tiedän, että on naispappeja. Mutta sinä et ole lukenut kunnolla Raamattuasi jos luulet, että naisten paikka on pappeina. Vaikka nyt onkin naisia pappeina niin alunperin sellainen ei ollut tarkoitus. Samoin kuin mies on perheen pää niin samoin seurakunnan paimenen tulee olla mies. Naisilla on muita tehtäviä. [/quote]Eli siis miehet päättävät naisten puolesta heidän asioistaan? Tuo on naisten ihmis- ja kansalaisoikeuksien halventamista. Naisille kuuluu samat oikeudet kuin miehille. Mm. oikeus päättää koulutuksestaan/ammatistaan tai omasta ruumiistaan. Se on sitä tasa-arvoa. Tasa-arvo ei ole saatanasta, vaikka kuinka yrität asian niin vääntää. [/quote] Tasa-arvo on kaikkien arvostamista samalla tavalla, eikä se sisällä samankaltaisuutta. Toisen rooli voi olla vaikkapa siivooja, toisen rooli poliitikko. Naispappeudessa on kyse siitä, että Raamatun mukaan tämä rooli kuuluu miehelle. Samalla tavalla esimerkiksi äidin rooli kuuluu naiselle, eikä mies voi sekaantua siihen. Tasa-arvo sanana on nykyään todella väärinkäytetty, mikä on mielestäni surullista.
[/quote]Tasa-arvoon kuuluu myös yhtä suuri vaikutusvalta yhteisön/yhteiskunnan asioihin sukupuolesta riippumatta. Mies voi olla siivooja ja nainen poliitikko. Jos naisilta kielletään pappeus, johtajuus tms. niin se vaikuttaa väistämättä naisten ihmisoikeuksiin ja mahdollisuuteen vaikuttaa oman sukupuolensa asioihin. Eikä mitenkään positiivisesti.
Jos lukee raamatun läpi niin miten sen sanoman saarnaaminen luo tasa-arvoista yhteiskuntaa vaikka saarnaaja olisi nainen?????????????????
Minäkin kannatan naispappeutta ja tyttäreni opiskelee teologiaa. Siitä huolimatta toivoisin, että kirkkomme papeilla ei olisi noin ylimielistä asennetta toisella tavalla ajattelevia kohtaan.
En ole koskaan kuullut kikkelin puhuvan jumalanpalveluksessa. Olen tullut siihen päätelmään, ettei sukupuolella ole papin tehtävässä mitään merkitystä.
Sen sijaan ap antaa itsestään varsin epäpappimaisen kuvan. Pappeus jos mikä on kutsumusammatti, ja vaikea kuvitella että tuollainen lällättely on kypsän ihmisen tuotosta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä on. Näkeehän sen asenteestasi. Feministinen asenne.
Ensinnäkään pappeudessa ei ole kyse sinusta ja sinun oikeuksistasi. Aikuistu.
Toisekseen tämä liittyy myös syntiinlankeemukseen. Saatana sai ylipuhuttua Eevan ja Eeva Aadamin. Molemmat alkoivat syytellä toisiaan. Nainenkaan ei enää voinut kunnioittaa miestä, joka ei kantanut vastuutaan. Lopulta Aadam oli se, jota Jumala piti syyllisempänä, koska Aadam oli totellut vaimoaan. Jumala tiesi, että Eeva oli helpompi ylipuhua, ja siksi Aadamille oli annettu suurin vastuu.
Tästä syystä jokainen naispappeuden hyväksynyt kirkko luopuu Jumalan sanasta. Seuraava houkutus on homoliitto, jota jo suurin osa naispapeista kannattaa. Siihen päälle vielä ne miespapit, jotka eivät ota vastuuta ja noudata sitä, mitä Raamatussa sanotaan.
Naispappeus tulee kestämään joitakin vuosikymmeniä muutamassa maallistuneessa kirkossa. Näiden kirkkojen jäsenmäärä laskee koko ajan, myös Suomen ev. lut. kirkon. Ne, jotka eivät usko, eivät viitsi maksaa kirkollisveroa. Ne, jotka uskovat, siirtyvät muihin kirkkoihin.
Suurin osa maailman kristityistä ei kuulu sellaiseen kirkkoon, joka hyväksyy naispappeuden. Pelkästään katoliset ja ortodoksit muodostavat kristittyjen enemmistön.
Naispapeiksi haluavia on tarpeetonta syyttää. Naispappeus ei olisi mahdollista ilman vässyköiden kirkonmiesten suostumusta. Näillä miehillä on suurin vastuu tässä asiassa, ja joutuvat siitä vastaamaan Jumalalle.
t. kristitty nainen
Ihan ohiksena vaan, mutta en ole koskaan kuullut, eettä kukaan naispappeuden vastustaja uhkaisi naispappeja helvettiin joutumisella.
Enemmän minua kiinnostaa tietää, että aiotkokohdata nämä naispappeuden vastustajat sitten aikanaan hengellisenä paimenena tuolla samalla asenteella: Olen naispappi, mitäs siihen sanot?
Ja onko tuollainen Mitä siihen sanot -kysely sitä oikeaa tapaa viedä sanomaa Jumalan rakkaudesta eteenpäin?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:27"]Jos lukee raamatun läpi niin miten sen sanoman saarnaaminen luo tasa-arvoista yhteiskuntaa vaikka saarnaaja olisi nainen?????????????????
[/quote]
Papin tehtävä ei oke luoda tasa-arvoista yhteiskuntaa, vaan viedä eteenpäin evankeliumia Jeesuksen sovitustyöstä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:40"]
Ensinnäkään pappeudessa ei ole kyse sinusta ja sinun oikeuksistasi. Aikuistu.
Toisekseen tämä liittyy myös syntiinlankeemukseen. Saatana sai ylipuhuttua Eevan ja Eeva Aadamin. Molemmat alkoivat syytellä toisiaan. Nainenkaan ei enää voinut kunnioittaa miestä, joka ei kantanut vastuutaan. Lopulta Aadam oli se, jota Jumala piti syyllisempänä, koska Aadam oli totellut vaimoaan. Jumala tiesi, että Eeva oli helpompi ylipuhua, ja siksi Aadamille oli annettu suurin vastuu.
Tästä syystä jokainen naispappeuden hyväksynyt kirkko luopuu Jumalan sanasta. Seuraava houkutus on homoliitto, jota jo suurin osa naispapeista kannattaa. Siihen päälle vielä ne miespapit, jotka eivät ota vastuuta ja noudata sitä, mitä Raamatussa sanotaan.
Naispappeus tulee kestämään joitakin vuosikymmeniä muutamassa maallistuneessa kirkossa. Näiden kirkkojen jäsenmäärä laskee koko ajan, myös Suomen ev. lut. kirkon. Ne, jotka eivät usko, eivät viitsi maksaa kirkollisveroa. Ne, jotka uskovat, siirtyvät muihin kirkkoihin.
Suurin osa maailman kristityistä ei kuulu sellaiseen kirkkoon, joka hyväksyy naispappeuden. Pelkästään katoliset ja ortodoksit muodostavat kristittyjen enemmistön.
Naispapeiksi haluavia on tarpeetonta syyttää. Naispappeus ei olisi mahdollista ilman vässyköiden kirkonmiesten suostumusta. Näillä miehillä on suurin vastuu tässä asiassa, ja joutuvat siitä vastaamaan Jumalalle.
t. kristitty nainen
[/quote]
Hyvin kirjoitettu.
Itse asiassa jos luet raamattua tarkemmin saarnaus pitäisi tehdä ihmisten kotona (kirkot ovat harhaoppia) eikä mistään ammattimaisesta papista ole kyse vaan ihmiset levittävät ilosanomaa keskenään ;)