Miten lastensuojeluilmoitus on vaikuttanut elämääsi?
Kommentit (62)
Kamalastihan ne stressiä tuotti. Meni puoli vuotta toipua henkisesti kun vihdoin lopettivat.
Eipä oikeastaan mitenkään. Muutama kerta käytiin palavereissa ja se oli siinä.
Heräsin todellisuuteen, että olen ollut lapsellinen ja itsekäs, laiskakin. Nyt tajuan, että lapsi ei mene rikki, vaikka häntä kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin todellisuuteen, että olen ollut lapsellinen ja itsekäs, laiskakin. Nyt tajuan, että lapsi ei mene rikki, vaikka häntä kasvattaa.
Yleensä se kylläkin menee niin, että jos lasta kasvattaa, niin tulee lasu koska kasvatusmenetelmät ovat ristiriidassa kasvatussuositusten kanssa.
Ihanaa ei lapsia joten ei millään lailla vaikuttanut.
Eipä niitä taidettu silloin tehdä, kun olin lapsi. Ei olisi ollut tarvettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se kylläkin menee niin, että jos lasta kasvattaa, niin tulee lasu koska kasvatusmenetelmät ovat ristiriidassa kasvatussuositusten kanssa.
Useimmat osaavat kasvattaa lapsensa ilman lyöntihommia.
Minusta ei ole tehty, koska olen aikuinen, mutta yhdestä lapsestamme tehtiin. Syynä oli se, että lapsi oli joutunut rikoksen uhriksi. Meille seurasi siitä käynti lastensuojelussa ja myös oikeudenkäyntiprosessi lapsen puolesta.
Eipä mitenkään. Sossutkin epäili ilmoituksia pilaksi.
Käytiin palaverissa ja kävivät kotona, tuli ansionmenetyksiä koska joutui olla töistä pois. Jäi stressi päälle asiasta ja aina jos on jokin asia lapsella, läksyunohdus, kaatunut, pahamieli jostain, väsynyt koulussa tms muu tavanomainen ihmisellä oleva mielipaha niin pelkään uutta ilmoitusta. Tämä on tuhonnut minun äitiyteni. Lastensuojelu varjostaa jokaista päivää vaikka asiakkuutta ei ollut tarve aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasuja tehdään paljon muustakin kuin vain ruumiillisesta kurituksesta. Se menee vuosi vuodelta yhä tiukemmaksi että millä menetelmillä lastaan saa kasvattaa. Monet asiat mistä nykyisin tehdään lasu olivat aivan ok esim. vielä parikymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikkoapa tuo lasten tottelevaisuus on nykyisin verrattuna takavuosikymmeniin. Siihen aikaan vanhempien, opettajien ja hoitajien sana oli lapsille laki ihan eri lailla kuin tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikkoapa tuo lasten tottelevaisuus on nykyisin verrattuna takavuosikymmeniin. Siihen aikaan vanhempien, opettajien ja hoitajien sana oli lapsille laki ihan eri lailla kuin tänä päivänä.
Nykyään kasvatetaan hyväitsetuntoisia lapsia eikä kynnysmattoja.
Meistä tehtiin nimetön ilmoitus, joka ei johtanut toimenpiteisiin (paitsi soittoon sossulta ja sen jälkeen nöyryyttävään keskusteluun lasten päiväkoti ryhmissä, kun sossu oli soittanut myös sinne).
Tiedän että ilmoittaja oli joku sukulainen. En ole ollut yhdenkään sukulaisen kanssa tekemisissä tuon jälkeen, koska tekijä ei koskaan paljastunut. Kukaan ei siihen mennessä ollut myöskään ilmaissut huoltaan tai tarjonnut apuaan mitenkään.
Sohvassa on jouset lintallaan, kiitos sohvan nurkkaan parkkeeranneen perhetyöntekijän.
No ei sitten mitenkään, paitsi pikku järkytys huomata, että viranomaisetkaan ei aina noudata lakia.
Vierailija kirjoitti:
Meistä tehtiin nimetön ilmoitus, joka ei johtanut toimenpiteisiin (paitsi soittoon sossulta ja sen jälkeen nöyryyttävään keskusteluun lasten päiväkoti ryhmissä, kun sossu oli soittanut myös sinne).
Tiedän että ilmoittaja oli joku sukulainen. En ole ollut yhdenkään sukulaisen kanssa tekemisissä tuon jälkeen, koska tekijä ei koskaan paljastunut. Kukaan ei siihen mennessä ollut myöskään ilmaissut huoltaan tai tarjonnut apuaan mitenkään.
Olette siis kaikki lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasuja tehdään paljon muustakin kuin vain ruumiillisesta kurituksesta. Se menee vuosi vuodelta yhä tiukemmaksi että millä menetelmillä lastaan saa kasvattaa. Monet asiat mistä nykyisin tehdään lasu olivat aivan ok esim. vielä parikymmentä vuotta sitten.
Niin nykyisin ajatellaan, että lukitseminen omaan huoneeseen iltaisin tai jäähyttäminen tuntikausia nurkassa ovat pienelle lapselle pelottavia asioita. Lasta voi kasvattaa ilman, että vahingoittaa tai aiheuttaa aiheetonta kauhua tai pelkoja. Jos ei itsellä riitä keinot, perheneuvolasta voi kysellä lisää ja perhetyö voi tulla kotiin niitä opettamaankin. t: sossu
Tuli paljon rauhallisempaa, kun ei ole enää muita kuin ukko ja minä. Pystyttiin myös muuttamaan omakotitalosta kerrostalokaksioon ja saatiin yli 200.000 € säästöön.