Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkön hintaa aiotaan nostaa talvea kohti

Vierailija
21.09.2021 |

Nostamalla hintaa sähköyhtiöt pyrkivät saamaan asiakkaitaan vähentämään luontoa ja ilmastoa kuormittavaa energian käyttöä. Asuntojaan talvisin lämmittäville yhtiöiden viesti on todella tyly sillä talvessa luvassa on yllättävä ja ilkeä hintapiikki.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että sähköstäkin tulee pula, kun viisaat tai vähemmän viisaat poliitikot määräävät ydinvoimalat suljettavaksi.

Viherpipertäjä syö pöydässäsi.

Vierailija
2/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa rakennetaan kaiken aikaa lisää hiilivoimaa, ja sieltä sitä tuodaan saksaan sekä baltianmaihin. Keski euroopaan viedään runsaasti puolan hiilivoimalla tuotettua sähköä ja etenkin talvella tyyninä päivinä kun eurooppalaiset hyrrävoimalat ei tuota sähköä. En oo muuten puolassa nähnyt ytään tuulivoimalaa kun siellä oon rekkaa ajanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan olevinaan niin vihreitä kun kesällä poltetaan lamppua ropellisähköllä ja talvella sitten ostellaan ulkomailta hiilisähköä kun ei riitä lämpöpattereihin sähkö. Mut pääasia ettei se vaan ole meillä epäekolookisesti tuotettu, muuthan ne saastuttaa.

Vierailija
4/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä idea nostaa sähkön hintaa ja pienentää sähkönsiirtomaksua. Nykysysteemissä maksat, vaikka asunto olisi tyhjillään - eikä järjestelmä kannusta vähentämään energiankulutusta, mikä kummiskin olisi hyvä ympäristön kannalta.

Vierailija
5/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua. Lämmitän taloa vain silloin kun sähkön hinta on alhaalla ja lyön sähköt pois kun hinta nousee. Säästyy penni.

Vierailija
6/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hyvä idea nostaa sähkön hintaa ja pienentää sähkönsiirtomaksua. Nykysysteemissä maksat, vaikka asunto olisi tyhjillään - eikä järjestelmä kannusta vähentämään energiankulutusta, mikä kummiskin olisi hyvä ympäristön kannalta.

Mikä siirtomaksu teidän laskuissa on, kun minulla on liittymän perusmaksu ja siirtomaksu kilowattien perusteella itse sähkömaksun päälle. Eli kun sähköä ei käytä, niin ei tule siirtoakaan. Perusmaksun tietysti maksaa aina, mutta niinhän se on vaikka kännykkäliittymissäkin vaikkei soittelisi ollenkaan.

Vierailija
7/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2024 se Sähkön hinta vasta huipussaan tulee olemaan.. tämä on vasta alkua.,..

Vierailija
8/13 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siirtomaksu teidän laskuissa on, kun minulla on liittymän perusmaksu ja siirtomaksu kilowattien perusteella itse sähkömaksun päälle. Eli kun sähköä ei käytä, niin ei tule siirtoakaan. Perusmaksun tietysti maksaa aina, mutta niinhän se on vaikka kännykkäliittymissäkin vaikkei soittelisi ollenkaan.

No se on vähän eri lailla eriteltynä eri laskuissa, mutta toi perusmaksu siis sulla. Ja se nousee monessa yhtiössä vuosittain.

Vierailija
9/13 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on monenlaisia asiantuntijoita a- studiossa. Kannattaa katsoa! Ettei jäädä pelkästään viherpöllöjen "tietämyksen" varaan.

https://areena.yle.fi/1-50647076

Vierailija
10/13 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei meiltä löydy poliitikkojen joukosta noin fiksuja kun ohjelmassa puhunut Peter Lund? Tai poliitikot voisivat ainakin KUUNNELLA näitä fiksuja.  Lund on Aalto- yliopiston proffa ja tietää mistä puhuu.

Kun on kuunnellut liikaa noiden viherpiiperöiden ilmastouhkailuja ja kauhuskenaarioita, oli piristävää kuunnella asiantuntijan lausuntoja. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005899667.html

Vierailija
11/13 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 24kk määräaikainen soppari, kiinteällä hinnalla. Senkus nostavat.

Aurinkopaneeleita virittäneille pörssisähköpelleillehän tuo on piikki, jos eivät tajua nyt vaihtaa sähkötuotettaan.

Vierailija
12/13 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläismediassa naureskeltiin kun USA on taas tarjoutunut sotkeutumaan tähänkin asiaan ja aloittamaan tutkinnan, että rajoittaako Venäjä tahallaan energiantuontia Saksaan mikä sitten nostaa hintaa. 

Niin venäläiset meinasi, että taitaa tutkimus johtaa sylttytehtaalle, kun itse amerikkalaiset haittasivat NS2:n rakentamista kaikin keinoin ja siksi se valmistui nyt 2 vuotta myöhässä eikä kapasiteettia siksi ole :D

Vierailija
13/13 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on vähän sama kuin että poistettaisiin auton vuosimaksu ja rahastettaisiin vaan kulutuksella eli bensalla. Eihän se sammuksissa oleva autokaan saastuta. Mutkun sitten ei ahneet saisi yhtä paljon rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän