Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee seurustelun ja tapailun raja?

Vierailija
06.11.2014 |

Kuinka kauan tapailua ennen seurustelua? Itse olen ihan vakavalla pohjalla nyt hengaillut miehen kanssa 3 kk ja nähdään miltei päivittäin. Minä näkisin tämän jo seurusteluna, mutta mies jotenkin arkailee asian kanssa ja saattaa esim. tokaista johonkin esittämääni kysymykseen "miksi minulta kysyt, en ole sinun avopuoliso" tms. Itselle tuli vähän erikoinen olo tuosta, koska minä ainakin haluan, että hän voi kysyä minunkin mielipidettä asioista ja voidaan yhdessä päättää jotain... Olemme molemmat 27v. ja suhteemme ei perustu pelkälle seksille. Olenko ihan epätoivoinen ja liian nopeasti etenevä!?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en ole mitään yhteenmuuttoja, naimisiin menoa tai lapsia vielä edes miettinyt. T. Ap

Vierailija
2/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen ihmisen välisiä asioita ja se missä seurustelun raja menee niin sitä ei voi kukaan muu määrittää, kun te kaksi. Ota asia puheeksi. Mikäli hän ei tahdo seurustella kanssasi voi olla syytä ihmetellä miksi kahden aikuisen ihmisen tulisi enää säätää mitään, mikäli juttu on vakavalla pohjalla. Oletko siis kysynyt asiaa suoraan että mikä on miehen mielestä suhteenne tilanne? 

Vierailija
4/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:26"]Kahden aikuisen ihmisen välisiä asioita ja se missä seurustelun raja menee niin sitä ei voi kukaan muu määrittää, kun te kaksi. Ota asia puheeksi. Mikäli hän ei tahdo seurustella kanssasi voi olla syytä ihmetellä miksi kahden aikuisen ihmisen tulisi enää säätää mitään, mikäli juttu on vakavalla pohjalla. Oletko siis kysynyt asiaa suoraan että mikä on miehen mielestä suhteenne tilanne? 
[/quote]

Olen ottanut asian puheeksi ja saattaa tulla juurikin noita erikoisia vastauksia, kuinka ei tarvitse kysyä mitään mielipiteitä, kun ei ole avopuoliso... No, ei olekaan tietysti, kun ei yhdessä asuta, mutta kyllä MINUSTA tässä vaiheessa voi jo kysyä mielipiteitä omille menoilleen... Itse ainakin haluan sopia hänen kanssa, jos esim. haluan lähteä johonkin ystävieni kanssa, mutta hän kai ajattelee, ettei sellaisia tarvi sopia ja kyllä hän yleensä itse vain ILMOITTAA menevänsä jonnekin eikä häntä tunnu oikein kiinnostavan minun mielipiteeni asiasta ja se vähän loukkaa. Haluaa olla kanssani joka päivä, vietetään öitä yhdessä, tehdään aika paljon juttuja yhdessä ihan kuin seurusteleva pari... Mutta missä se raja oikein sitten menee! Minä näen suhteemme seurusteluna, mutta hän ei kai sitten...

Vierailija
5/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies vastaa jos kysyt onko tämä seurustelua? Kysy odottaako hän sinulta ettet deittailisi muita miehiä. Jos se, että tapailet myös muita miehiä romanttisissa merkeissä on hänelle o.k, ette seurustele. 

Musta tuo kuulostaa siltä että mies on sun kanssasi "jotain parempaa odotellessa". Viihtyy siis seurassasi kyllä mutta ei halua sitoutua. Älä sinäkään sitoudu, ole avoin uusille tuttavuuksille.

Vierailija
6/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:51"]Mitä mies vastaa jos kysyt onko tämä seurustelua? Kysy odottaako hän sinulta ettet deittailisi muita miehiä. Jos se, että tapailet myös muita miehiä romanttisissa merkeissä on hänelle o.k, ette seurustele. 

Musta tuo kuulostaa siltä että mies on sun kanssasi "jotain parempaa odotellessa". Viihtyy siis seurassasi kyllä mutta ei halua sitoutua. Älä sinäkään sitoudu, ole avoin uusille tuttavuuksille.

[/quote]

Ollaan sovittu, että muita ei tapailla, joten se asia on kunnossa. Kuulemma minä olen se ainoa, jonka hän haluaa/tarvitsee. Ei halua muita. Näin on siis vastannut, jos olen kysynyt tuota seurusteluasiaa, mutta silti ehkä jotkut asiat viittaa siihen, että hän ei kuitenkaan seurustele kanssani. Enkä ole mikään jankuttaja ja takertuja, joka haluaa ajaa nurkkaan tenttauksilla... Se juuri hämää, ettei menoja tarvitse sen kummemmin sopia, että riittää, kun ilmoittaa vaan...

Vierailija
7/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kun olette yhdessä sopineet että olette pariskunta. Kysy mieheltä haluaako hön ruveta sinun poikaystäväksesi.

Vierailija
8/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette nuoria ihmisiä ilman sen kummempia velvoitteita kuin opiskelu tai työ ettekä edes asu yhdessä, niin miksi ihmeessä tosiaan pitäisi toiselta pyytää lupaa omiin menoihinsa? Kyllä ne minustakin on ilmoitusasioita ainakin siihen saakka kuin asutaan yhdessä, ja senkään jälkeen ei mitään lupaa tarvitse pyytää mutta on kohteliasta ottaa toinen omissa menoissaan huomioon.

3kk on lyhyt aika ja jos tuo on ainoa juttu niin en olisi huolissani. Lähinnä sitten jos niitä menoja on niin paljon, ettei ehdi sinua nähdä tai jos ne menot on pelkkää biletystä, olisi aihetta ihmetykseen.

Vierailija
9/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tietenkin niin nuori ja kyseessä on ensimmäinen aikuisiän parisuhde (mies siis huomattavasti vanhempi.) Hämmästyin alkuun, kun mies puhui meidän tapailevan, sillä koin itse heti alkuun suhteemme seurusteluksi, sille tasollehan se suhde aina teinipoikien kanssa heti suoraan meni jos päätettiin alkaa olemaan yhdessä.

Yritin usein kysellä käsitettä tälle tapailulle, sillä olin ihan hämmästynyt siitä meinaako se sitä että voi etsiä vielä toista kumppania vai onko toiveita sitoutumisesta kuitenkin.. Me oltiin kuitenkin hyvin tiiviisti yhdessä ja mies lähestulkoon asui luonani.

Aina se vain sanoi sitä, että sen suhteista noin puolet on edennyt tapailusta seurusteluun, mutta muuten oli aika vähäsanainen koko tapailuasian suhteen. Itse sen otin puheeksi siinä vaiheessa kun oltiin "tapailtu" kolme kuukautta, jolloin hän totesi "kyllä sä taidat tyttöystävästä mennä, muru." Enkä ainakaan omalta osaltani huomaa mitään eroa tapailun ja seurustelun suhteen, mutta ehkä mies koki itselleen jotenkin turvallisemmaksi ajatella meidän suhdetta tapailuna alkuun.

Vierailija
10/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo! Olen törmännyt moniin ihaniin miehiin jotka pelkäävät sitoutumista.

Suosittelen että etenet asian suhteen rauhallisesti. Jos vaikka sopisitte että olette tällä hetkellä ainoat? Ei muita. Se ei ole sitoutumiskammoiselle seurustelua. Mutta oikeastihan sen on ;)

Vierailija
11/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:51"]Mitä mies vastaa jos kysyt onko tämä seurustelua? Kysy odottaako hän sinulta ettet deittailisi muita miehiä. Jos se, että tapailet myös muita miehiä romanttisissa merkeissä on hänelle o.k, ette seurustele. 

[/quote]

Ollaan sovittu, että muita ei tapailla, joten se asia on kunnossa. Kuulemma minä olen se ainoa, jonka hän haluaa/tarvitsee. Ei halua muita. Näin on siis vastannut, jos olen kysynyt tuota seurusteluasiaa, mutta silti ehkä jotkut asiat viittaa siihen, että hän ei kuitenkaan seurustele kanssani. Enkä ole mikään jankuttaja ja takertuja, joka haluaa ajaa nurkkaan tenttauksilla... Se juuri hämää, ettei menoja tarvitse sen kummemmin sopia, että riittää, kun ilmoittaa vaan...
[/quote]

Jos on sovittu että ei muita. Voit itse sanoa teidän seurustelevan. Mies voi sitten höpistä omiaan :)