Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä on hampaan puudutus kestäny?

Vierailija
29.10.2014 |

N. 8h sitten multa porattiin nolon syvää reikäää vasemmalta alhaalta. Vieläkin vasen puoli puuduksissa: vasen puoli kielestä, suusta, koko poski ja korvakin vielä tunnoton. Nälkä, mutten uskalla syödä, kun en tunne vasenta puolta ollenkaan. Syön vielä kannibalistisesti itseni :/ Kauan tämä turtumus yleensä kestää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä mennyt ohi 3-4 tunnissa, mutta sinä olet varmaan saanut normaalia tujumman puudutuksen, jos reikäkin on ollut tosi syvä. Hae kaupasta tai smoothie tai jotain vastaavaa, jota pystyy syömään purematta. Kyllä se varmasti huomisaamuun mennessä on ohi.

Vierailija
2/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että ei pitäis kauan kestää mutta se puudutus vaikuttikin n. 8 tuntia Uskalsin vasta lopussa syödä vaikka oudolta tuntuki. Hieman hankalaa oli mutta itseäni en onneks syöny! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 3-4 tuntia, mutta kerran jostain syystä meni yli 12 tuntia. Silloin paniikissa googlettelin jo asiaa ja törmäsin kauhukertomuksiin, joissa puudutus oli mennyt hermoihin ja jäänyt pysyväksi tai kestänyt ainakin useita kuukausia.  :D Onneksi meni kuitenkin ohi, sillä aloin olla oikeasti ihan itkun partaalla asian kanssa.

Vierailija
4/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kerran huolestuttavan pitkään Oli vielä seuraavana päivänäkin vaivaa. Luulin jo jonkun hermon vaurioituneen. Meni kumminkin sitten täysin ohi. Kysyin hammaslääkäriltä. Sanoi, että taka-alahampaisiin täytyy tehdä johtohermopuudutus. Sanoi, ettei tee lulle enää sellaista, vaan yrittää ensi kerralla ilman puudutusta tai sitten mun on mentävä jonnekin, missä nukutetaan.

Vierailija
5/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle laitettiin tuplashotti perinteistä puudutusta, kun eka piikki ei riittänyt. Lääkäriaika alkoi 7.30 ja puudutus oli kadonnut ihan lopullisesti noin klo 11 aikaan.

Vierailija
6/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alahampaan puudutuksessa puudutetaan koko pitkä hermo joka hermottaa suunnilleen koko alaleukaa. Tai siis joko oikeaa tai vasenta puolta. Alapuudutus vaikuttaa siten suuremmalle alueelle ja saattaa kestää kauemmin kuin ylähampaan puudutus. Ylhäällä puutuu vain pieni alue koska yläleuan hermotus on erilainen. Lukuisia pieniä hermoja eri hampaiden alueella.

Vierailija
7/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin erehdyin lukemaan noita netin kauhukertomuksia. Nyt on paitsi poski paksu, myös sydän syrjällään... -AP

Vierailija
8/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan on puudutettu aamulla klo 10 molempien alaviisureiden poistoa varten, ja normaali tunto on palannut alaleukaan joskus yhdentoista maissa illalla. Minulla vaikuttaa nuo puudutteet aika ärhäkästi.

Vierailija
9/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:18"]

Mäkin erehdyin lukemaan noita netin kauhukertomuksia. Nyt on paitsi poski paksu, myös sydän syrjällään... -AP

[/quote]

No mitä helvetin kauhukertomuksia tästäkin oikein on olemassa :D Alaleuan hermorungon johtopuudutus kestää pitkään, tuntikausia, ihan normaalia.

Vierailija
10/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:32"]

[/quote]

No mitä helvetin kauhukertomuksia tästäkin oikein on olemassa :D Alaleuan hermorungon johtopuudutus kestää pitkään, tuntikausia, ihan normaalia.

[/quote]

No kun kerta kysyit:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5938600
tuoltahan noita voi lukea. Joo, netti ei ole hyvä itsediagnosointiväline :)

Vierailija
11/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

No kun kerta kysyit:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5938600
tuoltahan noita voi lukea. Joo, netti ei ole hyvä itsediagnosointiväline :)

[/quote]

Olen ollut yli kymmenen vuotta alalla ja tiedän tasan yhden kyseisenkaltaisen puudutuskomplikaation, sekin meni puolessa vuodessa ohitse. Johtiksia tehdään kuitenkin joka päivä, että ilman laskujakin voi todeta prosentin olevan häviävän pieni.

Vierailija
12/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi tuossa 11 viestin linkissä on lähinnä hampaanpoistoista johtuneita hermovaurioita, ei puudutuksesta johtuvia.

Hampaanpoiston hermovaurioilta välttyy kun kuvataan juurten etäisyys hermokanavaan nähden röntgenillä ja jos näyttää epäilyttävältä, niin varmistetaan vielä pienellä viipalekuvalla. Sitten kun antautuu vielä suukirurgin käsittelyyn, eikä tavan hammaslääkärin niin on satavarmaa, että hermovaurioita ei vaikeissakaan poistoissa tule.

Vierailija
13/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen vasta 11 mutta halusin jakaa yhta asiaa.

Olin noin 4 ja puoli tuntia sitten ja minulle pistettiin puudute 4 tutia sitten.

En eilen enkä tänään ole syönyt ja on kamala nälkä! Mutta en uskalla syödä:-(

Vierailija
14/26 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle laitettiin puudutus joskus 13.00 ja sitten se on mulla vieläkin haittana. En oo varma miks se on mul vielä mut sen tiedän et se reikä oli syvä

Vierailija
15/26 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noloo jos nukutetaan, ne voi nauraa sun tyylille tai naamalles

Vierailija
16/26 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti useita kuukausia sillä brutaali alaviisurin poisto vaurioitti hermoa. Osin tunto lopulta palautui.

Vierailija
17/26 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaviisurin leikkauksessa aamulla laitettiin ihan normaali määrä puudutetta, mutta tuntui vielä myöhään illallakin puutuneelle. Myös yläviisureiden poistossa puutuminen kesti tosi pitkään.

Mutta ihan tosissaan, parempi niin päin että puutuu sitten todellakin kunnolla kuin että ei puutuisi ollenkaan!

Vierailija
18/26 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mitä vittua :D

Vierailija
19/26 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minulla kestää 6 tuntia, muistaisin että alahampaassa takana kestänyt vieläkin kauemmin joskus.

Vierailija
20/26 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei eilen puutunut hammas lainkaan takana alhaalla, vaikka laitettiin kaksi puudutuspiikkiä ja huuli oli kyllä turvoksissa yli neljä tuntia! Ensimmäinen piikki kun laitettiin niin tuntui kuin ois saanut sähköiskun kieleen. Poraus sattui yhtä paljon kuin ilman puudutusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi