Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoittaisitko kaveriasi hankalasta ihmisestä?

Vierailija
21.09.2021 |

Tilanne lyhyesti: tulin savustetuksi ulos yhdestä työpaikastani hankalan ja vaikutusvaltaisen työkaverin takia. Kuulin, että sama henkilö oli aiheuttanut ongelmia työpaikalla jo vuosikausia ennen minua. Kyse oli kiusaamisesta ja työpaikalle sopimattomasta käytöksestä.

Nyt samainen henkilö on siirtynyt työskentelemään yritykseen, jossa entinen hyvä työkaverini on töissä. Todennäköisesti tulevat tekemään töitä yhdessä. Mietin, pitäisikö kaveriani varoittaa tästä henkilöstä, vai pitäisikö vaan olla hiljaa ja toivoa, ettei kaverini joudu ongelmiin? Toisaalta en haluaisi mitenkään sotkeutua asiaan, mutta tuntuu sekin ikävältä että tiedän asiasta enkä sano mitään kaverilleni.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä ja sinussa ei tietenkään ollut mitään vikaa?

Työpaikalla tuskin vedetään ketään puoleensa. Puolukka pyörii missä mielii.

Vierailija
22/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samantyylinen tilanne. Oman yksikköni työpaikkakiusaaja sai siirron toiseen yksikköön ja siellä on töissä tuntemani ihminen. En kuitenkaan tunne tätä ihmistä niin hyvin että voisin kertoa kaikki tietämäni asiat tästä kiusaajasta, kun hänhän voi tosiaan olla vaikka miten mielin kielin tuolla uudessa paikassa ja minä saan sitten sen kiusaajan maineen. Hyvälle ystävälle kertoisin, tosin hyvät ystäväni tietävät jo asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa ketään mustamaalaamatta, että on itse kokenut työskentelyn kyseisen henkilön kanssa vaikeaksi. Silloin toinen voi miettiä, missä se vika on.

Vierailija
24/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole asianosainen ja hankit vain itsellesi tuomion, jos lähdet juoruilemaan ilman todisteita.

Vierailija
25/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samantyylinen tilanne. Oman yksikköni työpaikkakiusaaja sai siirron toiseen yksikköön ja siellä on töissä tuntemani ihminen. En kuitenkaan tunne tätä ihmistä niin hyvin että voisin kertoa kaikki tietämäni asiat tästä kiusaajasta, kun hänhän voi tosiaan olla vaikka miten mielin kielin tuolla uudessa paikassa ja minä saan sitten sen kiusaajan maineen. Hyvälle ystävälle kertoisin, tosin hyvät ystäväni tietävät jo asiasta.

Tämä kyseinen kaverini myös tietää tästä tapahtumasta, ei vaan tiedä kyseisen henkilön nimeä. Ap

Vierailija
26/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tosi hankala työkaveri, joka otti minut silmätikukseen ja käytti kaikki tilaisuudet huomautella epäasiallisesti. Muille hän oli sydämellinen. Olisin alkanut jo epäillä omaa mielenterveyttäni (kuvittelenko jotenkin kaiken?), ellei joku töissä olisi huomauttanut, että kylläpä hän käyttäytyy minua kohtaan huonosti.

Ottaisin kaverin kanssa oman kokemuksen esille. On silti ihan mahdollista, että hän käyttäytyykin hyvin muiden ihmisten seurassa.

Minullakin oli samanlainen. Sovinistinen nainen, myös käskytti minua nöyryyttävästi sivarin edessä. Haukkui toistakin naiskollegaa heikosta työstä. Oli pyrkimässä ylempään työhön ja esittämällä tiiminvetäjää pääsi. Sen jälkeen käskytti samaista heikosti suoriutunutta kilttiä naiskollegaa virallisella asemalla. Tuo kiltti nainen kai toipui kun pääsi tekemään töitä rauhassa, kun käskyttäjä ei enää ollut kilpailija päivittäisissä töissä. Asema oli silti käskyttäjän alaisena.

Vierailija
27/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten neuvoisit häntä välttelemään ongelmia? Olemaan mahdollisimman neutraali ja mitäänsanomaton ja kommunikoimaan mahdollisimman vähän siihen suuntaan?

Vierailija
28/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on jo ihan iso tyttö ja tarvittaessa pärjää kyllä. Ketään ei pitäsi mustamaalata vaan jokaiselle tulisi antaa mahdollisuus muodostaa se oma käsitys ihmisestä. Toiset nyt vaan on herkempiä kuin toiset, toiset osaa otaa haasteena, laittaa käytöksen käyttäyvän puutteelisuuden piikkiin, jne...

Jos minulla olisi ratkaisu sinun ongelmaan, en kertoisi siitä, vaan antaisin sun hakata rauhassa päätäsi seinään. Tätäkö oikeasti haluat?

Minä en halua määritellä ketään tämän menneisyyden perusteella.

Kantsii joskus miettiä että tämä hetki on sitä tulevaa menneisyyttä. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, jne.

Vierailija
29/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varoittaisin näillä sanoin: "olisin sinuna varovainen tuon ihmisen kanssa, minulla on hänestä huonoja kokemuksia työkaverina. Ole mahdollisimman kohtelias, älä avaudu yhtään mistään, tee vaan työt ja pidä kotiasiat omana tietonasi"

Minusta se on vaan reilua. 

Ilmeisesti täällä ei ole kovinkaan monella kokemusta tuollaisesta tyypistä työkaverina. Minulla on sekä mummona, appiukkona että työkaverina ollut sen tyyppinen ihminen, että on oppinut varovaiseksi sen suhteen, mitä itsestään töissä kertoo ja ylipäänsä kertoo.

Mahdollisimman vähän tarttumapinta-alaa sellaisen ihmisen kanssa, joka vääntää kaiken toisinpäin, levittää valheellisia juoruja ja pyrkii toimimaan omaksi edukseen. 

Vierailija
30/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on varoitettu muutamasta vaikeasta ihmisestä etukäteen ja olen siitä ikuisesti kiitollinen. Osasin väistää miinan alussa tosi mukavien, mutta iholle tulevien ihmisten suhteen. Ovat paljastuneet kiusaajiksi tai muuten häiriintyneiksi ihmisiksi.

Vierailija
31/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen fiksu kommentti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on jo ihan iso tyttö ja tarvittaessa pärjää kyllä. Ketään ei pitäsi mustamaalata vaan jokaiselle tulisi antaa mahdollisuus muodostaa se oma käsitys ihmisestä. Toiset nyt vaan on herkempiä kuin toiset, toiset osaa otaa haasteena, laittaa käytöksen käyttäyvän puutteelisuuden piikkiin, jne...

Jos minulla olisi ratkaisu sinun ongelmaan, en kertoisi siitä, vaan antaisin sun hakata rauhassa päätäsi seinään. Tätäkö oikeasti haluat?

Minä en halua määritellä ketään tämän menneisyyden perusteella.

Kantsii joskus miettiä että tämä hetki on sitä tulevaa menneisyyttä. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, jne.

Vierailija
32/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Moni ei ole ilmeisesti huomannut sitä, miten alussa kerroin tämän ihmisen käyttäytyneen huonosti jo vuosia ennen minun tuloani samaan työpaikkaan. En usko, että kukaan teistä haluaisi työskennellä työpaikassa, jossa työkaverina on henkilö, joka huutaa ja itkee töissä, syyttää työkavereitaan käsittämättömistä asioista ja soittelee vielä työajan päätyttyä kotiin jauhaakseen päivän käytöstään. En toivoisi tällaista kenellekään. Ihmettelen myös, miksi hän ei ole saanut mitään apua tähän.

Kuulostaa työkaveriltani. Toivottavasti on, koska silloin vaihtaisi työpaikkaa.

Jos joku itkee ja valehtelee ympäriinsä muiden epäasiallisesta käytöksestä, vaikka itse on täysi piru, niin minusta on ihan hyvä saada varoitus etukäteen, ettei jää koskaan tilanteeseen missä ei ole todistajia.

Vierailija
33/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti tuollaisesta ihmisestä tulisi puhuttua muutenkin kuin varoittamismielessä, jos on yhtään läheisempi kaveri, eikä vaan joku tuttu.

Vierailija
34/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ottaa usein vain yhden ihmisen kerrallaan kiusattavaksi. Olen ollut yhdessä tavaratalossa, on jossa joka osastonhoitajalla oli joku ketä kiusasivat. En olisi uskonut jos en olisi ollut paikalla näkemässä ja kuulemassa.

Sitten tuli oma vuoro. Meni niin pahaksi että oli pakko lähteä.

Toimitusjohtaja tiesi jo mutta ei puuttunut asiaan. Oli mies ja muut naisia.

Toivottavasti nykyään uskalletaan puuttua.

Vierailija
35/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tuli oma vuoro. Meni niin pahaksi että oli pakko lähteä.

Toimitusjohtaja tiesi jo mutta ei puuttunut asiaan. Oli mies ja muut naisia.

Toivottavasti nykyään uskalletaan puuttua.

Tätä minäkin toivoisin, mutta pahoin pelkään että asia ei ole näin. Tässä firmassa, jossa olin, tiedettiin myös, mutta asialle ei oltu tehty mitään. Asia painettiin villaisella varmaankin sen vuoksi, että kyseinen henkilö oli niin hyvä työssään ja johtoportaan suosiossa.

Vierailija
36/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveessä työyhteisössä jotkut rupeavat kusipäiksi. Huono johto, työjärjestelyt aiheuttaa ongelmia...

Vierailija
37/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä mutta mulla on entinen kaveripiiri tehneet Tuota kaikille tuntemilleen ihmisille ketä tapaa eli varoitelleet heidät; lue pelotelleet heidät läpi minusta. Olen kuulemma niin hankala ja draamanhakuinen ja järkyttävä että ei tarvitse enää ihmetellä miksi on ollut niin vaikeaa ajoittain.

Sinuna lopettaisin tuollaisen ja kasvaisin aikuiseksi.

Vierailija
38/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue; lopettaisin vieraille ihmisille juoruamisen ja valehtelun jonkun hankaluudesta. Ihme jos tulee jo omalle naamalle tuo.

Vierailija
39/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyseinen kaverini myös tietää tästä tapahtumasta, ei vaan tiedä kyseisen henkilön nimeä. Ap

Sittenhän tilanne on helpompi ja voit kertoa, että muistatko kun kerroin noista jutuista ja kerrot kuka henkilö on.

Jos tilanne olisi minun kohdallani, ja ystäväni olisi kertonut minulle aiemmin epäasiallisesta kohtelusta työpaikalla, olisin jopa loukkaantunut ettei minulle sanottu, että kyseinen henkilö on nyt minun työkaverini.

Vierailija
40/44 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä mutta mulla on entinen kaveripiiri tehneet Tuota kaikille tuntemilleen ihmisille ketä tapaa eli varoitelleet heidät; lue pelotelleet heidät läpi minusta. Olen kuulemma niin hankala ja draamanhakuinen ja järkyttävä että ei tarvitse enää ihmetellä miksi on ollut niin vaikeaa ajoittain.

Sinuna lopettaisin tuollaisen ja kasvaisin aikuiseksi.

No oletko varma ettet ole juuri sellainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän