Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluun hampaan poiston jälkeen?

Vierailija
21.09.2021 |

Mun lapselta joudutaan poistamaan pari hammasta oikomishoitoon liittyen. Jos jollakulla on kokemusta tästä, niin onko ok laittaa lapsi kouluun samana päivänä, vai oletteko pitäneet kotona esim sen päivän? Toki kuulostelen lapsen tuntemuksia, mutta mietin vaa mikä on yleinen käytäntö. Hammaslääkäriltä kysyin ja se oli jotenkin tyly, että mistä hän voi tietää kouluun menemisistä :x

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kouluun sen jälkeen sinä päivänä.

Vierailija
2/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla koulusta pois?

Koulusta pois vain jos tulee tulehdus/kuume sen jälkeen.

Jos hampaanpoisto menee ok, niin en keksi miksi olisi koulusta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin. Kun puudutteet yms lopettavat vaikuttamasta voi kipu olla sanoinkuvaamaton. Jos ei ole ennen hampaita poistettu niin ei voi tietää miten kovaa se on. Se on vain yksi päivä, sen voi opiskella kotona.

Vierailija
4/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ei edes tarvitsisi harkita menevänsä töihin.

Lapsi joutuu menemään puolikuntoisena kouluun.

Vierailija
5/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on ollu meillä, koska kipu on häirinnyt niin paljon.

Vierailija
6/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hammas poistetaan niin siihen jää reikä ja reiästä valuu jonkin aikaa verta. Oletan, että kyseessä on pysyvä hammas. Lasten juuri puhjenneet pysyvät hampaat eivät yleensä ole kovin tiukassa. Jos kaikki menee hyvin niin voi mennä kouluun mutta lapsi menisi varmaan mieluummin kotiin varsinkin jos on pienempi. Mene itse mukaan lääkäriin niin näet tilanteen.

Itseltäni on poistettu 4 maito- 4 pysyvää ja 4 viisaudenhammasta. Viisureiden poistossa oli saattaja mukana vaikka olin aikuinen ja lapsena tietysti oli aikuinen mukana. Minulla meni kaikki poistot helposti ja kivuttomasti mutya eihän hampaidenpoisto koskaan mikään elämän huippukokemus ole vaan enemmänkin tilanne, jossa voi tulla äitiä ta isää ikävä.

Vierailija
7/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikket välittäisi lapsen kivusta, niin tiedoksesi että poistokohta voi alkaa vuotamaan poiston jälkeenkin. Itse jouduin menemään töihin hampaanpoiston jälkeen ja sitä verta alkoi sitten tulla ja sitä joutui pöydälle ja papereihin ja vaatteille jne.

Ei siellä koulussa mitään niin korvaamatonta tapahdu, etteikö voisi lepäillä loppupäivää kotona, kun on poistettu PARI hammasta.

Vierailija
8/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haavat vuotaa.

Vierailija
9/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ei edes tarvitsisi harkita menevänsä töihin.

Lapsi joutuu menemään puolikuntoisena kouluun.

Missä oikein olet töissä? Minun piti kyllä mennä töihin, kun viisuri oli poistettu leikkaamalla. Hyvä etten pyörtynyt. Onneksi verta valui esimiehenkin papereille 😋

Vierailija
10/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ei saisi harrastaa poistopäivänä ja parina seuraavana päivänä, joten liikkatunnille ei ainakaan vältämättä voi osallistua. Poiston jälkeen pitää olla noin tunnin verran sellainen tuppo suussa ja verta tihkuu senkin jälkeen, puudutteen jälkeen puoli naamaa puuduksissa ja ehkä turvoksissakin useamman tunnin ajan. Mulla ei ollut kovaa kipua poiston jälkeen (buranalla selvisi), mutta olo muuten aika kurja. Antaisin lapsen päättää itse vointinsa mukaan, meneekö kouluun vai kotiin.

Vierailija
11/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kotona sen päivän tietysti. Valutti veristä limaa vielä tunteja poiston jälkeen. Ei sellaista voi muiden ihmisten katsottavaksi laittaa. Poistettiin siis kaksi hammasta kerralla oikomishoidon takia. Kipuja myös oli poiston jälkeen niin tietysti lepäsi kotona.

Vierailija
12/12 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Itse olen kokenut vain älyttömän helpot viisureiden poistot aikuisena, niin en osaa yhtään suhteuttaa mitä tehdä lapsen kanssa. Ilmoitan kouluun, että on sen päivän kotona :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi