Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin taapero kolistelee öisin

Vierailija
21.09.2021 |

Kaipaisin välillä kunnon yöunia, työkykykin kärsii jo. Mutta yläkerran taapero herää öisinkin kolistelemaan (ihan kuin hakkaisi kaapin ovia tms, sellaista mikä tulee korvatulppienkin läpi). Välillä useita kertoja yössä. Naapurin kanssa juteltu jo pariin otteeseen, ei muutosta.

Mitä seuraavaksi? Muuttaminen ei ole juuri nyt mahdollista.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naapuri sanoi, että taapero kolistelee keskellä yötä?:D Meillä taapero ainakin vielä pinnasängyssä eikä se sieltä pääse mitään kolistelemaan.

Vaihda makkarin paikkaa, siis sänky toiseen huoneeseen. Ei kuulu äänet niin kovaa, kun ette ole kohdakkain.

Vierailija
2/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä naapuri sanoi, että taapero kolistelee keskellä yötä?:D Meillä taapero ainakin vielä pinnasängyssä eikä se sieltä pääse mitään kolistelemaan.

Vaihda makkarin paikkaa, siis sänky toiseen huoneeseen. Ei kuulu äänet niin kovaa, kun ette ole kohdakkain.

Aika vaikeaa on lasta tai jopa itseään öisin estää heräämästä. Mun lapset ovat kyllä osanneet kiivetä pinnasängystä itse pois jo ennen vuoden ikää.

Ongelma ratkennee ajan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mielestä on vaikea hallita lapsen nukkumista tms.

Ei heillä muutenkaan tunnu olevan kaikki kunnossa, lapsi juoksee sisällä ympyrää 24/7 ja on päässyt ulos leikkimään vain pari kertaa parin kuukauden aikana. Silloinkin isällä on kuulokkeet päässä ja tabletti kädessä.

Isä karjuu välillä niin, että äiti ja lapsi itkevät.

Vierailija
4/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hakkaa varmaan tuttipullolla seinään tai potkii sängyn päätyä.

Vierailija
5/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heillä muutenkaan tunnu olevan kaikki kunnossa, lapsi juoksee sisällä ympyrää 24/7 ja on päässyt ulos leikkimään vain pari kertaa parin kuukauden aikana. Silloinkin isällä on kuulokkeet päässä ja tabletti kädessä.

Ihmekkään jos tuo sisällä juoksee ja valvoo öisin, jos ei edes ulkoilemaan pääse. Soita heistä neuvolaan. Meillä ainakin näkee oman alueen terveydenhoitajan puhelinnumeron yms netistä. Jos he voisivat vaikka keskustella perheen kanssa ja arvioida lisätoimien tarpeen.

Vierailija
6/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ongelma, johon sä haluat tarttua, on sun oma nukkuminen? Perheessä selvästi monia ongelmia. Ota yhteyttä lastensuojeluun.

Vierailija
7/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sinä ajattelet että voisi tehdä heräilevälle taaperolle? Huumata sen yöksi? Ei vanhemmat varmaan itsekään ole kovin tyytyväisiä tilanteeseen.

Vierailija
8/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa on lasta tai jopa itseään öisin estää heräämästä. Mun lapset ovat kyllä osanneet kiivetä pinnasängystä itse pois jo ennen vuoden ikää.

Riippuu pinnasängystä. Meillä ei ole tuosta kiivennyt pois edes poika, joka kasvoi +2 pituuskäyrällä, ennen kahden vuoden ikää.

Vierailija
9/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen taapero hereillä ja mihin aikaan?

Vierailija
10/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän pinnasänky keskilattialla, ettei pääse potkimaan seinää? Kyllä normaali taapero pystyy hyvin pitämään meteliä myös hakkaamalla niitä pinnoja tai potkimalla seiniä, jos ei pääse pinnasängystä pois.

Vierailija
11/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilyjä yöllä et voi pyytää lopettamaan, mutta ota nyt ihmeessä puheeksi se kolistelu. Kenenkään ei ole pakko kolistella.

Vierailija
12/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on 2-3v ja ajat vaihtelee. Viimeksi noin klo 5 yöllä alkoi riehuminen

Vierailija
13/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarin paikan vaihto voisi auttaa - tuskinpa se taapero siinä yläpuolisessa kämpässä on samassa makkarissa vanhempiensa kanssa ja koska kerrostaloissa yleensä päällekkäiset asunnon on samanlaisia, ap:llakin on useampi makuuhuone.

Taaperoa ei voi estää heräämästä ja jos hän silloin esimerkiksi tosiaan hakkaa tuttipullolla sänkyään tms., niin kuuluuhan se. Ikävä ääni, mutta vaikea estää.

Vierailija
14/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero taaps kirjoitti:

Heräilyjä yöllä et voi pyytää lopettamaan, mutta ota nyt ihmeessä puheeksi se kolistelu. Kenenkään ei ole pakko kolistella.

Minäkin aikuisena herään joskus ja käyn kaapeilla, otan juotavaa tms. mutta en sentään kolistele herran jestas keskellä yötä. Päivällä kolistellaan.

Vierailija
15/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero taaps kirjoitti:

Mites ajattelit, että taaperoa kielletään ja vielä niin, että taapero sen puolinukuksissa yöllä herätessään muistaa?

Vierailija
16/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pinnasängystä. Meillä ei ole tuosta kiivennyt pois edes poika, joka kasvoi +2 pituuskäyrällä, ennen kahden vuoden ikää.

Jos pinnasängyssä on lukittava katto, pois ei pääse. Mun lapset ovat kyllä pystyneet kiipeämään kaikkien esteiden yli, jonka tukevaan yläreunaan ovat molemmin käsin ylettyneet. Sun lapset ovat ilmeisesti hyvin kömpelöitä.

Vierailija
17/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono äänieristys. Kaappien avaus kuuluu liikaa. Jotkut pehmusteet ehkä tarpeen.

Vierailija
18/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhhhhh yöllä kirjoitti:

Taapero taaps kirjoitti:

Minäkin aikuisena herään joskus ja käyn kaapeilla, otan juotavaa tms. mutta en sentään kolistele herran jestas keskellä yötä. Päivällä kolistellaan.

Tämän 2-3 - vuotias taatusti ymmärtää, kun se hänelle selitetään. 😄😄😄

Vierailija
19/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pinnasängyssä on lukittava katto, pois ei pääse. Mun lapset ovat kyllä pystyneet kiipeämään kaikkien esteiden yli, jonka tukevaan yläreunaan ovat molemmin käsin ylettyneet. Sun lapset ovat ilmeisesti hyvin kömpelöitä.

Lukittava katto pinnasänkyyn? Siis lukittava häkki?

Vierailija
20/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukittava katto pinnasänkyyn? Siis lukittava häkki?

Juu, munalukolla kiinni ja avain piiloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä