Naapurin taapero kolistelee öisin
Kaipaisin välillä kunnon yöunia, työkykykin kärsii jo. Mutta yläkerran taapero herää öisinkin kolistelemaan (ihan kuin hakkaisi kaapin ovia tms, sellaista mikä tulee korvatulppienkin läpi). Välillä useita kertoja yössä. Naapurin kanssa juteltu jo pariin otteeseen, ei muutosta.
Mitä seuraavaksi? Muuttaminen ei ole juuri nyt mahdollista.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä naapuri sanoi, että taapero kolistelee keskellä yötä?:D Meillä taapero ainakin vielä pinnasängyssä eikä se sieltä pääse mitään kolistelemaan.
Vaihda makkarin paikkaa, siis sänky toiseen huoneeseen. Ei kuulu äänet niin kovaa, kun ette ole kohdakkain.
Aika vaikeaa on lasta tai jopa itseään öisin estää heräämästä. Mun lapset ovat kyllä osanneet kiivetä pinnasängystä itse pois jo ennen vuoden ikää.
Ongelma ratkennee ajan myötä.
Riippuu pinnasängystä. Meillä ei ole tuosta kiivennyt pois edes poika, joka kasvoi +2 pituuskäyrällä, ennen kahden vuoden ikää.
Jos pinnasängyssä on lukittava katto, pois ei pääse. Mun lapset ovat kyllä pystyneet kiipeämään kaikkien esteiden yli, jonka tukevaan yläreunaan ovat molemmin käsin ylettyneet. Sun lapset ovat ilmeisesti hyvin kömpelöitä.
Lukittava katto pinnasänkyyn? Siis lukittava häkki?
Juu, munalukolla kiinni ja avain piiloon.
Ja siitähän ei ääntä lähde jos taapero ryskyttää sitä kattoa hädissään.
Miksi katto aiheuttaisi hätää vaikka seinät eivät aiheuta hätää?
Jaa. Laitetaanpa sinut yksin lukittuun häkkiin, jossa et pääse edes seisomaan. Kauankohan viihtyisit?
Laitetaan sinut yksin sänkyyn jossa on kolmemetriset laidat ja josta ei siksi pääse pois. Sehän vastaa täysin sitä tilannetta minkä sellainen lapsi kokee joka ei vielä kykene kiipeämään pinnasängyn laidan yli.
Voisin nukkua ihan mielelläni sellaisessa sängyssä, jos minut tultaisiin päästämään sieltä pois kun vain huudan. Eikö teillä huutavaa lasta oteta sängystä pois?
Huomautan, että koirankin pitää häkissä ollessaan mahtua seisomaan, istumaan ja makaamaan.
Saa olla melkoinen pinnasänky, että siinä taaperoikäinen mahtuu vaivatta seisomaan, jos siihen katto on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä naapuri sanoi, että taapero kolistelee keskellä yötä?:D Meillä taapero ainakin vielä pinnasängyssä eikä se sieltä pääse mitään kolistelemaan.
Vaihda makkarin paikkaa, siis sänky toiseen huoneeseen. Ei kuulu äänet niin kovaa, kun ette ole kohdakkain.
Aika vaikeaa on lasta tai jopa itseään öisin estää heräämästä. Mun lapset ovat kyllä osanneet kiivetä pinnasängystä itse pois jo ennen vuoden ikää.
Riippuu pinnasängystä. Meillä ei ole tuosta kiivennyt pois edes poika, joka kasvoi +2 pituuskäyrällä, ennen kahden vuoden ikää.
Jos pinnasängyssä on lukittava katto, pois ei pääse. Mun lapset ovat kyllä pystyneet kiipeämään kaikkien esteiden yli, jonka tukevaan yläreunaan ovat molemmin käsin ylettyneet. Sun lapset ovat ilmeisesti hyvin kömpelöitä.
Häkkisänkyhän se muutenkin on. Tarkoitettu nimenomaan estämään karkailu pois sängystä. Ei siinä muuten olisi "kaltereita" ja korkeita laitoja.
Laidat on siinä siksi, ettei putoaisi. Jos on niin pieni, ettei osaa tulla turvallisesti alas sängystä. Siis turvallisuuden takia, ei häkkinä.
Mikä takaa sen, että laidan yli kiipeämään oppinut lapsi osaa tehdä sen kiipeämisen turvallisesti? Se, että osaa jotain ei tarkoita sitä, että asia olisi turvallinen.
Silloin vaihdetaan matalalaitaisempaan sänkyyn. Todennäköisemmin kiipeämään oppinut lapsi oppii myös tulemaan matalasta sängystä alas turvallisesti, kuin semmoinen joka ei yhtää osaa kiivetä. Pinniksen laidan yli ei ole tarkoitus kiipeillä, se otetaan sitten pois.
Mistä tiedetään, että mikä on optimaalinen pinnasängyn laidan korkeus? Esimerkiksi 40 cm korkea laita pidättelee pientä vauvaa ja 150 cm korkea laita pidättelee 3-vuotiastakin. Laidan korkeus määrittelee käytännössä sen, että kuinka hyvin lapsen tulee osata kiipeillä jotta pinnasängystä voidaan luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkisänkyhän se muutenkin on. Tarkoitettu nimenomaan estämään karkailu pois sängystä. Ei siinä muuten olisi "kaltereita" ja korkeita laitoja.
Sen tarkoitus on estää lasta putoamasta. Siinä vaiheessa kun lapsi osaa tulla sieltä itse pois, on aika joko poistaa pinnoja tai vaihtaa sänkyä. EIKÄ lukita lasta sänkyynsä.
Tekisin lastensuojeluilmoituksen, jos joku tuttuni lukitsisi lapsensa yhtään mihinkään.Teetkö lastensuojeluilmoituksen myös niistä jotka köyttävät lapsensa rattaisiin kiinni päiväunia nukkuessa? Sehän on vielä pahempi ihmisoikeusrikos kuin katollinen pinnasänky. Rattaiden penkkiin kiinni köytetty lapsi ei kykene liikkumaan juuri lainkaan. Todella ahdistava ja järkyttävä tapa kohdella lapsia.
Joo jos joku todella _köyttäisi_ lapsensa yhtään mihinkään, niin kyllä.
Mieti meidän naapuriparkoja, kun 3v rääkynyt koko elämänsä joka yö. Eivät ole tulleet sanomaan mitään, ehkä näkevät minusta, että minä en ole vuosiin nukkunut ja tekisin mitä vain asialle jos se olisi mahdollista. Säälin oikeasti naapureitamme.
Kerrostaloelämä on maailman ihaninta, juurinkin viime viikolla kerrostaloissa asuvat todistivat, n ei muuta kuin nautit.
😂
Minua ei saa rahallakaan tuommoiseen läävään kuin kerrostalo.
Vanhempani asuvat vanhassa kerrostalossa Eirassa, vaikka on ylin kerros ja vanha talo niin äänisaaste on jatkuvaa. Katuvat kun talonsa myivät.
Meillä vähän päälle 1v taapero. On aktiivinen lapsi.
Ulkoillaan paljon, mutta energiaa riittää silti pitkälle iltaan.
Nukkumaan meno ollaan rauhoitettu siihen 20-21, jolloin lapsi menee omaan sänkyyn, iso valo pois.
Välillä riehuu 22 asti. Hakkaa tuttipullolla seinää ja sänkyä. Ei siinä auta välillä sylittelyt eikä puhettakaan vielä sillä tavalla ymmärrä, kun puhellaan että nyt on yö ja ihmiset menevät nukkumaan.
Välillä herää 4-5 aikaan ja kolisestelee sänkyä vesipullolla.
Ei auta lasut, ne luultavasti vain ahdistaisivat vanhempia lisää.
Älä sekoita asiaan sossuja, jos et usko lapsen olevan vaarassa.
Luultavasti vanhemmatkin väsyneitä tilanteeseen. Itsekin olen fyysisesti uupunut, koska kun lapsi alkaa kolistella, nousemme tietysti puolison kanssa vuorotellen katsomaan onko hänellä joku hätä.
Välillä itsekin miettii naapureita, että mitä mahtavat ajatella taaperon yökulkumisesta.
Tuskin onneksi kuitenkaan mitään negatiivista koska kaikilla on itselläänkin pieniä lapsia.
Yleensä saan vain symppaavia tai sääliviä hymyjä kun lähdetään taaperon kanssa ulos. Minä silmäpusseineni ja tukka sotkunutturalla.
Vierailija kirjoitti:
Mieti meidän naapuriparkoja, kun 3v rääkynyt koko elämänsä joka yö. Eivät ole tulleet sanomaan mitään, ehkä näkevät minusta, että minä en ole vuosiin nukkunut ja tekisin mitä vain asialle jos se olisi mahdollista. Säälin oikeasti naapureitamme.
Oletko käyttänyt lääkärissä, eihän tuonut ole millään tavoin järkevää ketään huudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt lääkärissä, eihän tuonut ole millään tavoin järkevää ketään huudattaa.
Mitä lääkäri voi tehdä? Olen hakenut apua, tuloksetta. On normaali ikävaihe, kohta oppii nukkumaan, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avmamma löysi taas tavan alentaa muita ylentämällä itseään :D
Minulla asui naapurissa pariskunta, jonka taaperon suurinta huvia oli ränkyttää postiluukkua. Ihan helvetin rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tarkoitus on estää lasta putoamasta. Siinä vaiheessa kun lapsi osaa tulla sieltä itse pois, on aika joko poistaa pinnoja tai vaihtaa sänkyä. EIKÄ lukita lasta sänkyynsä.
Tekisin lastensuojeluilmoituksen, jos joku tuttuni lukitsisi lapsensa yhtään mihinkään.Teetkö lastensuojeluilmoituksen myös niistä jotka köyttävät lapsensa rattaisiin kiinni päiväunia nukkuessa? Sehän on vielä pahempi ihmisoikeusrikos kuin katollinen pinnasänky. Rattaiden penkkiin kiinni köytetty lapsi ei kykene liikkumaan juuri lainkaan. Todella ahdistava ja järkyttävä tapa kohdella lapsia.
Joo jos joku todella _köyttäisi_ lapsensa yhtään mihinkään, niin kyllä.
Mikä ero on virallisella kaupasta ostettavalla kiinniköyttämisvälineellä ja omatekoisella tai improvisoidulla kiinniköyttämisvälineellä? Jos kerran jälkimmäisestä tule tehdä lasu ja ensin mainitusta ei?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän päälle 1v taapero. On aktiivinen lapsi.
Ulkoillaan paljon, mutta energiaa riittää silti pitkälle iltaan.
Nukkumaan meno ollaan rauhoitettu siihen 20-21, jolloin lapsi menee omaan sänkyyn, iso valo pois.
Välillä riehuu 22 asti. Hakkaa tuttipullolla seinää ja sänkyä. Ei siinä auta välillä sylittelyt eikä puhettakaan vielä sillä tavalla ymmärrä, kun puhellaan että nyt on yö ja ihmiset menevät nukkumaan.
Välillä herää 4-5 aikaan ja kolisestelee sänkyä vesipullolla.
Ei auta lasut, ne luultavasti vain ahdistaisivat vanhempia lisää.
Älä sekoita asiaan sossuja, jos et usko lapsen olevan vaarassa.
Luultavasti vanhemmatkin väsyneitä tilanteeseen. Itsekin olen fyysisesti uupunut, koska kun lapsi alkaa kolistella, nousemme tietysti puolison kanssa vuorotellen katsomaan onko hänellä joku hätä.
Välillä itsekin miettii naapureita, että mitä mahtavat ajatella taaperon yökulkumisesta.
Tuskin onneksi kuitenkaan mitään negatiivista koska kaikilla on itselläänkin pieniä lapsia.
Yleensä saan vain symppaavia tai sääliviä hymyjä kun lähdetään taaperon kanssa ulos. Minä silmäpusseineni ja tukka sotkunutturalla.
Teillä kuitenkin selvästi yritetään. Mutta jos lasta ei viedä edes päivittäin (ehkä edes viikottain) ulos, niin tilanne on jo eri...
En tiedä mikä pinnasänky-keskustelu tämä on, mutta meidän lapselta piti ottaa laita pois 1,5-vuotiaana kun veti käsillään itsensä laidan päälle keikkumaan. Lapsia on erilaisia ja voi kunpa ne voisikin lukita pinnasänkyihin 3-vuotiaiksi asti niin pääsisi itse paljon helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä pinnasänky-keskustelu tämä on, mutta meidän lapselta piti ottaa laita pois 1,5-vuotiaana kun veti käsillään itsensä laidan päälle keikkumaan. Lapsia on erilaisia ja voi kunpa ne voisikin lukita pinnasänkyihin 3-vuotiaiksi asti niin pääsisi itse paljon helpommalla.
Pyydä jotakuta tekemään siihen pinnasänkyyn korkeammat laidat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jotakuta tekemään siihen pinnasänkyyn korkeammat laidat?
Miksi ihmeessä teettäisin tuon ikäiselle korkeammat laidat sänkyynsä? Eikö pinnasängyt ole vauvoille muutenkin tarkoitettu? Ja miten minä nostan 15 kg lapsen 1,5 metrin korkuisen laidan yli?
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä ei lapsen itkusta siis välitetä?
Yleensä hiljaisuuus on 22-07, ja sinä aikana vanhempien tulisi puuttua asiaan jos lapsi meluaa. Toki mieluiten muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hiljaisuuus on 22-07, ja sinä aikana vanhempien tulisi puuttua asiaan jos lapsi meluaa. Toki mieluiten muutenkin
Miten siihen asiaan voi puuttua? Jos laittaa lapselle suukapulan tai huumaa lapsen (=ainoita keinoja varsinaisesti estää huuto) niin siitä tulee lasu, eli se ei ole vaihtoehto.
Teetkö lastensuojeluilmoituksen myös niistä jotka köyttävät lapsensa rattaisiin kiinni päiväunia nukkuessa? Sehän on vielä pahempi ihmisoikeusrikos kuin katollinen pinnasänky. Rattaiden penkkiin kiinni köytetty lapsi ei kykene liikkumaan juuri lainkaan. Todella ahdistava ja järkyttävä tapa kohdella lapsia.