Täytekakku vai moussekakku?
Ainekset on molempiin ja mietin kumman tekisi. Isänpäivälle siis. Moussekakun pohjana olisi keksimuru+ rasva. Täytekakussa pohjana perussienikakku.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:21"]
Mä tykkään ehkä kuitenkin enemmän täytekakusta, moussekakku on niin ällömakea.
[/quote]
Riippuu toki ihan siitä mitä väliin laittaa. Täytekakustakin saa äklömakean jos niikseen.
t. ap
Perinteinen täytekakku, jossa kermavaahtoa ja raikas täyte, esim. säilykepäärynää ja boysenmarjahilloa, hakkaa kyllä mennen tullen moussekakut. Voi kun tämä moussekakkubuumi jo menisi ohi, olen lopenkyllästynyt niihin. Ja aina joka kyläpaikassa ja juhlassa on tarjolla sitä hiivatin moussekakkua!!! "Kun me ei tykätä perinteisestä täytekakusta ollenkaan, kun meistä nämä moussekakut on niin uusia ja ihania". Mitä uutta on moussekakussa, niitähän on ollut jo vuosikymmenet, kysyn vaan?
Tee täytekakku, mutta ällöttävän kostean ja muhjuisen sienikakkupohjan sijasta tee kakku marenkipohjilla, joihin on sekoitettu keksinmurua. Kinuskikissalla on ohje noihin keksi-marenkipohjiin. http://www.kinuskikissa.fi/kinuski-marenkikakku/?hakusivu=1
Moussekakku ennemmin kuin perinteinen täytekakku (=vaalea kakkupohja,jotain banaania tai mansikkaa välissä, kermavaahto jne.)
Sitten jos "täytekakku" on täytteenä esim. moussea, tai suklaakakku herkullisella päällisellä tai muutoin ei-perinteinen-twisti, niin sitten täytekakku.
No joo. Moussekakku tulee. Sitruunainen ja valkosuklainen sellainen.
Jos olisin tehnyt perus täytekakun niin täytteena olisi ollut mascarponea, kermavaahtoa ja vadelmia. Vaniljamaidolla kostutus. En tykkää et täytekakuissa on jotain banaania ja hilloa.
Mä tykkään ehkä kuitenkin enemmän täytekakusta, moussekakku on niin ällömakea.