Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies jää jatkuvasti kiinni valehtelusta?

Vierailija
06.11.2014 |

Mies lähti tänään viikon matkalle. Matkaseura, hotelli, jne ei kuulemma kuulu mulle, riittää, kun tiedän että joku työpaikan juttu. Eilen oli poissa puoleenyöhön. Kun kysyin, missä oli, niin kuulemma veljensä luona hakemassa matkalaukkua 80 km päässä (veli myy laukkuja).

Aamulla katselin laukkua ja sanoin, että tämähän vaikuttaa ihan pätevältä, mitäs maksoit... Ja huomasin, että laukussa olikin jo osoite, miehen isoäidin! Joka asuu meiltä 10 min ajomatkan päässä. Kysyin, että mitäs tämä meinaa, sunhan piti olla siellä toisaalla hakemassa veljeltäsi matkalaukkua.

Mies suuttui ja alkoi haukkua, että olen ihan hullu ja hän ei IKINÄ sanonut hakeneensa laukun veljensä kaupasta...

Minusta tuntuu, että sekoan kohta. Ei ole ainoa kerta, kun mies valehtelee, jää valheesta kiinni ja sitten suuttuu. MITÄ tämä voi olla, mitä teen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ennen kuin oikeesti on liian myöhäistä...

Vierailija
2/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taidat tietääkin jo itse mistä on kysymys. Mullakin on kokemusta tuollaisesta miehestä. On nykyään eksä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:56"]

Jätä se ennen kuin oikeesti on liian myöhäistä...

[/quote]

Liian myöhäistä mihin? Olen raskaana ja yksin vauvan kanssa jääminen ei kuulosta houkuttelevalta sekään. Toisaalta ehkä olisi helpompi, kun ei tarvitsisi stressata miehen menemisiä ja tulemisia.

Vierailija
4/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:01"]

No taidat tietääkin jo itse mistä on kysymys. Mullakin on kokemusta tuollaisesta miehestä. On nykyään eksä.

[/quote]

Olen kysynyt suoraan, että onko sulla joku toinen nainen. Olen kuulemma hullu ja mustasukkainen, kun edes kysyn. Miksei voi vaan sitten sanoa, että kyllä on ja reilusti ottaa eron? Miksi pitää itkettää mua ja piinata?

Vierailija
5/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin tuon viikon asunnon etsimiseen ja pois muuttoon. Pahemmaksi menee, valitettavasti tiedän kokemuksesta. Onneksi itsekin tajusin erota. Voimia!

Vierailija
6/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:03"]

[/quote]

En tunne miestäsi enkä osaa sanoa miksi hän on tuollainen, mutta tuo minun eksäni nimenomaan nautti pettämisestä ja kaksoiselämästä. Ja samat asiat kuulin jos yritin kysellä jotakin. Olen numero 3.

Jaksamista sinulle! Toivottavasti tilanteesi paranee. Ehkä mies ryhdistäytyy kun lapsi syntyy. Jos ei, muista että yksinkin pärjää. Minäkin olen pärjännyt ja minulla on kolme lasta!

Olen kysynyt suoraan, että onko sulla joku toinen nainen. Olen kuulemma hullu ja mustasukkainen, kun edes kysyn. Miksei voi vaan sitten sanoa, että kyllä on ja reilusti ottaa eron? Miksi pitää itkettää mua ja piinata?

[/quote]

Vierailija
7/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:04"]

Käyttäisin tuon viikon asunnon etsimiseen ja pois muuttoon. Pahemmaksi menee, valitettavasti tiedän kokemuksesta. Onneksi itsekin tajusin erota. Voimia!

[/quote]

Joo, no minähän en kodistani lähde. Rahaa on minullakin kiinni asunnossa ja tästä tulee lapsen koti. Mies muuttakoon vosunsa luo, jos joku tästä jonnekin lähtee.

Vierailija
8/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:03"]

[/quote]

En tunne miestäsi enkä osaa sanoa miksi hän on tuollainen, mutta tuo minun eksäni nimenomaan nautti pettämisestä ja kaksoiselämästä. Ja samat asiat kuulin jos yritin kysellä jotakin. Olen numero 3.

Jaksamista sinulle! Toivottavasti tilanteesi paranee. Ehkä mies ryhdistäytyy kun lapsi syntyy. Jos ei, muista että yksinkin pärjää. Minäkin olen pärjännyt ja minulla on kolme lasta!

[/quote]

[/quote]

Joko minä olen niin paska, kuin hän jaksaa tuon tuosta haukkua tai sitten nauttii minun kiusaamisestani tai sitten nauttii valehtelusta ja tuosta mainitsemastasi kaksoiselämästä... Oli miten oli, en ymmärrä, miksi roikkuu minussa, jos on toinen katsottuna. Olen sanonut, kun riitoja on jatkuvasti, että jos ei tässä ole hyvä, niin muuta muualle kinaamaan. Silloin mies vasta hermostuukin...

Se vaan, kun nuo valeet menee ihan älyttömiksi.

Vierailija
9/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei arvosta sinua ja sinäkö haluat elää sellaisen miehen kanssa?!

Ihan kokemuksesta voin sanoa että ei kannata edes yrittää ymmärtää mikä miehen käytöksen taustalla on, koska se ei siitä muuksi muutu. Pahenee ajan kanssa ainoastaan.

Ja on myös todella rankkaa elää perheelämää tuollaisen miehen kanssa. Vaikka tuntuisi kuinka pahalta erota, niin loppujen lopuksi vielä pahemmalta tulee tuntumaan kun jää tuollaiseen suhteeseen.

Jos et itsesi vuoksi osaa tehdä valintoja, niin ajattele edes sitä lasta...

Vierailija
10/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se nyt niin vaikeeta soittaa eri nimellä työpaikalle kun mies on reissussa et onkos Pentti? Ai ei ole, millos tulee? Ai vasta ens vkolla voikos hänelle soittaa suoraan kun olis kiire, hänen autonsa saa hakee tänään huollosta, se valmistu aikasemmin. Onks hän työreissussa vai lomalla, saako kiinni?

Ja veljelle et Pentti sano et haki sulta laukut eilen mut jäi valheesta kiinni et ei vissiin näkynyt, sillä taitaa olla toinen nainen ja mitenhän meidän vauvan kanssa käy. Voi hitsi. Ja mummulle et saiko se Pentti laukun haettua? AI sai, no sano kyllä et veljeltään hakee, taisi valehdella kun sillä taitaa olla toinen nainen. Ja meille vauva tulossa, voi voi.

Teot näkyviksi. Ei oo vaikeeta ellet provoo. Ja ei, mun ei oo koskaan tarttenut leikkiä neiti Marplea, mä lähden eka merkistä meneen.

Vierailija
11/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:14"]

Miehesi ei arvosta sinua ja sinäkö haluat elää sellaisen miehen kanssa?!

Ihan kokemuksesta voin sanoa että ei kannata edes yrittää ymmärtää mikä miehen käytöksen taustalla on, koska se ei siitä muuksi muutu. Pahenee ajan kanssa ainoastaan.

Ja on myös todella rankkaa elää perheelämää tuollaisen miehen kanssa. Vaikka tuntuisi kuinka pahalta erota, niin loppujen lopuksi vielä pahemmalta tulee tuntumaan kun jää tuollaiseen suhteeseen.

Jos et itsesi vuoksi osaa tehdä valintoja, niin ajattele edes sitä lasta...

[/quote]

Yritänkin miettiä, mikä lapsen kannalta olisi parasta. Onko se ydinperhe sitten paras ratkaisu, jos vanhemmilla on koko ajan skismaa ja ärsytys päällä. Toisaalta, eron jälkeen, sitten kun lapsi on isompi, hän joutuu isäänsä tavatessaan ihan yksin isänsä mielivallan ja vaikutuksen alle enkä minä voi sitä mitenkään kontrolloida.

Vierailija
12/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:03"]

Olisko se nyt niin vaikeeta soittaa eri nimellä työpaikalle kun mies on reissussa et onkos Pentti? Ai ei ole, millos tulee? Ai vasta ens vkolla voikos hänelle soittaa suoraan kun olis kiire, hänen autonsa saa hakee tänään huollosta, se valmistu aikasemmin. Onks hän työreissussa vai lomalla, saako kiinni? Ja veljelle et Pentti sano et haki sulta laukut eilen mut jäi valheesta kiinni et ei vissiin näkynyt, sillä taitaa olla toinen nainen ja mitenhän meidän vauvan kanssa käy. Voi hitsi. Ja mummulle et saiko se Pentti laukun haettua? AI sai, no sano kyllä et veljeltään hakee, taisi valehdella kun sillä taitaa olla toinen nainen. Ja meille vauva tulossa, voi voi. Teot näkyviksi. Ei oo vaikeeta ellet provoo. Ja ei, mun ei oo koskaan tarttenut leikkiä neiti Marplea, mä lähden eka merkistä meneen.

[/quote]

Miehellä on sellainen työ, että sinne työpaikalle ihan turha soittaa. Mies on yksinään alue-edustaja tällä alueella ja puhelut menee suoraan hänen kännykkään. Toimisto on toimistohotellissa, jossa miehellä ei varsinaisesti ole työkavereita, tuttuja toisista firmoista toki, mutta koska mies on muutenkin tosi epäsäännöllisesti toimistossaan, ei ne osaa mitään sanoa. Jos mä soitan sinne firman pääkallopaikalle toiselle puolelle Suomea, ne ei taatusti tiedä mitään siitä, missä mies huinii, koska tämä ei ole suostunut ylläpitämään firman sähköistä kalenteria ja ohjaavat puhelun vain miehen kännykkään.

Työmatka o n nyt olevinaan miehen joidenkin muissa yrityksissä työskentelevien kontaktien kanssa. Ja mullehan ei kuulu, mitä ne muut yritykset on, kuulemma.

Miehen veljelle ei auta soittaa. En nyt ala tässä tarkemmin selostaa, mutta sse on lievästi sanottuna erikoinen tyyppi ja taatusti valehtelee veljensä puolesta.

Isoäidin luokse sen sijaan ajattelin mennä käymään ja kertoa koko jutun.

Vierailija
13/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:03"]

Olisko se nyt niin vaikeeta soittaa eri nimellä työpaikalle kun mies on reissussa et onkos Pentti? Ai ei ole, millos tulee? Ai vasta ens vkolla voikos hänelle soittaa suoraan kun olis kiire, hänen autonsa saa hakee tänään huollosta, se valmistu aikasemmin. Onks hän työreissussa vai lomalla, saako kiinni? Ja veljelle et Pentti sano et haki sulta laukut eilen mut jäi valheesta kiinni et ei vissiin näkynyt, sillä taitaa olla toinen nainen ja mitenhän meidän vauvan kanssa käy. Voi hitsi. Ja mummulle et saiko se Pentti laukun haettua? AI sai, no sano kyllä et veljeltään hakee, taisi valehdella kun sillä taitaa olla toinen nainen. Ja meille vauva tulossa, voi voi. Teot näkyviksi. Ei oo vaikeeta ellet provoo. Ja ei, mun ei oo koskaan tarttenut leikkiä neiti Marplea, mä lähden eka merkistä meneen.

[/quote]

Miehellä on sellainen työ, että sinne työpaikalle ihan turha soittaa. Mies on yksinään alue-edustaja tällä alueella ja puhelut menee suoraan hänen kännykkään. Toimisto on toimistohotellissa, jossa miehellä ei varsinaisesti ole työkavereita, tuttuja toisista firmoista toki, mutta koska mies on muutenkin tosi epäsäännöllisesti toimistossaan, ei ne osaa mitään sanoa. Jos mä soitan sinne firman pääkallopaikalle toiselle puolelle Suomea, ne ei taatusti tiedä mitään siitä, missä mies huinii, koska tämä ei ole suostunut ylläpitämään firman sähköistä kalenteria ja ohjaavat puhelun vain miehen kännykkään.

Työmatka o n nyt olevinaan miehen joidenkin muissa yrityksissä työskentelevien kontaktien kanssa. Ja mullehan ei kuulu, mitä ne muut yritykset on, kuulemma.

Miehen veljelle ei auta soittaa. En nyt ala tässä tarkemmin selostaa, mutta sse on lievästi sanottuna erikoinen tyyppi ja taatusti valehtelee veljensä puolesta.

Isoäidin luokse sen sijaan ajattelin mennä käymään ja kertoa koko jutun.

Vierailija
14/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Pilaat vain oman elämäsi tuon kanssa. Aina saat epäillä ja suuttua valehtelusta. Lopulta kun vielä lapsen teet tuolle, niin yksin pyörität kaikkea kun toiseen ei voi tippaakaan luottaa. On muuten rankkaa pyörittää perheen arkea, kun toiseen ei voi tippaakaan luottaa. Valitettavasti olen kokenut ja syvästi katunut.

Vierailija
15/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöpöpö. Viikon lomasta pitää ilmoittaa työnantajalle. Voit olla reklamoiva ja hurjistunut asiakas ja pyytää miehesi ottavan välittömästi yhteyttä numeroon x eli kympin Prepaid. Ja kuunnella viestit kun jostain syystä ei vastata. Asiat saa aina selville, hyvällä tai pahalla. Toi äijä ei ole mistään kotoisin, en ehkä näkis tuotakaan vaivaa. Paperit valmiiksi kun reissusta tulee ja hommatkoon kutukämpän. Karttaisin myös mahdollisia bakteereja. Jos sulla olis selkeemmät rajat alusta lähtien niin tietäisit miten toimia tai et olisi tässä tilanteessa. Opi ja juokse, elämä kantaa. Ja vaikka sä heittäsit tän läpällä, joku ehkä oppii pitämään puolensa. Reiluus on rakkautta arvokkaampaa. Rakkaus sallii, reiluus antaa toleranssille rajat. Tsemiä.

Vierailija
16/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:37"]

Höpöpöpö. Viikon lomasta pitää ilmoittaa työnantajalle. Voit olla reklamoiva ja hurjistunut asiakas ja pyytää miehesi ottavan välittömästi yhteyttä numeroon x eli kympin Prepaid. Ja kuunnella viestit kun jostain syystä ei vastata. Asiat saa aina selville, hyvällä tai pahalla. Toi äijä ei ole mistään kotoisin, en ehkä näkis tuotakaan vaivaa. Paperit valmiiksi kun reissusta tulee ja hommatkoon kutukämpän. Karttaisin myös mahdollisia bakteereja. Jos sulla olis selkeemmät rajat alusta lähtien niin tietäisit miten toimia tai et olisi tässä tilanteessa. Opi ja juokse, elämä kantaa. Ja vaikka sä heittäsit tän läpällä, joku ehkä oppii pitämään puolensa. Reiluus on rakkautta arvokkaampaa. Rakkaus sallii, reiluus antaa toleranssille rajat. Tsemiä.

[/quote]

Millä mä laitan rajoja, kun mies teke mitä haluaa? Reiluahan miehen toiminta ei ole - mutta perustelee sitä sillä, että mä en ole reilu, kun sitä ja tätä... Mies on tosi taitava kääntämään kaikki asiat niin, että vika on aina jossakussa muussa. Ja sitten hän syyttääkin sellaisesta minua. En vaan jaksa enää... Ei, ehkä tämä ei ole sen arvoista, kun ei tässä ole enää mitään, millä olisi mitään arvoa. Paitsi lapsi.

Vierailija
17/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:14"]

Jätä se. Pilaat vain oman elämäsi tuon kanssa. Aina saat epäillä ja suuttua valehtelusta. Lopulta kun vielä lapsen teet tuolle, niin yksin pyörität kaikkea kun toiseen ei voi tippaakaan luottaa. On muuten rankkaa pyörittää perheen arkea, kun toiseen ei voi tippaakaan luottaa. Valitettavasti olen kokenut ja syvästi katunut.

[/quote]

No lapsihan on jo tulossa. Mutta lapsesta olen iloinen.

Miten käytännössä tällaisen isän ja lapsen tapaamiset, onko sulla siitä kokemusta? Tuleeko lapsesta yhtä kieroutunut, kun joutuu viettämään kahdestaan tuollaisen miehen kanssa aikaa, ehkä jopa joka toisen viikon?

Vierailija
18/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:44"]

[/quote]

Miten käytännössä tällaisen isän ja lapsen tapaamiset, onko sulla siitä kokemusta? Tuleeko lapsesta yhtä kieroutunut, kun joutuu viettämään kahdestaan tuollaisen miehen kanssa aikaa, ehkä jopa joka toisen viikon?

[/quote]

Joka toiseen viikkoon en suostunut. Ihan jo siltä pohjalta, ettei mies osaa ajatella lapsen parasta monessakaan asiassa. Lapsi ei ole oppinut tuota tyhjän lupailua, lupauksien pitämättömyyttä ja jälkeenpäin valehtelua kuitenkaan. Ilmeisesti kun lapselle ei jostain kumman syystä tarvitse lupailla mitään tai valhdella asioist. Lapsi on hieman alle 6vuotias, joten jatkosta en tiedä, yleensähän lapset kasvaa vanhempiensa kaltaisiksi, niin hyvässä kuin pahassakin. Minulla on nykyään uusi mies ja hän on kyllä parempi miehen ja ihmisen malli lapselle, toivottavasti lapsi kasvaa sen mukaan, ei ex-miehen.

Vierailija
19/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä kääntää asiat toisen syyksi, suuttuu, haukkuu ja syyttää hulluksi, että toinen kuvittelee. Ja pettäjä epäilee, että puoliso pettää. Enempää todisteita ei kannata kaivella. Minä mietin omalta kohdaltani, että tätäkö minä haluan elämältä? Tähänkö tyydyn, kulissit, toveruus, yhteisomistus ja kummallakin oma elämä, saisi tehdä mitä haluaisi..

Noup. Räjäytin koko kuvion. En tiedä mitä haluan mutta en tätä. Haluan elää täysillä ja tuntea, rakastaa puhtaasti, ilman vilppiä ja huonoa omatuntoa. Niin, että happi kulkee vapaasti ja ilmavirta tuntuu kasvoilla. Nousta ilmaan tai pudota, kunhan se tuntuu joka solussa.

Voi taivas. Viiden vuoden kuluttua, löysin elämäni rakkauden. Puolisoni. En nyt kymmenen vuodenkaan jälkeen unohda kuinka rakastan. Se tuntuu, tunne on läsnä joka hetki. En liioittele, dramatisoi, se vaan menee näin. Olisin menettänyt tämän mahdollisuuden jos olisin tyytynyt vähempään. Onneksi valitsin toisin.

Vierailija
20/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

Joka toiseen viikkoon en suostunut. Ihan jo siltä pohjalta, ettei mies osaa ajatella lapsen parasta monessakaan asiassa. Lapsi ei ole oppinut tuota tyhjän lupailua, lupauksien pitämättömyyttä ja jälkeenpäin valehtelua kuitenkaan. Ilmeisesti kun lapselle ei jostain kumman syystä tarvitse lupailla mitään tai valhdella asioist. Lapsi on hieman alle 6vuotias, joten jatkosta en tiedä, yleensähän lapset kasvaa vanhempiensa kaltaisiksi, niin hyvässä kuin pahassakin. Minulla on nykyään uusi mies ja hän on kyllä parempi miehen ja ihmisen malli lapselle, toivottavasti lapsi kasvaa sen mukaan, ei ex-miehen.

[/quote]

No juuri tuota pelkään. Että lapsi on sitten isompana joka toinen viikko miehen armoilla enkä pysty yhtään sinä aikana pehmentämään tai estämään miehen tyhjiä lupailuja. Kuulin nimittäin miehen äidiltä, että miehen oma isä oli pojalleen sellainen, että keksi kaikkia hauskoja juttuja, mitä voisivat tehdä ja minne mennä - ja yleensä kävi niin, että lupailuiksi jäi ja mies pettyi lapsena kerta toisensa jälkeen.

Pakottaako joku viranomainen tilanteen siihen, että lapsen oltava vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän