Paras letkautus amiksen suusta
Kaveri (amis) oli kerran kylässä ja ihasteli sitä että meillä on kaks vessa ja kylppäri erikseen. "Olispa meilläkin ku niistä ei tarvii maksaa vuokraa kun vuokra sopimuksessa lukee et 2h + keittiö", niin me asutaan omassa kämpässä.
Kommentit (141)
Mun exäni nuoruudestani oli helvetin tyhmä mies. En yhtään ymmärrä mitä näin hänessä, kaduttaa. Mutta siis, muutin hänen luokseen ja purin tavaroitani kylppäriin. Laitoin tampax-paketin hyllyyn josta ex riemastui, käänteli pakettia kädessään ja ihmetteli kovasti mitä on tampaxit, mihin ne laitetaan (!!) ja miksi (!!!). Piti sitten selittää hänelle.
Olin kerran aikoja sitten kahden amiksen työkaverin kanssa syömässä ruokalassa. Toinen heistä oli raskaana ja alkoi isoon ääneen kirota, kun ei tiennyt kuka lapsen isä on. Ite lähinnä järkytyin ja onneksi oli ruokaa suussa, etten ehtinyt sanoa mitään, kun tämä toinen alkoi suureen ääneen kompata, että niin hänelläkin oli ekan lapsen kanssa, mutta toisen lapsen kohdalla oli jo melko varma isästä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:56"]
No mä olen käynyt lukion ja on hyvä työpaikka. Silti halusin vaihtaa alaa ja opiskelin itselleni toisen ammatin ammattiopistossa. Tyhmeninköhän?
[/quote]
"Hyvä työpaikka" lukiopohjalta? Millähän vuosikymmenellä tämä tapahtui?
[/quote] Minunkin mies on työssä josta tienaa lähemmäs 50k vuodessa, ihan yo-papereilla, "ihan hyvä" työpaikka minusta!
Ystäväni ei tiennyt kartalla ja teoriassa Afrikan ja Amerikan eroa. Se hieman hämmensi minua...
Ei käy tuomitseminen koulutuksen tai työn takia, kaikkia tarvitaan. :)
Netistä joskus luin hauskan tositapahtuman. Ei siis omakokemaa. Eräs mies mietiskeli onkohan Biltema auki sunnuntaisin, siihen vastasi toinen että onhan se! No mies siihen että mistähän tiedät? Toinen mies vastasi: Oon amis. Kysyjä päätti lähteä tarkastamatta asiaa Biltemaan, koska oli sen verran vahvat perustelut :D
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:50"]Vaikka sulla olisi mikä koulutus, niin jos sä teet tänne näitä amis aloituksia, niin olet sivistymätön ja sosiaalisesti heikkolahjainen. [/quote] aivan näin!!!
[/quote]
Voi voi ottaapa koville...!;) Näähän on ihan parhaita. Naurattaa... koko ketju...
Voi jumalauta! En tiedä onko joku sanonut samasta asiasta ennenkin, mutta totta kai amiksesta löytyy niitä "tyhmempiä" koska heidän keskiarvonsa ei riitä lukioon. Silloin tietenkin heitä on prosentuaalisesti enemmän amiksessa. Valinta lukion ja amiksen välillä keskiarvon riittäessä tulee tehdä oman kiinnostuksen perusteella. Ymmärsin toki että ketjun ideana oli kertoa hauskoja kommentteja, ei haukkua amiksia.
Täällä näköjään Suomen älymystö kokoontuu, kommenteista päätellen. ;O)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:41"]
Paljonko teillä oli sairaanhoitaja hakijat keskiarvo että pääsitte pääsykokeisiin? Mikäköhän oli alin pisteraja pääkaupunki seudulla? Itse en päässyt edes niihin...
[/quote]
Millä todistuksella haet? Ammattikoulu vai lukio? Olen itse jo valmistunut sairaanhoitaja, joten tämän vuoden pistemääriä en osaa sanoa, netistä ne löytyvät varmasti hyvinkin näppärästi googlailun tuloksena. Nehän saattavat vaihdella radikaalistikin eri vuosina. Itse hain vuonna 2008 ja pääsykokeisiin kävi kutsu 28 koulumenestyspisteellä sekä viisi pojoa tuli ensisijaisesta hakutoiveesta, joten aloituspisteeni pääsykokeisiin olivat 33/35. Kouluun heilahti ovet 94 pisteellä. Stadiin ja Tampereelle on kaikista vaikein päästä ja täytyykin olla aika hyvät lähtöpisteet. Joku vuosi pääsykokeisiin ei päässyt mikäli ei ollut lähellä täysiä koulumenestyspisteitä, mutta kuten sanoin, vaihtelee hakuvuoden ja ajankohdankin (syksy, kevät) mukaan. Lisäksi Oulu, Turku, Tampere, Jyväskylä, Kuopio (suurehkommat kaupungit) omaavat melko korkeat pisterajat. Mikäli mielit kuitenkin hoitoalalle, kannattaa koittaa hakea pienempien kaupunkien kouluihin. Laurea Porvoo tai ehkä Lohja? Miten olisi "hieman" kauempaa vaikkapa HAMK? Mikäli pk-seudun läheisyys välttämätön. Tsemppiä hakukokeisiin!
"Saarakin sai lapsen 90-vuotiaana, ei se nyt ihme ole jos viiskymppisestä tulee äiti."
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:22"]
Kateelliset panettelee. Töissä katseli putkimiehen tilinauhaa. Kertymä 10 kk oli 60 000 €. Maistuis varmaan sullekin?
[/quote]
Raha kyllä, työ ei.
Minä en ole yliopistossa sellaisella alalla, että tietäisin varmasti tienaavani huimia summia tulevaisuudessa. Olen täällä koska rakastan tietoa :D
Kyllä siis yliopistoltakin valmistuu kovapalkkaisiin töihin: kauppakorkeasta, oikiksestä, lääkiksestäkin ja Otaniemestä varsinkin. Oma mieheni on "pelkkä" amk-insinööri ja tienaa vuodessa saman kuin tämän esimerkin putkimies. Duunari voi tienata hyvin, mutta ei paljon pelkällä palkkatyöllä. Raja tulee nopeasti vastaan, kun taas korkeammalla koulutuksella ihminen omaa laajemman tietopohjan ja mahdollisuus on moneen erilaiseen työhön ja moneen erilaiseen tilipussiin.
Minun työmatkani julkisilla kulkee erään ammattioppilaitoksen autopuolen ohi ja kyllä sieltä bussiin hyppää sellaista sakkia että jo ulkonäöstä voi päätellä paljon. Valitettavasti! Ne tyypit on kuin eri planeetalta kuin mitä esim. keskustan lukiossa näkee.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:03"]
"Jos mulla ei olis kahta lasta voisin olla vaikka lääkäri", jep ne lapsethan esti sen opiskelun...
[/quote]
äidilläni on kolme lasta ja hän luki aikuisiällä uuteen ammattiin lääkäriksi samaan aikaan kun odotti nuorinta veljeäni. Pisteet siitä kyllä hänelle, sitkeästi jaksoi opiskella ja toteuttaa unelmansa :)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:22"]
Kateelliset panettelee. Töissä katseli putkimiehen tilinauhaa. Kertymä 10 kk oli 60 000 €. Maistuis varmaan sullekin?
[/quote]
Ja rassata niitä putkia ammatikseen? E kiitos.
[/quote]
Eli et edes tiedä mitä putkimies tekee..
Mistä se Daavid sinne Raamattuun on tullut. Kirjoittaja eli Jumala on sitä miettinyt siinä samalla luodessaan vai?
Ex pamautti, että teillä yliopistolla on niin helppoa, kun käytte 4-5h päivässä luennoilla ja luette sitten kirjoja kotona ja kirjoitatte jotain.
No joo, elämäntapatyötön on hän.
Tunnen toisaalta yhden ihan oppikoulun käyneen, todella fiksun tyypin.
Samoin kohtuu... yksinkertaisia korkeakoulutettuja. Joku taisi sanoa, että DI:stä tulee johtajia jne.
up