Syömishäiriöfoorumi aikuisille?
Onkohan olemassa sh-foorumia aikuisille? Olisi kiva jakaa tuntoja ja ajatuksia, mutta iso osa sairastavista on nuoria, joilla elämäntilanne on kovin erilainen kuin perheellisellä. Saa olla tunnettu tai pienempi, salattu foorumi, jos joku osaa vinkata.
Kommentit (16)
höyhentä parjataan usein, mutta siellä on paljon aikuisia ja myös perheellisiä.
Syömishäiriöliitolla on keskustelupalsta! Nykyään on melko hiljainen, mutta siellä voi hyvin jakaa fiiliksiään!
Äh sori, ei ole salattu:( luin huolimattomasti aloitusviestin..
Sylin ja Suomi24-palstan tiesinkin. Mitenhän vaikeaa olisi luoda itse uusi keskustelufoorumi...?
Ap
Ei siis tarvitse olla salattu, mutta tarkoitin, että saa olla jokin tuollainen pienempikin, ei välttämättä mikään tunnettu. Opiskeluaikoina olin mukana tosi kivalla palstalla, siellä oli aivan mahtava ryhmähenki. En kuitenkaan löydä palstaa enää (Heijastuksia nimeltään), ja taidan olla jo auttamattomasti liian vanhakin sinne :)
Sylin keskustelupalsta oli aktiivinen aikoinaan ja siellä oli hyvä ryhmähenki. Nyt siellä jyllää välillä provoja ja vakkaritkin ymmärtävät toistensa jutut välillä puolitahallaan väärin ja mieltä pahoitellaan ahkerasti. Lisäksi kirjoittelu ei ole millään muotoa kenenkään paranemista tukevaa, vaan vähän sellaista "voi minua poloista, olen niin sairas, en voi tälle mitään, en vaan pysty, en jaksa, en voi parantua". Ja jos jollekin tapahtuu jotain hyvää elämässä niin siitä saa lähinnä vittuilua osakseen. Tyypit kilpailevat välillä rivien välissä sillä kuka on sairain, välillä sillä kuka osaa parantua parhaiten. Rankka moderointi (mistään ei saanut aloittaa uutta ketjua) aktiivisemman palstan aikana johti siihen ettei aloituksia enää uskalleta ilmeisesti tehdä koska vastaus on vaan että "tästä on jo keskusteltu".
Syömishäiriöisten läheisille on suljettu palsta, mutta syömishäiriöisten tekstit näkee kuka tahansa. Ei ole kiva kirjoittaa senkään takia, jos vaikka joku tunnistaa.
Tää on vain minun näkemykseni siitä miksi sylin palsta on kuollut, eriäviä saa esittää. Minäkin olen perheellinen syömishäiriöinen, sairastuin joskus 16 vuotta sitten.
Nostan vielä ketjua, jos täällä olisi muita samassa tilanteessa (eli perheellisiä, joilla sh) olevia paikalla :).
Ap
Mä olen yksinelävä kolmekymppinen sinkku ja kärsin bulimiasta. Kieltämättä itseäkin harmittaa syömishäiriötiedon keskittyminen nuoriin. Mä en osaa oikein samaistua enää murrosiän ja varhaisnuoruuden juttuihin. En tarkoita ettäkö nuorten syömishäiriöt eivät olisi vakava asia, mutta jotenkin aikuisena se alkaa olla vähän syvemmällä kuin murrosiän/aikuistumisen aiheuttama kipuilu tai joidenkin laihojen mallien ihailu.
Facebookissa on paranemismyönteinen ryhmä, Sensepiration nimeltään. Ikähaarukka on laaja, tosin enemmän noin parikymppisiä mutta ryhmään kuuluu myös perheellisiä. Viime aikoina ollut vähän hiljaisempi tosin.
Onpa harmi, että Sylin palsta on muuttunut noin paljon, siellä itsekin nuorempana kirjoittelin. Sairastuin itse aikuisiän anoreksiaan vasta yli kaksikymppisenä, nyt olen 10 vuotta vanhempi ja kahden pienen lapsen äiti.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:04"]Onpa harmi, että Sylin palsta on muuttunut noin paljon, siellä itsekin nuorempana kirjoittelin. Sairastuin itse aikuisiän anoreksiaan vasta yli kaksikymppisenä, nyt olen 10 vuotta vanhempi ja kahden pienen lapsen äiti.
[/quote]
Tässä siis Ap.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 06:30"]Sylin keskustelupalsta oli aktiivinen aikoinaan ja siellä oli hyvä ryhmähenki. Nyt siellä jyllää välillä provoja ja vakkaritkin ymmärtävät toistensa jutut välillä puolitahallaan väärin ja mieltä pahoitellaan ahkerasti. Lisäksi kirjoittelu ei ole millään muotoa kenenkään paranemista tukevaa, vaan vähän sellaista "voi minua poloista, olen niin sairas, en voi tälle mitään, en vaan pysty, en jaksa, en voi parantua". Ja jos jollekin tapahtuu jotain hyvää elämässä niin siitä saa lähinnä vittuilua osakseen. Tyypit kilpailevat välillä rivien välissä sillä kuka on sairain, välillä sillä kuka osaa parantua parhaiten. Rankka moderointi (mistään ei saanut aloittaa uutta ketjua) aktiivisemman palstan aikana johti siihen ettei aloituksia enää uskalleta ilmeisesti tehdä koska vastaus on vaan että "tästä on jo keskusteltu".
Syömishäiriöisten läheisille on suljettu palsta, mutta syömishäiriöisten tekstit näkee kuka tahansa. Ei ole kiva kirjoittaa senkään takia, jos vaikka joku tunnistaa.
Tää on vain minun näkemykseni siitä miksi sylin palsta on kuollut, eriäviä saa esittää. Minäkin olen perheellinen syömishäiriöinen, sairastuin joskus 16 vuotta sitten.
[/quote]
Haluatko kertoa, mistä päin olet ja kirjoitteletko itse jollakin palstalla? :)
Ap
Harmi että kaikki jotka itse tiedän on jotenkin todella ankeita paranemisprosessin kannalta... Tai meno on enemmän pro-ana, vaikka paranemisketjuja/alueita toki löytyykin. Itseäkin kiinnostaisi nimenomaan sellaiset joiden vuoksi ei tule ajauduttua taas sinne syvimpiin syövereihin ja kadehtia muiden 100 kalorin ruokalistoja :(
Sylin palstalla kävin aktiivisesti noin 10 vuotta sitten, harmi kuulla jos on mennyt siitä alaspäin. Suomi24 on ollut aina ihan menetetty tapaus, Elleissä on joskus ihan ok keskustelua ollut.
Up