kasvojen pesu aamulla
Voisiko joku kertoa mulle miksi ne kasvot pitää aamulla pestä?
Käyn usein illalla suihkussa ja siinä tulee kasvot pestyä samalla. Ei kai ne yön aikana ehdi likaantua? Ja jos sillä on merkitystä, niin en meikkaa ollenkaan.
Tullut vaan noista peseytymiskeskusteluista mieleen, kun moni sanoo pesevänsä kasvot aamuisin...
Kommentit (12)
Kun omaa rasvaisen ihon niin aamulla pakko pestä. Kuivaihoiset ei aina tätä ymmärrä.
Mä en pese. Nuorelta näytää, just oma pomo luuli, että oon vasta 35 ja muutkin luulee, kymmenenkin vuotta pois.
N42
Yön aikana iho hikoilee ja hilseilee älyttömän paljon. Pyyhi kasvot aamulla vanulapulla jossa kasvovettä ja katso tuleeko likaa
Iho erittää yön aikana talia. Jos sitä ei puhdista, ihohuokoset tukkeutuvat.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:30"]
[/quote]
No ei tukkeudu. Vai missä ne mun finnit on?? Tai toisaalta tuolla perusteella vois välttää finnit pesemällä kasvoja. N42
Itse putsaan kasvovedellä aamulla ja illalla sitten kunnon pesu.
Lopetin joskus yli 10 vuotta sitten kasvojen pesun aamulla ja sen seurauksena ennen hilseilevä iho on pysynyt kunnossa läpi vuoden. Joskus olen maininnut tästä kosmetiikkamyyjille, jotka ovat pääsääntöisesti näyttäneet kauhistuneelta. Miksi ihmeessä pitäisi pestä, jos ihoon ei näytä tulevan näppyjä tai suurentuneita ihohuokosia? Kasvoillani ei myöskään ole juuri lainkaan ryppyjä, vaikka olen jo keski-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:35"]
[/quote]
No ei tukkeudu. Vai missä ne mun finnit on?? Tai toisaalta tuolla perusteella vois välttää finnit pesemällä kasvoja. N42
[/quote]
Ihohuokosten tukkeutuminen ei ole sama kuin finnit. Eli ei välttämättä tule finnejä vaikka ihohuokoset tukkeutuukin. Kyllä kaikki ilmansaasteet sinne ihohuokosiin menee ja täten ne tukkeutuu ja pitäisi putsata säännöllisesti, iho pysyy kirkkaana ja hyvänä. Ja finnit/akne on usein tai oikeastaan aina hormonaalista, joten "niiden peseminen (mitenköhän sekin tehdään)" ei auta, mutta auttaa siihen ettei pöpöt leviä ja tuki huokosissa enempää . Luulisi noin vanhan tietävän tämän.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:22"]Yön aikana iho hikoilee ja hilseilee älyttömän paljon. Pyyhi kasvot aamulla vanulapulla jossa kasvovettä ja katso tuleeko likaa
[/quote]
Mitä se vähäinen lika haittaa?
Finnejäkään ei ole ollut ja iho on satunnaista kuivuutta lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Enemmän sitä likaa jää vanulappuun silloin iltaisin, jos joskus erikseen puhdistan.
Ap
Ei pidä - vaan VOI halun mukaan pestä. :)
Itse pesen koska laitan yöksi ravinteikasta kasvorasvaa (hoitaa aknea ja syväkosteuttaa).
Aamulla on hyvä pestä se pintarasvaisuus miedolla pesuaineella pois että voi meikata sen jälkeen (en siis rasvaa aamulla - meikkaan puhtaan kuivan naaman).
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:35"]
[/quote]
[/quote]
Ihohuokosten tukkeutuminen ei ole sama kuin finnit. Eli ei välttämättä tule finnejä vaikka ihohuokoset tukkeutuukin. Kyllä kaikki ilmansaasteet sinne ihohuokosiin menee ja täten ne tukkeutuu ja pitäisi putsata säännöllisesti, iho pysyy kirkkaana ja hyvänä.
[/quote]
Tätä mä juuri olenkin miettinyt, että kun suurin osa nukkuu yönsä sisätiloissa, niin ei kai ne ilmansaasteet ym. pölyt yöllä likaa kasvoja ja tuki huokosia. Parempi siis illalla putsata ja antaa ihon levätä yön ja aamun? :)
Ap
Tyyny ei välttämättä ole puhdas joten siitä voi tarttua monen yön liat puhtaaseen naamaan. Meikki pysyy myös paremmin kasvoilla kun pesee kasvot aamulla.