Miksi kukaan haluaa lapsia alle vuoden ikäerolla???!!!
Siis en ihan oikeasti ymmärrä naisia jotka haluaa heti toisen perään? Olkaa kilttejä ja kertokaa mulle MIKSI? FB äiti rymiä seuranneena olen huomannut todella monta jotka ovat tulleet uudelleen raskaaksi, kun edellisestä synnytyksestä on 2kk.... Miten te jaksatte? Vai uskooko joku oikeasti, että täysimetys on varma raskauden ehkäisy?
Kommentit (34)
Karmeeta seurata eräitä perheitä lähipiirissä, jossa on etukäteen vakaasti päätetty että kolme lasta hankitaan. Piste. Eka lapsi oli koliikki, kaksi ensimmäistä vuotta valvottiin yöt ja päivät ja tuskailtiin kuinka raskasta ja vaikeaa oli. Noh, sitten 3v päästä tuli vauva numero 2. Sama tuska päällä, koliikkia refluxia ties mitä. Elämä tuntui olevan pelkkää taistelua päivästä toiseen. Lisäksi perhe kohtasi työttömyyttä ja taloudellisia vastoinkäymisiä. Nyt sitten vauva nro 3 on tulossa. Elämä tuntuu olevan pelkkää tappelua kaiken ja kaikkien kanssa.
Mm oma perheeni on saanut heiltä lokaa päälle siitä kun meillä on "vain" yksi lapsi ja elämä on mukavaa matkusteluineen yms. "hyvä teidän on kun..." Niinpä, elämä on valintoja. Metsään menee jos kaiken tekee vain tunteella järkeä käyttämättä.
AP.. Siis samaa mieltä #17 kanssa
No ehkäsy on jumalan vastaista
Mulla on kolme samana vuonna syntynyttä lasta :)
1v3kk ikäeroa, esikoinen on nyt vasta ekaa kerta "hankala" kun täytti juur 8v. myönnän että en tän kokemuksen valossa olis halunnut tuota ikäeroa, koska kakkonen huusi 6kk ja nukkui ekat kuukaudet 45min pätkissä ja loput huusi. oli siis sairas, mutta oli jaksaminen tosi kortilla kun mies oli reissuhommissa.
kakkosen ja kolmosen välillä 3v4kk, tässähän tää menee ihan näppärästi. nykyään on kaksi koululaista ja yksi päiväkodissa ja vielä meidän joukkoon mahtuisi yksi.
Apua, miks vanhemmat puhuu lapsistaan kakkosina ja kolmosina? Kuulostaa kuin lapset olisi jotain suorituksia..
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:34"]
Apua, miks vanhemmat puhuu lapsistaan kakkosina ja kolmosina? Kuulostaa kuin lapset olisi jotain suorituksia..
[/quote]
Milläs nimityksekkä niitä "välilapsia" kutsuisit? Esikoisen ja kuopuksen paikka on selvä, mitä ne muut on?
Semmareita mukaellakseni: "Mikä sopii sulle se ei sovi sun tyttärelle
ja mikä sopii sun tyttärelle niin se ei sovi sulle
mikä sopii mulle se ei sovi sun tyttärelle
hei milloin sulle oikein sopii".
Niin mä oon miettinyt vähän samaa, mut myös sitä, että eihän siitä 2 kk ikäisestä vauvasta tiedä yhtään onko se helppo vai vaikea. Musta tuntu koko ekan vuoden että kahden viikon välein mulla oli kokonaan uusi vauva. Tokana vuonna se tahti jo hidastui, mutta nopeasti se muuttu ja kasvoi ja tuli uusia juttuja.
Mulla itellä oli mieletön vauvakuume kun sain ekan ulos, mietin vaan että hyvinpä sattui kun mulla on jo vauva :D Luulen sen oikeasti johtuvan vaan niistä hormoneista, sitä virittyy jollekin vauvataajuudelle niin sitten tulee kuumeiltua.
Alunperin ajattelin että joku 2 vuotta vois olla ok ikäero, sillähän ne tehdään, mutta sillon kun toi oli vuoden ikäinen ja ois pitänyt alkaa toista yrittää joo ei. En ennen vauvaa ollut tajunnut että siitä kahdesta vuodesta melkein puolet on uutta raskautta.
Mulla on yks tuttu joka tekee lapsia liukuhihnalla kun peruskoulussa oli jo päättänyt montako tekee. Lapset tulee vuoden välein ja edellinen laitetaan tarhaan kun se on 9kk. Ja täysiä päiviä tietysti, koska mies on töissä ja vie ja hakee lapset. Lapsilla tietysti allergia, refluksia, koliikki, tuntuu välillä että kaikki mahdollinen. Hirveä haloo raskausvaivoista FB:ssä. En oikein ymmärrä tällaista. Nauttiiko se oikeasti tuosta perhe-elämästä, mutta jostain syystä ei osaa antaa kuin negatiivista kuvaa? Vai roikkuuko se jotenkin siinä unelmassaan, että kun saa nää lapset alta pois ja haaveet toteutettua niin elämästä tulee onnellista?
En ymmärrä en. Vaikka vauva onkin helppo, niin uutta en halua ainakaan pariin vuoteen, jos ollenkaan.
Ne on ne hormonihuurut mitkä saa pään sekaisin ja sitten ne oikeat elämän realiteetit jää vähemmälle huomiolla.
ap, jos sä et jaksa, ei se tarkoita etteikö joku muu jaksais.
t. kaks ekaa lasta 2 min ikäerolla
toiset tekee mitä haluaa, toiset mitä osaa
Nimenomaan, täysin samaa mieltä. Kaiken tämän lisäksi eikö äidinkin ole hyvä antaa kropan palautua synnytyksestä sen toiset 9kk?
Itselläni oli helppo raskaus, ei mitään traumoja synnytyksestä ja lapseni on perustyytyväinen ja iloinen pojan vesseli, eli kaiken tämän siivittämänä haluan joku päivä toisen lapsen, mutta nyt haluan nauttia pojan kanssa olosta ja jaksaa olla mukana kaikessa oppimisessa. Mietin vaan, että miten sen mahan kanssa jaksaa lattialla leikkiä tai nostella lasta lattialta yms... Unen puutteesta nyt puhumattakaan.
Ap