Mitä ajattelet skitsofreniakuntoutujasta?
Mikä on ensiajatuksesi tällaisesta henkilöstä? Millaiseksi hänet kuvittelet ja miten suhtaudut häneen?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:34"]
En oikein ymmärrä tuota sanaa kuntoutuja. Minulla oli psykoosi n. viisi vuotta sitten, mutta se meni lääkkeillä oli parissa viikossa ja sen jälkeen olen voinut ihan normaalisti. Ei ole tarvinnut "kuntoutua" vaan menin kuukauden sairausloman jälkeen töihin eikä mitään ongelmaa ole sen jälkeen ollut. En ole koskaan silti kutsunut itseäni miksikään ihmeen kuntoutujaksi.
[/quote] Skitsofreniaakin on niin monenlaista.
Hyvin varautuneesti. Mielenterveysongelmaiset ja muut tasapainottamat yksilöt tulisi sijoittaa pysyvästi erilleen muista ihmisistä. Oi niitä aikoja, kun oli vielä Seilin kaltaisia paikkoja...!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"]
Hyvin varautuneesti. Mielenterveysongelmaiset ja muut tasapainottamat yksilöt tulisi sijoittaa pysyvästi erilleen muista ihmisistä. Oi niitä aikoja, kun oli vielä Seilin kaltaisia paikkoja...!
[/quote]
Miksi?
Minusta sinä vaikutat henkisesti tasapainottomalta halutessasi tarkoituksellisesti loukata sairaudesta kärsivää ihmisryhmää.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"]
[/quote] Niin no toisaalta ihan hyvä ajatus siinä mielessä, että mt-kuntoutujien ei sitten
tarvitsisi kestää "normaalien" ihmisten mahdollisia ylenkatsomisia tai kuunnella heidän
menestystarinoitaan.
Jos ei viina, terva ja sauna auta on tauti kuolemaksi. Vai mitä? ;)
En oikein ymmärrä tuota sanaa kuntoutuja. Minulla oli psykoosi n. viisi vuotta sitten, mutta se meni lääkkeillä oli parissa viikossa ja sen jälkeen olen voinut ihan normaalisti. Ei ole tarvinnut "kuntoutua" vaan menin kuukauden sairausloman jälkeen töihin eikä mitään ongelmaa ole sen jälkeen ollut. En ole koskaan silti kutsunut itseäni miksikään ihmeen kuntoutujaksi.