Miksi koirankusettajat kävelevät aina kävelytien vasemmalla puolella?
Ja nämä eivät tietenkään ikinä väistä. "No mutku ei se ole mitenkään laitonta!! ☝️🤪"
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Pyrin kävelemään niin, että olen koiran ja ohittajan välissä.
Koirat myös muuten sitten nuuhkii sitä nurmikkoa ja muuta reunaa...
No se on tietenkin suotavaa, mutta jos kerran aiot koirinesi liikkua kevyenliikenteenväylillä, niin silloinhan sinun tietenkin kannattaa opettaa se koirasi liikkumaan itsesi oikealla, niinse koirasi pääsee nuuhkimaan sitä piennarta vaikka itse kuljet liikenteen sujumisen kannalta optimaalisimmalla puolella. Ei tän nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
Itselläni kun oli koira, niin tässä ei ollut mitään ongelmaa, vaan koira kyllä oppi kulkemaan myös oikealla puolella, kun se sille opetettiin.. Tosin minä en pitänytkään kevyenliikenteenväyliä koirien kusetuspaikkoina, ne kun on tehty liikkumistä, ei koirankusetusta varten. Toki joskus voi olla tilanteita, että pitää koiran kanssa liikkua pisteestä a pisteeseen b ja silloin, tai ainoastaan silloin on perusteltua tuoda koira kevyenliikenteen väylälle.
Vierailija kirjoitti:
Koirien opettaminen seuraamaan omistajaansa vasemmalla puolella juontaa kai juurensa aikaan jolloin metsästäjällä oli aseensa oikealla olallaan.
Näin on. Minäkin kävelen aina vasenta laitaa, koira siinä vasemmalla vieressä. Se on rottweiler, enkä halua sen joutuvan vastaantulijoiden viereen. Pelkäsin lapsena ja nuorena isoja koiria joten ymmärrän hyvin, että on monia muitakin pelokkaita. Tai allergisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin kävelemään niin, että olen koiran ja ohittajan välissä.
Koirat myös muuten sitten nuuhkii sitä nurmikkoa ja muuta reunaa...
No se on tietenkin suotavaa, mutta jos kerran aiot koirinesi liikkua kevyenliikenteenväylillä, niin silloinhan sinun tietenkin kannattaa opettaa se koirasi liikkumaan itsesi oikealla, niinse koirasi pääsee nuuhkimaan sitä piennarta vaikka itse kuljet liikenteen sujumisen kannalta optimaalisimmalla puolella. Ei tän nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
Itselläni kun oli koira, niin tässä ei ollut mitään ongelmaa, vaan koira kyllä oppi kulkemaan myös oikealla puolella, kun se sille opetettiin.. Tosin minä en pitänytkään kevyenliikenteenväyliä koirien kusetuspaikkoina, ne kun on tehty liikkumistä, ei koirankusetusta varten. Toki joskus voi olla tilanteita, että pitää koiran kanssa liikkua pisteestä a pisteeseen b ja silloin, tai ainoastaan silloin on perusteltua tuoda koira kevyenliikenteen väylälle.
Aina olen myös ihmetellyt koirien omistajien vänkäämistä siitä, että koira kulkee omistajan vasemmalla puolella. Koira kulkee ihan sillä puolella, mihin se opetetaan.
AP on idiootti. Koira pitää turvallisuuden vuoksi totuttaa kävelemään jalankulkijan puolella. Hihna pääsee irti tms........
Menkää sinne metsään pyöräilemään ja kävelemään, jos noin pienestä menee hermot.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistaja saa kävelyttää ja hänen on fiksuinta kävelyttää koira pientareen puolella. Koirakoulussa opetetaan koira kävelemään vasemmalla polella. Samoin toko-kisoissa koira seuraa vasemmalla.
Kävelytie ei ole mikään koirakisarata.
Koira näkee vastaantulijan eikä skitsoile takaa hiipivistä ninjoista, jotka yrittää tappaa sen isännän siihen paikkaan.
Kävin kerran lukemassa, juuri nämä koirat! Se laki muuttui 1998. Itse olen syntynyt -71. Taidan olla vanhempi ku nuo koirat, minäkään en osaa muuttaa toimintaani. Minulla toimii sama periaate ku mitä tuossa aiemmin joku koiran omistaja sanoi "sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa"😂. Lapsen kanssa kuljen aina miten liikenne merkki näyttää, eli lapsi on oikeassa kädessä. En väistä silloin vastaan tulevaa koiraa ja ulkoiluttajaa. Lapsi on tärkein, yleensä väistävät. Poikkeuksena kävelen lapsen kanssa vasenta reunaa, mikäli autotie pyörätie vieressä. Nämä oli selkeät ohjeet, kuten jo mainitsitkin. Autotiellä jalankulkija kulkee edelleen vasenta laitaa.