Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (ystävyyssuhteista)

Vierailija
06.11.2014 |

Teksi saattaa olla aika lapsellisen kuuloinen, pahoittelut siis tiukkapipoille.
Olimme ystäviä erään tytön kanssa nelisen vuotta, ystävyys syveni hiljakseen ja lopulta olimme todella läheisiä. Usein tunsin kuitenkin itseni ns. "alempiarvoiseksi" ystävän käytöksen vuoksi, hän saattoi seurueessa letkauttaa jotain noloja tekojani/kommenttejani ja saada kaikki nauramaan minulle samalla kun itse hymyilin väkinäisesti hölmistyneenä. Ystävällä oli jostain syystä myös tapana saattaa kiinnostua miehistä, joiden kanssa minulla oli aiemmin ollut jotain. En osaa edes laskea, montaako hän on liehitellyt jälkeeni. Hassuinta on se, että ystävä on tuhannesti kauniimpi kuin minä, hänellä on upea kroppa ja kauniit kasvot. Ei siis mitään syytä kohotella itsetuntoaan miehillä, minulla enemmänkin olisi. Hän myös joskus sopi kanssani jotain, mutta yhtäkkiä katosikin, ei vastannut puheluihin tai viesteihin. Jostain syystä kuitenkin aina jatkoin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut koska pääosin meillä oli aina tosi kivaa yhdessä ja keksimmekin aina spontaaneja juttuja jotka hymyilyttävät vieläkin.
Tulin raskaaksi ja elämäntilanteeni oli tällöin aika erilainen, ystävyys kesti vielä hetken mutta lopulta yhteydenpito hiipui kokonaan. Ystävä välillä laukoi ihmeellisiä kommentteja raskaudesta ja vauvasta (hän ei pidä lapsista) ja nämä olivat minulle vähän liikaa koska vauva oli minulle hirveän rakas tietenkin jo raskausaikana.
Nyt emme ole lähes vuoteen pitäneet juuri mitään yhteyttä, mutta jostain syystä jälleen kaipaan tätä ystävää. Välillä ne vanhat jutut kuitenkin tulvivat mieleen, ja olenkin ihan kahden vaiheilla. Kannattaisiko ystävyyttä edes yrittää uudelleen? Olisiko tyhmää vielä tässä vaiheessa kutsua ystävä kylään ja avautua noista aiemmista asioista ja jatkaa puhtaalta pöydältä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että avautumisesi mitenkään helpottaisi jatkon suhteen, eli puhdasta pöytää ei tule.

Mutta noin niinkuin muutoin, ota vaan yhteyttä.

Vierailija
2/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole liian myöhäistä, en usko, että häviät mitään siinä että kutsut ystäväsi kylään. Hän joko tulee tai sitten ei. Yrittämistä ei laiteta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää siis vielä etten usko ystävän olleen tietoisesti ilkeä/typerä, veikkaan että hän hämmästyisi jos puhuisi aiheesta ja toteaisi, ettei ole ymmärtänyt tämän satuttavan minua. Toisaalta taas tiedän hänen osaavan esittää todella hyvin, hän on ammattinsa puolesta tottunut ottamaan kaiken vastaan hymyillen ja ymmärtäen mutta saattaa silti ajatella täysin toisin mitä puhuu. Tuntuu turhauttavalta murehtia näitä, mutta väkisinkin ne tulevat mieleeni.

Vierailija
4/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
5/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöillä ikää vielä edes 20? 

Vierailija
6/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:37"]

[/quote]

Kuulostaa ainakin ihan siltä samalta "hyeena" touhulta jota joskus parikymppisenä harrastettiin. :D

Vierailija
7/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:37"]

[/quote]

Kuulostaa ainakin ihan siltä samalta "hyeena" touhulta jota joskus parikymppisenä harrastettiin. :D
[/quote]
Parikymppisiä ollaankin, mainitsinkin jo alussa että lapsellisen kuuloista menoa varmasti joidenkin mielestä :D

Vierailija
8/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät kyllä oikeitakin ystäviä.

Vierailija
9/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

Silloin tosiaan käytiin taistoa samasta miehestä ja omaa egoa pönkitettiin saattamalla muut huonoon valoon. Nyt voimme jo nelikymppisinä katsoa peiliin ja todeta miksi oikein silloin alennuimme kykäirelemään muita kulmien alta ja kampittamaan kaikki muut kilpailijat pois tieltä.

Osaatko ap yhtään arvata mistä tuosta on kyse?!

Vierailija
10/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

Silloin tosiaan käytiin taistoa samasta miehestä ja omaa egoa pönkitettiin saattamalla muut huonoon valoon. Nyt voimme jo nelikymppisinä katsoa peiliin ja todeta miksi oikein silloin alennuimme kykäirelemään muita kulmien alta ja kampittamaan kaikki muut kilpailijat pois tieltä.

Osaatko ap yhtään arvata mistä tuosta on kyse?!
[/quote]
Jos viittaat kateuteen, en usko siihen alkuunkaan. Maintsemani ystävä on kaunis, hänellä on treenattu kroppa, miehiä jonoksi asti, työ jossa on saanut nimeä ja tekee työtä julkkisten parissa (on siis "piireissä"), tekee mallin töitä eräälle vaatemerkille jne jne jne.
Itsekin olen ihan nätti, mutta laiha ja "luihun" näköinen, olen aika väritön tuon henkilön varjossa eli satavarmaa on ettei mitään kateutta ole hänen puoleltaan.

Vierailija
11/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:50"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:37"] Onko tytöillä ikää vielä edes 20?  [/quote] Kuulostaa ainakin ihan siltä samalta "hyeena" touhulta jota joskus parikymppisenä harrastettiin. :D [/quote] Silloin tosiaan käytiin taistoa samasta miehestä ja omaa egoa pönkitettiin saattamalla muut huonoon valoon. Nyt voimme jo nelikymppisinä katsoa peiliin ja todeta miksi oikein silloin alennuimme kykäirelemään muita kulmien alta ja kampittamaan kaikki muut kilpailijat pois tieltä. Osaatko ap yhtään arvata mistä tuosta on kyse?! [/quote] Jos viittaat kateuteen, en usko siihen alkuunkaan. Maintsemani ystävä on kaunis, hänellä on treenattu kroppa, miehiä jonoksi asti, työ jossa on saanut nimeä ja tekee työtä julkkisten parissa (on siis "piireissä"), tekee mallin töitä eräälle vaatemerkille jne jne jne. Itsekin olen ihan nätti, mutta laiha ja "luihun" näköinen, olen aika väritön tuon henkilön varjossa eli satavarmaa on ettei mitään kateutta ole hänen puoleltaan.

[/quote]

Ei kyse ole kateudesta vaan heikosta itsetunnosta! Joka taitaa vähän vaivata sinuakin. Ihan varmasti sinussa on jotakin, josta kadehtua! 

Vierailija
12/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:50"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:37"] Onko tytöillä ikää vielä edes 20?  [/quote] Kuulostaa ainakin ihan siltä samalta "hyeena" touhulta jota joskus parikymppisenä harrastettiin. :D [/quote] Silloin tosiaan käytiin taistoa samasta miehestä ja omaa egoa pönkitettiin saattamalla muut huonoon valoon. Nyt voimme jo nelikymppisinä katsoa peiliin ja todeta miksi oikein silloin alennuimme kykäirelemään muita kulmien alta ja kampittamaan kaikki muut kilpailijat pois tieltä. Osaatko ap yhtään arvata mistä tuosta on kyse?! [/quote] Jos viittaat kateuteen, en usko siihen alkuunkaan. Maintsemani ystävä on kaunis, hänellä on treenattu kroppa, miehiä jonoksi asti, työ jossa on saanut nimeä ja tekee työtä julkkisten parissa (on siis "piireissä"), tekee mallin töitä eräälle vaatemerkille jne jne jne. Itsekin olen ihan nätti, mutta laiha ja "luihun" näköinen, olen aika väritön tuon henkilön varjossa eli satavarmaa on ettei mitään kateutta ole hänen puoleltaan.

[/quote]

Eikö jostain tälläisestä tytöstä ollut jossankin jotain juttua, että ulospäin kaikki oli mallillaan ja tyttö pelkkä tyhjä kuori, kun pääsi kotiin.

Vierailija
13/13 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempia kavereita. Tai oo hankkimatta. Parempi ilmankin kuin tuollaisen kanssa "ystävä".

Hän ei ole koskaan ollut sun ystäväsi. Sä olet ollut hänelle ns. hätävarakaveri, tai pönkityskaveri, jonka seurassa hän on voinut tuntea olonsa paremmaksi, kauniimmaksi, jne. Voi kauniillakin olla itsetunto-ongelmia. Ehkä hän ei ole saanut isältään tarpeeksi huomiota. Tai ehkä häntä on lapsena kiusattu koulussa. Molemmat näistä kuten monet muutkin "traumat" voivat aiheuttaa sen, että nuori nainen alkaa kerjätä epätoivoisesti huomiota miehiltä. Näiden nättien kohdalla sitä epätoivoa ei niinkään huomaa välttämättä, mutta itsetunnon pönkitystä se on, ei sen kummempaa. Ja varmaan sekin, että pitää tietää saavansa kenet tahansa miehen, eli pitää sitten varmistaa että sais myös ne "ystäviensä" miehet itelleen jos haluais.. Ja siis sen takia iskee niitä sun exiäs.

Mutta niin. Jos nyt välttämättä haluat häneen olla yhteydessä niin sen kuin olet. Kannattaa kuitenkin hyväksyä jo valmiiksi se tosiasia, että sä et ole hänelle yhtä arvokas kuin hän sinulle. 

Itse unohtaisin tollaisen yhtävän alta aikayksikön. Se on aika luonnollista, että elämässä mennään eteenpäin, tulee perhettä ja muuta sellaista että biletysajat jäävät taakse. Siinä mukana sit jäävät ne biletyskaveritkin, ja jotkut heistä eivät koskaan aikuistu.