Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei välitä veden- ja sähkönkulutuksesta

Vierailija
29.10.2014 |

Tilanne on siis sellainen, että avomies vähät välittää onko valot päällä yötä päivää, hana auki koko suihkussa käynnin ajan, jääkaappiakin voi pitää auki helposti vaikka 10 minuuttia että saa leivät tehtyä... !?

Tämä käsitys siis siksi, että tämän asunnon vuokraan kuuluu sähkö ja vesi. Ei niitä silloin tarvitse säästellä, kun ei tartte maksaakaan?

Itse taas olen omakotitalossa ikäni asuneena oppinut, että vettä ei valuteta enempää kuin on tarve, valot sammutetaan huoneista, joissa ei olla jne. Silloin, kun ollaan pidempi aika vanhempieni luona eli oktalossa niin silloin mies kyllä sammuttelee valoja ja ei valuta vettä, koska tietää, että siitä maksetaan. 

En ymmärrä tätä käsitystä. Täällä kerrostaloasunnossa minä ainakin toimin samallailla kuin oktalossa, vaikka "ei tarvitsekaan maksaa", mutta kyllähän periaatteessa maksammekin vuokran mukana. Tässä ei puheet auta, vaan mies on mitä on ja pitää päänsä.

Minä olen 20v, mies 24v. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muiden mielipide sähkönkulutuksesta? 

ap

Vierailija
2/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunnossa on niin vähäinen sähkönkulutus, että on turha hysterisöidä mistään pikkuasioista. Joku valojen päällä pitäminen ei oikeasti edes vie paljoa sähköä nykyisillä ledi-säätölampuilla. Jääkaapin auki roikottaminen ei kyllä ole fiksua ihan vaan sen takia jo ettei sen sisäinen lämpötila heittelisi. Vesi on eri juttu, mutta jos se kerta sisältyy vuokraan en tekisi vedensäästöstäkään isoa numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ero edessä jos ap nalkuttaa ja nipottaa jatkuvasti tuollaisista asioista....

Vierailija
4/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesi ja sähkö kuuluu teidän vuokraan, vuokraa epäilemättä korotetaan nopeammin jos niitä kuluu paljon. Mutta toisaalta se on vasta myöhemmän ajankohdan ongelma - ehkä miehesi ajattelee, että seuraavana vuokrankorotuspäivänä te ette enää asu tässä asunnossa ja ongelma on seuraavan vuokralaisen ongelma?

Vierailija
5/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, en nipota jatkuvasti vaan olen asiasta pari kertaa huomauttanut ja jättänyt asian sitten siihen. Ja ei, en "hysterisöi". 

Onko se normaalia, että esim. vessan valon täytyy olla päällä jatkuvasti, ja saa huudot jos sen sammuttaa? On niin raskasta painaa valot päälle. 

Myös, esim jos lähdemme viikoksi reissuun ja mies on viimeinen joka asunnosta lähtee saattaa hän ilmoittaa myöhemmin, että ainiin jätinpä tietokoneen päälle ja valot myös.

Tein keskustelun nyt kun olen tätä tilannetta tässä kaksi vuotta miettinyt omassa päässäni. 

ap

Vierailija
6/6 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vuokraa korotetaan usein. Viimeksi eilen tuli lappu uusista vuokrista. ap